خانه دسته‌بندی نشده آشنایی با روش‌های کاهش خونریزی شدید قاعدگی

آشنایی با روش‌های کاهش خونریزی شدید قاعدگی

توسط kakooti
خونریزی شدید قاعدگی

برخی از خانم‌ها دوره قاعدگی کوتاهی دارند و یا در این دوران دچار خونریزی شدید قاعدگی می‌شوند. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، خواندن این مقاله از کاکوتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکل خود را رفع کنید. گیاهان دارویی معرفی شده در این مقاله می‌تواند به کنترل خونریزی‌های شدید قاعدگی کمک بسیار زیادی کند.

درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک داروهای گیاهی

دلایل مختلفی ا زجمله مصرف برخی از داروها، مشکلات تیروئید، بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها و… می‌تواند باعث افزایش شدید خونریزی‌های قاعدگی شود. این وضعیت گاهی به قدری غیر قابل کنترل است که زندگی شخصی خانم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی گاهی این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری خاص در خانم باشد. برای این منظور بهتر است ابتدا به دنبال علت این موضوع باشید.

مصرف برخی از گیاهان دارویی می‌تواند برای کاهش خونریزی‌های شدید قاعدگی بسیار موثر باشد. این گیاهان دارویی بدون عوارض بوده و می‌توانند به طور موقتی مشکل شما را رفع کنند. از جمله این گیاهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برگ خشک تمشک

برای درمان خونریزی شدید قاعدگی استفاده از برگ‌های خشک شده تمشک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقداری از این گیاه دارویی را با کمی آب جوش ترکیب کنید. سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی حرارت قرار دهید. بعد از سرد شده می‌توانید این جوشانده را صاف کنید. سپس در هر وعده غذایی خود یک لیوان از آن را نوش جان کنید.

دم کرده زالزالک

برای کنترل خونریزی‌های شدید قاعدگی پیشنهاد می‌کنیم که دم کرده زالزالک را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این میوه را در مقداری آب بجوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید آن را از روی شعله بردارید و بگذارید تا کمی سرد شود. این جوشانده گیاهی را ۳ بار در روز به اندازه یک لیوان نوش جان کنید.

چای زنجبیل و دارچین

مصرف زنجبیل باعث می‌شود که جریان خون در بدن شما افزایش یابد. همین ویژگی کمک می‌کند تا میزان خونریزی‌های دوران قاعدگی کاهش پیدا کرده و دردهای ناشی از آن تسکین پیدا کنند. همچنین دارچین با طبع گرم خود، تقویت‌کننده رحم بوده و خونریزی شدید قاعدگی را کاهش می‌دهد. اگر شما هم در دوران قاعدگی خونریزی شدید دارید، پیشنهاد می‌کنیم که چای زنجبیل و دارچین نوش جان کنید.

برای این منظور کافی است تا مقداری از زنجبیل خشک را با مقداری دارچین نیم کوب شده و گزنه سرخ شده ترکیب کنید. سپس این ترکیب را دم کرده و به صورت روزانه مصرف کنید.

چای نعناع فلفلی و گل غافث

با توجه به خاصیت قابض‌کنندگی نعنا شما می‌توانید از این گیاه دارویی برای درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی استفاده کنید. همچنین گل غافث نیز دارای خاصیتی مشابه با نعناع فلفلی است و می‌تواند برای برطرف کردن مشکل شما بسیار مفید باشد. برای این منظور کافی است تا مقداری از برگ نعنا فلفلی را به همراه گل غافث ترکیب کرده و به صورت چایی دم کنید. سپس آن را نوش جان کنید.

جوشانده بابا آدم و گل پنیرک

برای جلوگیری از خونریزی‌های شدید قاعدگی جوشانده گل بابا آدم و گل پنیرک را به شما توصیه می‌کنیم. بعد از آماده شدن این جوشانده می‌توانید آن را در دو وعده تا چند روز نوش جان کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر جهت کاهش خونریزی شدید قاعدگی پیشنهاد می‌کنیم که مقداری گل شقایق نیز به این دمنوش اضافه کنید.

گل درخت انار

اگر قاعدگی دردناکی دارید و معمولا همراه با خونریزی شدید است، پیشنهاد می‌کنیم که گل درخت انار را مصرف کنید. این گیاه دارویی خاصیت قابض‌کنندگی دارد و می‌تواند جلوی خونریزی‌های شدید پریودی را بگیرد. برای درمان کافی است تا مقداری از گل‌های درخت انار به صورت چایی دم کنید و سپس نوش جان کنید.

