خانه دسته‌بندی نشده آشنایی با خواص دارویی عرق و روغن بابا آدم در طب سنتی

آشنایی با خواص دارویی عرق و روغن بابا آدم در طب سنتی

توسط kakooti
 آشنایی با خواص دارویی عرق و روغن بابا آدم در طب سنتی

 در این مقاله از سایت کاکوتی با شما همراه هستیم که به اتفاق یکدیگر  نگاهی بر خواص دارویی عرق و روغن گیاهی بابا آدم در طب سنتی بیندازیم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد پسند، رضایت و استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. با ما همراه باشید.

عرق بابا آدم

عرق بابا آدم جزء عرقیات با طبع سرد است که از گیاه بابا آدم فیل گوش یا آراقیطون که گیاهی علفی و دو ساله است، حاصل می‌شود. گیاه بابا آدم به صورت خودرو در آسیا و اروپا می‌روید. ساقه گیاه بابا آدم مشابه پوست مار است که دارای برگ‌های پهن، خشن و کرکدار می‌باشد. گیاه بابا آدم در طب سنتی به دلیل دارا بودن خواص دارویی بسیار بالا، از جایگاه خاصی برخوردار است.عرق بابا آدم، آب غلیظ یا عصاره‌ی خالص به دست آمده از اندام‌های گیاهی، گل و ریشه گیاه بابا آدم است که از طریق تقطیر آب حاصل می‌گردد. عرق بابا آدم دارای ترکیبات ارزشمندی مانند تانن، رزین، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، اسید اولئیک، اسید لینوئیک، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 می‌باشد. همچنین این عرق گیاهی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد. تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۰ بر روی گیاه بابا آدم نشان می‌دهد که ریش این گیاه دارای آنتی اکسیدان‌های قوی مانند کوئرستین، لوتولین، و اسیدهای فنولیکه است. همان طور که می‌دانیم آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در مقابل آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. در واقع وجود آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها بسیار موثر عمل نمایند.          

طبع عرق گیاهی بابا آدم

بر طبق منابع ذکر شده در طب سنتی، طبع عرق گیاهی بابا آدم، سرد و خشک است. بنابراین استفاده از این عرق گیاهی برای افراد دارای طبع گرم مناسب است.

