خانه طب سنتی  آشنایی با ماسک‌های خانگی تهیه شده با روغن‌های گیاهی

 آشنایی با ماسک‌های خانگی تهیه شده با روغن‌های گیاهی

توسط kakooti
 آشنایی با ماسک‌های خانگی تهیه شده با روغن‌های گیاهی

امروزه داشتن یک پوست زیبا و عاری از هر نقص، یکی از خواسته‌های اکثریت افراد است. بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند به کلینیک‌های پوست و زیبایی مراجعه نمایند، اما گاهی بخاطر پرداخت هزینه‌های بالا مجبور به ترک آن می‌شوند. طب سنتی برای داشتن پوستی زیبا به شما عزیزان توصیه می‌کند که علاوه بر رعایت تغذیه و مصرف مواد مغذی، از ماسک‌های طبیعی با روغن‌های گیاهی نیز استفاده نمایید. شما عزیزان با مصرف مداوم و مرتب از این ماسک‌های طبیعی شاهد نتایج عالی و مثبت قرار خواهید گرفت.

در این مقاله ما سعی بر این داریم که شما عزیزان همراه را با تهیه انواع ماسک‌های زیبایی با روغن‌های طبیعی و گیاهی و فواید آنها آشنا نماییم. پس با ما همراه باشید.  

ماسک‌های خانگی با روغن نارگیل

ماسک جو و روغن نارگیل مناسب برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه

روغن نارگیل دارای خواص آنتی‌باکتریال است. جو پرک نیز در تنظیم پی اچ پوست نقش بسزایی دارد و در کاهش التهابات پوستی بسیار موثر عمل می‌نماید. همچنین روغن نارگیل با آبرسانی پوست از رشد باکتری‌ها پیشگیری می‌کند. ترکیب جو پرک و روغن نارگیل برای درمان جوش و جای باقی مانده از آن بسیار کارآمد است. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری جو پرک و مقداری روغن نارگیل به جهت خمیر کردن نیاز داریم. خمیر حاصل شده را بر روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده مناسب شسته و خشک کرده‌اید پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. شما عزیزان از این ماسک می‌توانید دو الی سه بار در هفته استفاده کنید و شاهد نتایج مطلوب قرار گیرید.

ماسک روغن نارگیل، ماست و عسل، رفع کننده جوش‌های سرسیاه

روغن نارگیل دارای خواص ضدعفونی کننده است. عسل نیز یک آنتی باکتریال قوی است. ماست نیز باعث احساس شادابی و زیبایی هر چه تمام‌تر پوست به خصوص پوست‌های خشک و کدر می‌شود. برای تهیه این ماسک خنگی به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن، به پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه، شفاف کننده پوست

در ماسک‌های خانگی از زردچوبه به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی  و آنتی باکتریالی به جهت از بین بردن تیرگی‌های دورچشم و لک‌های پوستی استفاده می‌گردد. ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه، یک ماسک عالی برای شفافیت و درخشش پوست است. برای تهیه این ماسک به دو الی سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری آبلیموی تازه نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن آن را پانزده دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل و آووکادو، جوان کننده‌ی پوست

آووکادو غنی از انواع ویتامین‌های A، D،E و امگا ۳ می‌باشد که ترکیب آن با روغن نارگیل یک ماسک معجزه آسا برای جوانسازی و ترمیم کلاژن‌های پوست است. برای تهیه این ماسک به یک الی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری آووکادوی له شده نیاز داریم. پس از ترکیب شدن مواد، آنها را بر روی پوست خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید.