گل طاووسی

شاید شما هم شنیده باشید که برای تقویت اعصاب و اشتها، مصرف گل طاووسی بسیار موثر است. همچنین مصرف این گیاه دارویی می‌تواند برای درمان کم‌خونی و تقویت گلبول‌های قرمز خون نیز بسیار موثر باشد. اگر شما هم دچار خونریزی‌های شدیدی پریودی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که دم‌کرده این گیاه دارویی را مصرف کنید.

آب سیب

مصرف آب سیب در دوران قاعدگی بسیار توصیه می‌شود. به خصوص اگر دچار خونریزی شدید قاعدگی هستید، نوشیدن آب سیب تازه می‌تواند در کم کردن خونریزی شما بسیار موثر باشد.

گل زوفا و گزنه سفید

برای کم کردن خونریزی‌های شدید قاعدگی از خاصیت قابض‌کنندگی گل زوفا بهره ببرید. همچنین گزنه سفید به دلیل درمان کم‌خونی می‌تواند در ترکیب با گل زوفا بسیار کمک‌کننده باشد. برای این منظور کافی است تا مقداری از گل زوفا خشک شده، گزنه سفید خشک شده و گل همیشه بهار خشک شده را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آنها را مانند چای دم کرده و نوش جان کنید. مصرف این دمنوش می‌تواند به کاهش خونریزی‌های قاعدگی کمک کند.

سیر و روغن زیتون

برای کنترل خونریزی‌های شدید قاعدگی پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب سیر و روغن زیتون استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری سیر را رنده کنید. سپس آن را درون روغن زیتون تفت دهید. مصرف این غذای مقوی در طول چند هفته می‌تواند برای درمان خونریزی شدید قاعدگی کمک‌کننده باشد.

گل ارمنی

برای کاهش خونریزی‌های شدید پریودی استفاده از گل ارمنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا مقداری از این گیاه دارویی را با روغن زیتون ترکیب کنید. سپس این ترکیب را استفاده کنید.

پودر ریشه درخت انار

تمامی قسمت‌های درخت انار از جمله میوه، ریشه و… دارای خاصیت قابض‌کنندگی هستند. در نتیجه می‌توانند به کاهش خونریزی‌های شدید قاعدگی کمک کنند. اگر شما هر ماه دچار این مشکل هستید، پیشنهاد می‌کنیم که پودر شده ریشه درخت انار را استفاده کنید.

آب هویج

برای بند آمدن خونریزی‌های شدید پریودی پیشنهاد می‌کنیم که آب هویج نوش جان کنید. برای این منظور کافی است تا هر روز در دو وعده یک لیوان آب هویج نوش جان کنید. تکرار این کار علاوه بر کاهش شدت خونریزی‌های قاعدگی می‌تواند برای درمان کم‌خونی نیز بسیار موثر باشد.

رب انار و رب به

در زمان خونریزی‌های قاعدگی مصرف این دو رب طبیعی می‌تواند تا حدودی باعث کاهش خونریزی‌های قاعدگی شود.

انگور سفید

اگر از خونریزی شدید قاعدگی رنج می‌برید، پیشنهاد می‌دهیم که انگور سفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. به خصوص اگر فاصله بین عادت ماهیانه شما کم است، خوردن انگور سفید می‌تواند به تنظیم پریودی شما کمک کند.

کدو

برای کم شدن خونریزی‌های شدید قاعدگی، می‌توانید مقداری کدو را با روغن زیتون تفت دهید و آن را نوش جان کنید. خورش کدو و حتی کدو خام می‌تواند برای درمان مشکل شما بسیار موثر باشد.

ترکیب گیاه پای شیر و مریم گلی

پای شیر به دلیل خاصیت قابض‌کنندگی خود، علاوه بر رفع خونریزی‌های شدید پریودی، برای درمان انواع خونریزی‌ها بسیار موثر است. همچنین در طب سنتی از مریم گلی برای درمان قاعدگی‌های طولانی‌مدت و یا با فاصله کم بسیار موثر است. شما می‌توانید یا ترکیب این دو گیاه، آن را به صورت چای نوش جان کنید.

نشاسته

اگر قاعدگی نزدیک به هم و یا خونریزی شدید قاعدگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که نشاسته و مواد غذایی نشاسته‌دار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف این گونه مواد غذایی کمک می‌کند تا مشکل را به خوبی از بین برود.

خربزه شیرین

به صورت کلی مصرف خربزه شیرین به کاهش خونریزی‌های شدید قاعدگی کمک می‌کند.

تخم شنبلیله و نبات

بهترین راه‌ حل برای کاهش خونریزی‌های غیر قابل کنترل قاعدگی استفاده از تخم شنبلیله و نبات است. برای این منظور کافی است تا یک هفته ۲ قاشق از این گیاه دارویی را مصرف کنید.