آشنایی با خواص درمانی عرق گیاهی بابا آدم در طب سنتی

  • تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ حاکی از آن است که عرق بابا آدم به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، در کاهش نشانگرهای التهابی در خون افراد مبتلا به آرتروز بسیار موثر عمل می‌کند.
  • از دیگر خواص دارویی عرق بابا آدم می‌توان به تصفیه کردن خون اشاره نمود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که عرق بابا آدم این قابلیت را دارد که سموم را از جریان خون خارج کند. مصرف منظم و به اندازه‌ی عرق گیاهی بابا آدم باعث سم زدایی خون و افزایش گردش خون می‌گردد.
  • عرق بابا آدم از رشد سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند و دارای اثر مهار کنندگی قوی در رشد تومورهای ناشی از سرطان مانند سرطان لوزالمعده می‌باشد.
  • یک روش طبیعی و خانگی برای تقویت میل جنسی در آقایان، استفاده به اندازه و درست از عرق گیاهی بابا آدم است. در واقع عصاره‌ی ریشه گیاه بابا آدم دارای اثر آفرودزیازیاک ( تقویت کننده میل جنسی)، می‌باشد.
  • عرق گیاهی بابا آدم به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و آنتی باکتریالی در رفع مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس بسیار موثر عمل می‌کند. برای درمان این ناراحتی‌های پوستی کافیست پوست خود را با مقداری عرق گیاهی بابا آدم پوشش دهید و پس از گذشت پانزده الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. روش دیگر برای درمان آکنه استفاده از ماسک گیاهی عرق بابا آدم به همراه عسل و آب لیمو ترش تازه است. برای تهیه این ماسک خانگی به یک قاشق غذاخوری عرق بابا آدم، یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری آب لیمو ترش تازه نیاز داریم. تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و پس از یکدست شدن، برای پوشش دهی نواحی آکنه دار استفاده کنید. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان یک ربع باقی بماند و سپس با آب ولرم به آرامی شستشو دهید. این روش را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید و شاهد نتایج مثبت قرار گیرید.            
  • یکی دیگر از خواص درمانی عرق بابا آدم برای پوست، کاهش چین و چروک می‌باشد. در واقع این عرق گیاهی دارای خواص ضد پیری است. برای این متظور کافیست از این عرق گیاهی هم به صورت خوراکی و هم موضعی استفاده نمایید. برای مصرف موضعی به این صورت عمل نمایید که مقداری از عرق بابا ادم را با کمک یک تکه پنبه بر روی پوست تمیز خود که قبلا با شوینده مناسب شسته و خشک کرده‌اید، پوشش دهید و پس از گذشت یک ربع الی بیست دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
  • اگر قصد لاغری و کاهش وزن دارید، مصرف عرق گیاهی بابا آدم را فراموش نکنید. عرق گیاهی بابا آدم نقش موثری در کاهش لاغری دارد. برای این منظور کافیست این عرق گیاهی را به میزان یک استکان، ۳۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی میل کنید. در واقع عرق گیاهی بابا آدم با تجزیه کلسترول و چربی خون باعث گردش بهتر خون در عروق می‌گردد.
  • اگر به دنبال یک آنتی بیوتیک قوی گیاهی و طبیعی هستید، پیشنهاد طب سنتی به شما عزیزان مصرف عرق گیاهی بابا آدم است.
  • عرق گیاهی بابا آدم مقوی معده است.
  • مصرف عرق گیاهی بابا آدم باعث کاهش قند خون و تنظیم سطح آن در افراد دیابتی می‌شود. بنابراین افراد دیابتی برای تنظیم سطح قند خون می‌توانند از فواید بی‌نظیر این عرق گیاهی بهره گیرند.
  • برای تقویت پوست سر، مصرف موضعی عرق گیاهی بابا آدم را فراموش نکنید. این عرق گیاهی با افزایش گردش خون در پوست سر، باعث تقویت آن می‌شود. برای این منظور کافیست مقداری از عرق گیاهی را بر روی پوست سر خود پوشش دهید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه به همین صورت باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.
  • عرق گیاهی بابا آدم ضد نقرس و روماتیسم است.
  • یک روش طبیعی و گیاهی برای کاهش ریزش مو، استفاده از عرق گیاهی بابا آدم است. با استفاده از این عرق گیاهی پوست سر خود را مرطوب، و کمی موهایتان را ماساژ دهید. پس از گذشت چهل الی پنجاه دقیقه موهایتان را شامپو و آبکشی نمایید.
  • پیشنهاد طب سنتی برای رفع مشکل پوستی کهیر استفاده از عرق گیاهی بابا آدم است. ابتدا سطح پوست را با شوینده مناسب پاک کنید و سپس مقداری از آن را بر روی نقاط مورد نظر پوشش دهید. اجازه دهید عرق گیاهی شب تا صبح باقی بماند و سپس با آب ولرم به آرامی شستشو دهید. با انجام این روش طبیعی شاهد نتایج مثبت قرار خواهید گرفت.
  • از دیگر خواص درمانی عرق بابا آدم درمان گل مژه است. با کمک یک تکه پنبه مقداری از عرق بابا آدم را روی قسمت مورد نظر پوشش دهید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
  • دمل و کورک از مشکلات و اختلالات پوستی است که استفاده از عرق گیاهی بابا آدم می‌تواند یک روش طبیعی برای درمان آن باشد.
  • برای رفع خارش و لک‌های پوستی کافیست یک استکان صبح ناشتا و یک استکان عصر از عرق بابا آدم میل کنید.
  • درمان زونا از دیگر خواص درمانی عرق بابا آدم است.

مضرات مصرف عرق بابا آدم

  • افراد دارای فشار خون یا قند خون پایین، از مصرف این عرق گیاهی پرهیز نمایند.
  • از مصرف بیش از اندازه‌ی عرق بابا آدم پرهیز کنید زیرا باعث بروز مشکلات بینایی می‌شود.
  • خانم‌های باردار و شیرده از مصرف عرق گیاهی بابا آدم، جدا پرهیز نمایند.
  • خشکی دهان، سردرد، اسهال، تهوع، آلرژی و بیقراری از علائم مصرف بیش از حد عرق بابا آدم است. بنابراین در مصرف این عرق گیاهی جانب احتیاط را رعایت کنید.