ماسک‌های خانگی با روغن آرگان

 ماسک روغن آرگان، ماست، عسل و آبلیمو، روشن کننده پوست

استفاده از این ماسک خانگی در رفع تیرگی اطراف چشم و روشن شدن پوست صورت بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک به نصف قاشق غذاخوری روغن آرگان، یک الی دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری عسل و مقدار کمی آبلیموی تازه نیاز داریم. تمامی مواد را در یک ظرف با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن آرگان، خاک رس و عصاره گل سرخ، مناسب برای پوست چرب و رفع کننده‌ی لک‌های پوستی

برای تهیه این ماسک به این دستورالعمل توجه کنید که اگر برای مثال از یک قاشق غذاخوری روغن آرگان استفاده می‌کنید، مقدار خاک رس باید دو برابر باشد و چند قطره عصاره گل سرخ به این ترکیب اضافه کنید. خاک رس در افزایش گردش خون پوست و در رفع لک‌های پوستی موثر است. همچنین استفاده از این ماسک باعث رفع منافذ باز پوستی، روشن شدن پوست، پاکسازی و رفع التهابات پوستی می‌گردد.

ماسک روغن آرگان، شیر و زعفران، جوان کننده پوست

روغن آرگان دارای خواص بیشماری برای پوست است و این خواص در هنگام ترکیب آن با زعفران و شیر، چند برابر بیشتر می‌شود. استفاده از این ماسک باعث رطوبت رسانی پوست، لایه برداری، روشن شدن پوست و درمان آفتاب سوختگی می‌گردد. برای تهیه این ماسک ابتدا چند رشته زعفران را در سه الی چهار قاشق غذاخوری شیر بریزید و اجازه دهید چند دقیقه باقی بماند و سپس به آن نصف قاشق غذاخوری روغن آرگان اضافه کنید و با یکدیگر ترکیب نمایید. با استفاده از تکه‌ای پنبه مواد را به پوست تمیز خود پوشش دهید و کمی ماساژ دهید. پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. استفاده مداوم و مرتب از این ماسک به دلیل سرشار بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث جوانسازی و زیبایی هر چه تمام‌تر پوست می‌گردد.

ماسک روغن آرگان، زرده تخم‌مرغ و سرکه سیب، نرم کننده‌ی طبیعی پوست

استفاده از این ماسک در رفع خشکی و لطافت پوست بسیار موثر است. زرده تخم‌مرغ به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب امگا۳ و ترکیب آن با روغن آرگان باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک به یک عدد زرده تخم‌مرغ، نصف قاشق غذاخوری روغن آرگان، و چند قطره سرکه سیب نیاز داریم. تمامی مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن آرگان و خیار، شاداب کننده پوست

برای تهیه این ماسک به ۵ الی ۶ قطره روغن آرگان و دو الی سه قاشق غذاخوری آب خیار نیاز داریم. مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه بر روی پوست خود پوشش دهید و سپس با آب سرد شستشو دهید. خیار به دلیل دارا بودن خاصیت خنک کنندگی، باعث لطافت و شادابی پوست می‌گردد.    

ماسک‌های خانگی با روغن گل بنفشه

ماسک روغن گل بنفشه، از بین برنده چین و چروک پوست

برای رفع و پیشگیری از ایجاد چین و چروک و جوانسازی پوست، از روغن گل بنفشه استفاده نمایید. برای این منظور کافیست چند قطره از روغن گل بنفشه را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و کمی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اجازه دهید این روغن تا صبح بر روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. با استفاده‌ی هر شب از این ماسک، شاهد نتایج مطلوب قرار خواهید گرفت.

ماسک روغن گل بنفشه، مناسب برای افراد دارای پوست خشک

استفاده مرتب و مداوم از روغن گل بنفشه در رفع خشکی پوست بسیار موثر است و باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می‌گردد. برای رفع این عارضه کافیست هر شب قبل از خواب مقداری از این روغن را بر روی پوست خود پوشش دهید و ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست گردد. همچنین می‌توانید از این روغن به همراه روغن زیتون و یا نارگیل نیز استفاده نمایید.

