خانه طب سنتی آشنایی با شگفت‌انگیزترین خواص نعناع فلفلی برای درمان بیماری‌ها

آشنایی با شگفت‌انگیزترین خواص نعناع فلفلی برای درمان بیماری‌ها

توسط kakooti
خواص نعناع فلفلی

نعناع فلفلی از خانواده نعناع بوده و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. خواص نعناع فلفلی به دلیل ویتامین‌ها، مواد معدنی، پتاسیم، مس، آهن، کلسیم و… بسیار بالا است و می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. این ویژگی باعث شده است تا از این گیاه دارویی برای اهداف دارویی و زیبایی در درمان بیماری‌ها استفاده شود. اگر شما هم می‌خواهید با خواص دارویی نعناع فلفلی آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

خواص نعناع فلفلی برای درمان مشکلات و بیماری

نعناع فلفلی یک گیاه خوش عطر و طعم است که به شکل‌های مختلف از جمله دمنوش، روغن و… قابل استفاده است. نعناع فلفلی به دلیل اثرات آرام‌بخشی خود در درمان سنتی بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. این گیاه دارویی طبیعی گرم و خشک دارد و به عنوان بهترین ادویه برای چاشنی غذاها استفاده می‌شود.

اگر شما هم کنجکاو هستید تا بدانید این گیاه دارویی برای درمان چه بیماری‌ها مفید است، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

درمان سردرد با خاصیت نعناع فلفلی

اگر دچار سردرد می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص نعناع فلفلی بهره‌مند شوید. از آنجایی که این گیاه دارویی باعث بهبود جریان خون در بدن می‌شود، در نتیجه می‌تواند سردردهای شما را تسکین ببخشد. برای این منظور کافی است تا مقداری از برگ‌های نعناع فلفلی را درون مقداری آب بجوشانید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید. بعد از کمی سرد شدن می‌توانید این دمنوش معجزه‌آسای را نوش جان کنید.

درمان مسمومیت غذایی با فواید درمانی نعناع فلفلی

اگر دچار مسمومیت غذایی شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که برای درمان خود چای نعناع نوش جان کنید. برای این منظور کافی است تا دمنوش نعناع فلفلی را یک بار صبح و یک بار ظهر مصرف کنید.

درمان خروپف با فواید دارویی نعناع فلفلی

خاصیت ضد التهابی نعناع فلفلی کمک می‌کند تا هرگونه تورم در گلو و دیواره‌های بینی شما از بین بروند. این موضوع باعث می‌شود تا نسبت به گذشته بتوانید راحت‌تر نفس بکشید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دائما خروپف می‌کشید، پیشنهاد می‌کنیم که دمنوش نعناع فلفلی را قبل از مصرف کنید. خواص نعناع فلفلی کمک می‌کند تا خروپف شما کمتر شده و بعد از یک ماه از بین برود.

سم‌زدایی از ریه با خاصیت درمانی نعناع فلفلی

نعناع فلفلی به دلیل دارا بودن ماده منتول دارای خاصیت تسکین‌دهندگی است. در نتیجه مصرف آن می‌تواند باعث آرام‌تر شدن دستگاه تنفسی شما شود. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاه دارویی می‌تواند هرگونه ارگانیسم‌های مضر بدن شما را از بین ببرد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که روزانه مصرف برگ‌های نعناع فلفلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

درمان درد پا با نعناع فلفلی

اگر از درد پای خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص درمانی نعناع فلفلی بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا مقداری از روغن نعناع فلفلی را با چند قطره اکالیپتوس و روغن رزماری ترکیب کنید. سپس آن را درون آب ریخته و بگذارید تا به خوبی بجوشد. بعد از کمی سرد شدن پای خود را درون این محلول بگذارید. تکرار این کار کمک می‌کند تا درد مزمن پای شما تسکین پیدا کند.

کاهش دردهای معده با مصرف نعناع فلفلی

یکی از خواص نعناع فلفلی کمک به هضم بهتر غذا است. همچنین این گیاه دارویی به دلیل خاصیت آرام‌بخشی خود، هر گونه درد و گاز معده را از بین می‌برد. شما می‌توانید برای درمان مشکلات معده خود روزانه چای نعناع فلفلی به همراه عسل نوش جان کنید.

درمان سرگیجه

اگر علائم سرگیجه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت بی‌نظیر روغن نعناع فلفلی بهره ببرید. برای این منظور می‌توانید مقداری این روغن را بو بکشید و یا سر خود را با آن ماساژ دهید. بعد از مدتی سرگیجه شما متوقف خواهد شد.

درمان سندرم روده تحریک پذیر

اگر دچار عارضه سندرم روده تحریک‌پذیر هستید، توصیه می‌کنیم که از خواص شفابخش نعناع فلفلی استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا چند قطره از این روغن با مقداری آب ولرم ترکیب کنید. سپس این مخلوط را در روز مصرف کنید. همچنین می‌توانید مقدار یک قاشق چای‌خوری نعناع خشک را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید. سپس آن را نوش جان کنید.