روغن گیاهی بابا آدم

در طب سنتی سالیان زیادی است که از روغن گیاهی بابا آدم، استفاده می‌شود. آزمایشات صورت گرفته  حاکی از آن است که ترکیبات شیمیایی فعالی نظیر اینولین، پروپیونیک اسید، لوریک اسید و آرکتیک اسید در این روغن موجود است. به همین خاطر از روغن این گیاه در ساخت بسیاری از داروها استفاده می‌شود. در طب سنتی از روغن گیاهی بابا آدم برای درمان برخی مشکلات و ناراحتی‌ها استفاده می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با خواص روغن بابا آدم در طب سنتی

  • تقویت سلامت مو، یکی از خواص درمانی روغن گیاهی بابا آدم است. روغن بابا آدم به دلیل دارا بودن عناصر و ترکیبات موثر در خود، باعث رشد و استحکام ریشه موها می‌گردد. دکتر استیون برندج بر این باور است که کلروژنیک اسید این توانایی را دارد که رشد موها را به طور معجزه آسایی افزایش دهد. به همین خاطر است که در طب سنتی استفاده از روغن گیاهی بابا آدم برای مبارزه با کچلی بسیار توصیه می‌شود. برای این منظور کافیست پوست سر و موهایتان را با مقداری روغن گیاهی بابا آدم پوشش دهید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای مدت زمان سی الی چهل دقیقه باقی بماند و سپس موهایتان را شامپو و آبکشی کنید. برای گرفتن نتایج مطلوب و دلخواه، از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.
  • از دیگر خواص درمانی روغن گیاهی بابا آدم برای مو، درمان شوره سر است. پزشکان چینی بیش از دو هزار سال است که از روغن گیاهی بابا آدم برای درمان شوره سر استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که از این عارضه پوستی رنج می‌برید و راه‌های مختلفی را برای درمان امتحان کرده‌اید اما به نتیجه نرسیده‌اید، پیشنهاد طب سنتی به شما، استفاده از روغن گیاهی بابا آدم است. برای رفع این عارضه کافیست هفته‌ای دو الی سه مرتبه قبل از رفتن به حمام از این روغن برای پوشش دهی و ماساژ پوست کف سر خود استفاده کنید.
  • روغن گیاهی بابا آدم دارای خواص ضد التهابی است. تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌های مزمن، التهاب است. آرتریت یکی از مهمترین بیماری‌های التهابی است که تا الان درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. اما روغن گیاهی بابا آدم با دارا بودن خاصیت ضدالتهابی این امکان را به فرد مبتلا می‌دهد که با مدیریت بیماری، سال‌های سال بتواند بدون هیچ مشکلی زندگی خود را ادامه دهد.
  • سرطان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های جهان است که تا اکنوان بیش از ۵۰ میلیون نفر توانایی مبارزه با آن را نداشته‌اند و هر ساله بر این تعداد افزوده می‌شود. تحقیقات گسترده‌ی دانشمندان این را نشان می‌دهد که که ترکیبات شیمیایی مانند ژرماکرانولید و استرول‌ها در تضعیف سلول‌های سرطانی نقش بسزایی دارند. روغن بابا آدم نیز به دلیل دارا بودن این دو ترکیب می‌تواند یک گزینه عالی برای درمان این بیماری باشد.
  • بهبود سلامت پوست از دیگر خواص درمانی روغن بابا آدم است. سلامت و زیبایی پوست از قدیم تا به الان، یکی از اولویت‌های بشریت بوده است. در واقع نخستین سد دفاعی بدن، پوست است. به همین منظور هر چه از سلامت بالاتری برخوردار باشید، شانس ابتلا به انواع بیماری‌ها کاهش می‌یابد. نور خورشید و رادیکال‌های آزاد، جزء مهمترین عوامل آسیب‌زا برای پوست می‌باشند. روغن گیاهی بابا آدم به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، از پوست در مقابل این عوامل آسیب‌زا محافظت می‌کند. برای این منظور کافیست از روغن بابا آدم همانند یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید. به این صورت که پس از شستشوی پوست با شوینده‌ی مناسب، پوست خود را با مقداری روغن بابا آدم پوشش و کمی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود. با انجام و تکرار این روش خانگی و طبیعی به نتایج خوشایند و مطلوب دست خواهید یافت.
  • روغن بابا آدم به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی قادر است با عفونت‌های دستگاه تنفسی مبارزه کند. به همین خاطر این روغن در درمان بیماری‌های تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند. افرادی که دچار گلو درد، برونشیت و فشار سینوسی هستند، می‌توانند برای رفع این ناراحتی‌‌ها از روغن بابا آدم استفاده نمایند.

خلاصه:

در این مقاله با خواص دارویی عرق و روغن گیاهی بابا آدم آشنا شدیم. در طب سنتی عرق و روغن بابا آدم به دلیل دارا بودن خواص درمانی معجزه آسا، از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و خریداری این فرآورده‌های گیاهی بسیار توصیه می‌شود. شما عزیزان نیز در صورت تمایل برای خرید عرق بابا آدم، به راحتی می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.   

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.