لیمو ترش

خوردن آب این میوه برای خانم‌هایی که دچار خونریزی‌های شدید پریودی هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است؛ بنابراین اگر می‌خواهید دچار این مشکل نشوید، آب لیمو ترش را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تخم شوید

برای کنترل خونریزی شدید قاعدگی مصرف تخم شوید را به شما توصیه می‌کنیم. برای این منظور کافی است تا مقداری از تخم شوید، جعفری، شنبلیله و هویج را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس به آن نبات پودر شده اضافه کنید. مصرف روزانه ۳ قاشق از این ترکیب کمک می‌کند تا مشکل شما به خوبی حل شود.

عدس

عدس جزو آن دسته از حبوباتی است که خاصیت قابضی دارد. برای کاهش میزان خونریزی‌های شدید پریودی می‌توانید عدس را بدون روغن بو دهید. سپس آن را پودر کرده و هر روز نوش جان کنید.

کاچی ارزن

مصرف مداوم کاچی ارزن می‌تواند برای کنترل خونریزی‌های شدید قاعدگی بسیار کمک‌کننده باشد. از طرفی دیگر کاچی ارزن سرشار از مواد مغذی و معدنی بوده و می‌تواند علاوه بر رفع کم‌خونی برای تقویت رحم نیز بسیار موثر باشد.

پودر سنجد

پودر سنجد به دلیل دارا بودن ویتامین K می‌تواند برای کاهش خونریزی شدید قاعدگی موثر باشد. برای این منظور کافی است تا روزانه ۳ قاشق مرباخوری از پودر سنجد را میل کنید.

گل زالزالک و ختمی

برای درمان خونریزی شدید قاعدگی ترکیب گیاهان دارویی گل زالزالک، گل ختمی سفید، مریمی، تمشک، برگ مامیران و سیر له شده بسیار موثر است. بعد از ترکیب این مواد آنها را مانند چایی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کنید. سپس دمنوش حاصل را صاف کرده و آن را با آب سرد ترکیب کنید. در نهایت این ترکیب را داخل تشت ریخته و دورن آن بنشینید. شستشوی واژن با این محلول می‌تواند برای درمان مشکل شما موثر باشد.

بومادران

یکی از روش‌های سنتی برای درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی استفاده از دمنوش بومادران است. چرا که این گیاه دارویی می‌تواند برای تقویت رحم و کنترل جریان خون مفید باشد. بدین معنا که اگر خون بدن شما کم و یا زیاد باشد، مصرف این گیاه دارویی می‌تواند به تنظیم جریان خون به رحم کمک کند. همچنین این گیاه دارویی خاصیت قابضی داشته و می‌تواند هرگونه التهاب را از بین ببرد.

بابونه

بابونه خواص درمانی و دارویی بسیار زیادی دارد. از جمله آنها می‌توان به خاصیت آرام‌بخشی، آنتی‌بیوتیکی، ضد اسپاسم، ضد تب، ضد قارچ و… اشاره کرد. حتی این گیاه دارویی می‌تواند برای درمان خونریزی شدید قاعدگی نیز بسیار مفید باشد. همچنین اگر در زمان پریودی درد و گرفتگی عضلانی و رحم شما بسیار زیاد است، مصرف دمنوش بابونه می‌تواند برای تسکین دردهای شما بسیار موثر باشد.

برای این منظور کافی است تا مقدار ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری از پودر بابونه را در یک لیوان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. همچنین می‌توانید به این دمنوش، مقداری چای سبز نیز اضافه کنید. در نهایت می‌توانید قبل از خوردن مقداری عسل طبیعی نیز به آن اضافه کنید. سپس آن را نوش جان کنید.

دمنوش مورد

اگر می‌خواهید که خونریزی‌های شدید قاعدگی خود را با گیاهان دارویی درمان کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از دمنوش مورد استفاده کنید. دانه‌های گیاه دارویی مورد، خاصیت قابض‌کنندگی داشته و می‌تواند خونریزی‌های شدید پریودی را قطع کند. برای درمان این مشکل کافی است تا مقداری از این گیاه دارویی را با مقداری آب ترکیب کرده و مانند چایی معمولی دم کنید. مصرف روزانه از این دمنوش می‌تواند برای درمان خونریزی شدید قاعدگی بسیار موثر باشد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی به کمک گیاهان دارویی صحبت کردیم. توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف این گیاهان دارویی ابتدا به دنبال علت مشکل خود باشید تا راحت‌تر بتوانید برای درمان اقدام کنید. اگر شما هم به دنبال خرید آنلاین این گیاهان دارویی هستید، خرید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.