درمان آبسه دندان

یکی از خواص نعناع فلفلی درمان آبسه دندان است. برای این منظور کافی است تا یک پنبه را به روغن نعناع فلفلی آغشته کنید. سپس آن را به محل آبسه بزنید. تکرار این کار در روز می‌تواند آبسه دندان‌های شما را درمان کند. همچنین می‌توانید برای درمان آبسه دندان از برگ‌های خشک شده نعناع فلفلی استفاده کنید. کافی است تا برگ‌های خشک شده آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی آبسه قرار دهید. سپس دهان خود را با آب ولرم بشویید.

کاهش وزن با مصرف نعناع فلفلی

اگر اضافه وزن دارید و به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص درمانی نعناع فلفلی بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا برگ‌های خشک شده نعناع فلفلی را با کمی زنجبیل خشک شده ترکیب کنید. سپس به این ترکیب مقداری آب اضافه کنید و بر روی شعله قرار دهید. بعد از ده دقیقه می‌توانید این دمنوش پرخاصیت را نوش جان کنید. بعد از چند هفته متوجه کاهش وزن قابل توجه خود خواهید شد.

درمان التهاب معده با مصرف نعناع فلفلی

اگر دچار التهاب معده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص نعناع فلفلی بهره ببرید. نعناع فلفلی به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی، ضد اسپاسم و… می‌تواند مشکل شما را به خوبی درمان کند. برای این منظور می‌توانید برگ‌های نعناع را به غذا و سالاد خود اضافه کنید و یا آن را به صورت خالی نوش جان کنید.

درمان آلرژی با خوردن نعناع فلفلی

اگر آلرژی فصلی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که دمنوش نعناع فلفلی مصرف کنید. برای این منظور کافی است تا برگ‌های تازه این گیاه دارویی را با برگ‌های گزنه، عسل و لیمو ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به مقداری آب اضافه کرده و بر روی شعله قرار دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. مصرف روزانه این دمنوش کمک می‌کند تا آلرژی شما درمان شود.

درمان ترش کردن معده با خواص درمانی نعناع فلفلی

برای رفع ترشی معده پیشنهاد می‌کنیم که به طور منظم نعناع فلفلی مصرف کنید. همچنین می‌توانید چای نعناع فلفلی را به همراه نبات مصرف کنید. علاوه بر این خوردن چند برگ نعناع فلفلی می‌تواند از ترش کردن معده شما بعد از هر وعده غذایی جلوگیری کند.

درمان سنگ‌های صفراوی با خواص دارویی نعناع فلفلی

به کمک خواص نعناع فلفلی می‌توانید سنگ‌های صفراوی خود را از بین ببرید. برای این منظور کافی است تا در بین وعده‌های غذایی خود چای نعناع فلفلی نوش جان کنید.

کنترل دیابت با نعناع فلفلی

برای کنترل دیابت مصرف چای نعناع فلفلی بسیار موثر است. از آنجایی که نعناع فلفلی سرشار از آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه مصرف آن باعث کنترل دیابت نوع ۲ می‌شود. برای این منظور کافی است تا برگ‌های تازه این گیاه خوش عطر و طعم را صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف کنید.

درمان آرتریت با مصرف نعناع فلفلی

اگر دچار درد مفاصل هستید، با خاصیت نعناع فلفلی می‌توانید دردهای خود را تسکین ببخشید. برای این منظور کافی است تا چند قطره از روغن نعناع فلفلی و اکالیپتوس را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را درون یک شیشه ریخته و دور از نور خورشید قرار دهید. سپس قسمت‌های دردناک مفاصل خود را با این روغن ماساژ دهید.

افزایش رشد مو با روغن نعناع فلفلی

یکی از خواص نعناع فلفلی افزایش رشد موها است. برای این منظور کافی است تا مقداری روغن نارگیل، روغن ویتامین E، روغن کرچک، روغن درخت چای و روغن نعناع فلفلی را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آنها را بر روی شعله گذاشته و هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. بعد از خنک شدن می‌توانید سر خود را با این روغن ماساژ دهید.

کاهش فشار خون بالا

برای کسانی که فشار خون بالا دارند، مصرف چای نعناع فلفلی می‌تواند بسیار مفید باشد. اثرات این گیاه دارویی می‌تواند باعث کنترل فشار خون بالا در افراد شود.

تسکین دندان درد و لثه

اگر دچار دندان درد شده‌اید و دسترسی به دندانپزشک ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص بی‌نظیر نعناع فلفلی بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا مقداری از برگ‌های خشک شده نعناع را با کمی آب ترکیب کنید. سپس بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد از این مدت صبر کنید تا کمی دمنوش سرد شود. سپس هر دو دقیقه با این دمنوش قرقره کنید.

درمان گره‌های لنفاوی متورم شده

یکی از خواص نعناع فلفلی کمک به کاهش تورم گره‌های لنفاوی است. برای این منظور کافی است تا نواحی مورد نظر را با کمی روغن نعناع ماساژ دهید. این کار را به مدت یک هفته تکرار کنید تا نتیجه مثبت آن را بر روی سلامتی بدن خود ببینید.