ماسک روغن گل بنفشه، عسل و آبلیمو، درمان کننده جوش و آکنه

اگر پوستی مستعد آکنه و جوش دارید و به دنبال روشی طبیعی برای درمان آن هستید، استفاده از ماسک روغن گل بنفشه را فراموش نکنید. برای تهیه این ماسک خانگی به نصف قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، یک قاشق چایخوری عسل طبیعی و ۵ الی ۶ قطره روغن گل بنفشه نیاز داریم. تمامی مواد را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن از آن برای پوشش پوست خود استفاده نمایید. اجازه دهید این ماسک برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک‌های خانگی با روغن گل سرخ

ماسک روغن گل سرخ به همراه عسل، سفت کننده پوست

روغن گل سرخ در کشیدگی طبیعی و سفتی پوست بسیار موثر است. همچنین استفاده از این روغن باعث کاهش چین و چروک پوست می‌گردد. برای تهیه این ماسک به دو الی سه قطره روغن گل سرخ، دو قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و پس از یکدست شدن بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید ماسک برای مدت پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن گل سرخ، شیر و روغن نارگیل، برطرف کننده خشکی پوست

استفاده از این ماسک باعث نرمی، لطافت و رطوبت رسانی به پوست می‌گردد و در درمان خشکی پوست بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک به سه الی چهار قطره روغن گل سرخ، یک قاشق غذاخوری شیر، سه الی چهار قطره روغن نارگیل و کمی روغن زیتون نیاز داریم. مواد را پس از ترکیب کردن بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. در نهایت نیز از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده نمایید.

ماسک روغن گل سرخ، ماست و عسل، مغذی پوست

با استفاده مرتب این ماسک، پوست تغذیه و نرم و لطیف می‌گردد. برای تهیه این ماسک به سه الی چهار قطره روغن گل سرخ، یک قاشق غذاخوری ماست، و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک نیاز داریم. مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن گل سرخ، آلوئه‌ورا و خاک رس، مناسب برای منافذ باز پوست

خاک رس در این ماسک نقش از بین برنده‌ی چربی، سموم و آلودگی‌های پوست را برعهده دارد. آلوئه‌ورا به دلیل دارا بودن مواد معدنی و مغذی در هیدراته کردن پوست موثر است. استفاده از این ماسک باعث افزایش گردش خون در پوست و کاهش منافذ باز پوست می‌گردد. برای تهیه این ماسک به یک قاشق چایخوری روغن گل سرخ، یک قاشق غذاخوری خاک رس، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا نیاز داریم. مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیری حاصل گردد. اجازه دهید این خمیر چند دقیقه در ظرف باقی بماند تا خاک رس رطوبت کامل را به خود جذب کند. سپس خمیر را بر روی پوست تمیز خود پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده نمایید.

ماسک خانگی با روغن زیتون

ماسک روغن زیتون و عسل، مرطوب کننده و آبرسان پوست

ماسک روغن زیتون به همراه عسل، ترکیب مولتی ویتامینی می‌سازد که در آبرسانی پوست، رفع خشکی و نواقص پوستی بسیار موثر است. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی است و در التیام حساسیت پوستی بسیار موثر است. برای تهیه به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک نیاز داریم. پس از ترکیب کردن مواد، یک لایه نازک از آن را بر روی پوست خود پوشش دهید و پس از بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک روغن زیتون و روغن نارگیل، ضدآفتاب طبیعی پوست

برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز داریم. استفاده از این ماسک باعث محافظت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و نور خورشید می‌گردد.

ماسک خانگی با روغن جوجوبا

ماسک روغن جوجوبا و خاک رس، ماسک ضد جوش و آکنه

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و یک قاشق غذاخوری خاک رس نیاز داریم. ماسک را در هنگام شب بر روی پوست تمیز صورت و گردن خود پوشش دهید و پس از ده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. با استفاده‌ی دو بار در هفته از این ماسک، شاهد بهبودی این ناراحتی پوستی خواهید شد.

ماسک روغن جوجوبا، جوان کننده پوست

استفاده از این ماسک باعث جوانسازی و رفع چین و چروک پوست می‌گردد. برای تهیه به روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن انار، روغن بذر هویج، روغن آفتاب گردان هر کدام به میزان نصف قاشق چایخوری و پانزده قطره ویتامین E نیاز داریم. تمام مواد را ترکیب کنید و در یک شیشه تیره رنگ نگهداری کنید و از آن صبح و شب استفاده نمایید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.