درمان خشکی گردن

برای درمان خشکی گردن پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت درمانی نعناع فلفلی بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا مقداری روغن زیتون گرم شده را با روغن نعناع ترکیب کنید. سپس با ترکیب این دو روغن، گردن خود را به آرامی ماساژ دهید. شما می‌توانید این کار را هر روز دو بار انجام دهید.

کاهش سطح کلسترول

اگر کلسترول بالایی دارید و به دنبال یک راهکار خانگی برای کاهش سطح آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که چای نعناع فلفلی مصرف کنید. مواد موجود در این گیاه دارویی می‌تواند به کاهش سطح گلوکز و کلسترول در بدن کمک کند. برای بهر‌مندی از خواص نعناع فلفلی کافی است تا مقدار یک قاشق چای خوری از برگ‌های خشک شده نعناع را درون یک لیوان آب در حال جوش بریزید و ده دقیقه صبر کنید تا چای به خوبی دم بکشد. بعد از سرد شدن می‌توانید این چای خوش عطر و طعم را نوش جان کنید.

درمان نیش عنکبوت

برای درمان گزیدگی عنکبوت پیشنهاد می‌کنیم که چند برگ از نعناع فلفلی را بر روی نقطه آسیب‌دیده قرار دهید. شما می‌توانید این کار را سه بار در روز به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید. همچنین می‌توانید ۱ تا ۳ قطره از روغن نعناع را بر روی منطقه آسیب‌دیده بریزید. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از استفاده از روغن نعناع آن را بر روی یک ناحیه کوچک از بدن خود امتحان کنید تا در صورت نداشتن حساسیت آن را بر روی نواحی دیگر از پوست خود استفاده کنید.

افزایش رشد ناخن‌ها

اگر می‌خواهید که رشد ناخن‌های شما افزایش یابد، پیشنهاد می‌کنیم که سطح ناخن‌های خود را با روغن نعناع ماساژ دهید. خواص نعناع فلفلی باعث می‌شود تا در عرض چند روز نتیجه مثبت آن را ببینید.

جوان‌سازی پوست صورت

اگر می‌خواهید که پوست شما جوانی و شادابی خودش را از دست ندهید، پیشنهاد می‌کنیم که روزانه چای نعناع مصرف کنید. آنتی‌اکسیدان موجود در این چای می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی زیبایی چهره شما بگذارد. همچنین می‌توانید روزانه پوست صورت خود را با این چای تمیز کنید. به خصوص اگر پوست چرب و کدری دارید، مواد تشکیل‌دهنده این گیاه دارویی می‌توانید جلوی ترشح بیش‌ از حد چربی را بگیرد.

درمان خارش پوست

برای رفع خارش پوست، پیشنهاد می‌کنیم که برگ‌های خرد شده نعناع را به پوست خود بمالید. همچنین می‌توانید برگ‌های خرد شده نعناع را با آب ترکیب کرده و درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند. بعد از یخ زدن می‌توانید آن را به صورت مکعب برش زده و بر روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید.

درمان جوش صورت

به کمک خواص نعناع فلفلی می‌توانید جوش‌های پوست صورت خود را درمان کنید. برای این منظور کافی است تا بر روی جوش‌های صورت خود مقداری روغن نعناع فلفلی بمالید. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید این روغن را با آب لیمو ترکیب کنید.

جلوگیری از تعریق بیش از حد

اگر تعریق بیش از حد باعث شده است تا زندگی اجتماعی شما تحت تاثیر قرار بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت دارویی نعناع فلفلی بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا چند برگ از نعناع فلفلی را درون یک لیوان آب داغ بریزید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. بعد از دم کشیدن می‌توانید از خوردن این چای خوش عطر و طعم لذت ببرید.

درمان آروغ بیش از حد

برای جلوگیری و درمان آروغ بیش از اندازه پیشنهاد می‌کنیم که چای نعناع فلفلی مصرف کنید تا بهترین نتیجه را از آن بدست آورید. برای بهره‌مندی از خواص نعناع فلفلی کافی است تا مقدار یک قاشق چای خوری از برگ نعناع خشک شده را درون یک لیوان آب در حال جوش بریزید. سپس ده دقیقه صبر کنید تا چای به خوبی دم بکشد. مصرف روزانه ۲ تا ۳ بار از این چای کمک می‌کند تا مشکل شما به خوبی رفع شود.

درمان شپش سر

ترکیبات موجود در نعناع به راحتی می‌تواند دفع‌کننده حشرات باشد. برای این منظور کافی است تا نیم ساعت قبل از حمام، به موهای خود، روغن نعناع بمالید. در صورتی که پوست سر شما حساس است، می‌توانید روغن نعناع را با کمی روغن زیتون ترکیب کنید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه مثبت آن را ببینید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با فواید درمانی نعناع فلفلی صحبت کردیم. البته توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف این گیاه دارویی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا عوارضی برای بدن شما نداشته باشد. اگر شما هم تمایل به خرید روغن نعناع فلفلی اصل دارید، می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین در فروشگاه اینترنتی کاکوتی ثبت کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.