خانه گیاهان دارویی معرفی بهترین روغن های مخصوص ماساژ نوزادان

معرفی بهترین روغن های مخصوص ماساژ نوزادان

توسط kakooti
روغن های مخصوص ماساژ نوزادان

روغن های مخصوص ماساژ نوزادان علاوه بر خاصیت درمانی، به زیبایی پوست کودک شما نیز کمک می‌کنند. ماساژ دادن پوست کودک یک راه‌‌حل بسیار عالی برای درمان انواع بیماری‌‌ها است. ماساژ می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی روح و جسم کودک شما بگذارد. اگر شما هم می‌خواهید با فواید ماساژ و بهترین روغن ماساژ بدن نوزاد آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید.

فواید استفاده از روغن‌های مخصوص ماساژ کودکان و نوزادان

همانطور که می‌دانید نوزادان توانایی حرف زدن ندارند. گاهی برخی از عوامل مانند رختخواب نامناسب، حالت بد خوابیدن و… باعث می‌شوند تا قسمت‌هایی از بدن نوزاد درد بگیرد. این شرایط درد و ناراحتی نوزاد را به دنبال دارد. گاهی گریه‌های شبانه او ممکن است ناشی از این موضوع باشد. ماساژ بدن کودک می‌‌تواند او را از گرفتگی‌های عضلانی دور کند. از جمله فواید ماساژ بدن نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به افزایش وزن نوزاد: یکی از مزایای ماساژ نوزاد، بهبود جریان خون در بدن او است. این ویژگی باعث می‌شود تا مواد مغذی و خون به تمامی اعضای بدن او برسند. این امر، وزن‌گیری کودک را به دنبال دارد.
  • کاهش علائم کولیک: برخی از روغن های مخصوص ماساژ نوزادان باعث از بین رفتن علائم کولیک در نوزادان می‌شوند. اگر ماساژ بدن با این روغن‌ها به خوبی انجام بگیرد، کودک شما دچار این مشکل نخواهد شد.
  • بهبود وضعیت خواب: اگر شما هم جزو کسانی هستید که از بی‌خوابی کودک خود عذاب می‌کشید، ماساژ بدن نوزاد با بهترین روغن‌های گیاهی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مالش و ماساژ بدن کمک می‌کند تا روح کودک آرامش داشته باشد و وضعیت خواب او بهبود پیدا کند.
  • افزایش مهارت‌ها و توانایی‌ها: در حین ماساژ، کودک شما تجربه‌ها و مهارت‌های متفاوتی را بدست می‌آورد. قلقلک، کشش، انعطاف‌پذیری و… از جمله مواردی هستند که کودک در حین ماساژ آنها را به صورت ناخودآگاه یاد می‌گیرد.
  • کاهش استرس: شاید برای شما نیز جای تعجب باشد که بدانید نوزادان نیز مانند بزرگ‌ترها دچار استرس و احساسات منفی می‌شوند. اما ماساژ دادن بدن نوزاد با روغن کمک می‌کند تا استرس‌های او از بین بروند.

معرفی بهترین روغن‌ها برای ماساژ بدن نوزادان

از آنجایی که پوست کودک بسیار لطیف و حساس است؛ بنابراین باید از روغن های مخصوص ماساژ نوزادان استفاده کنید. از طرفی دیگر ماساژ بدن کودک، بدون روغن‌های مخصوص، خشک شدن پوست و یا پوسته پوسته شدن را به دنبال دارد؛ بنابراین اگر شما هم به دنبال آرامش کودک خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن‌های مخصوص استفاده کنید. این روغن های طبیعی برای ماساژ دادن نوزاد فواید بسیار زیادی را به ارمغان می‌آورند.

از جمله روغن های طبیعی برای ماساژ دادن نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-روغن آلوئه ورا

روغن آلوئه‌ورا به عنوان بهترین روغن برای پوست صورت نوزاد به شمار می‌آید. این روغن خاصیت نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی دارد و می‌تواند برای رفع اگزما و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست بدن نوزاد یک گزینه‌‌ی پیشنهادی مناسب باشد. میزان حساسیت‌زایی روغن آلوئه‌ورا بسیار کم است و شما می‌توانید با خیال راحت روغن مالی بدن نوزاد خود را با آن انجام دهید.

۲-روغن زیتون

یکی از بهترین روغن‌ های مخصوص ماساژ نوزادان روغن زیتون است. این روغن به دلیل سنگینی خود، سرعت جذب پایینی دارد. فواید درمانی این روغن بسیار زیاد است. این روغن گیاهی خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و می‌تواند خشکی پوست نوزاد را از بین ببرد؛ بنابراین برای درمان آسیب‌های پوستی نوزادان استفاده از این روغن یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

روغن مالی بدن نوزاد با روغن زیتون می‌تواند باعث افزایش گردش خون شود و هر گونه درد را از بین ببرد. بعد از ماساژ با این روغن، نوزاد شما احساس بهتری خواهد داشت. به این دلیل که ماساژ با این روغن باعث می‌شود تا سلول‌های بدن نوزاد، میزان اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا سطح انرژی کودک شما افزایش یابد.

۳-روغن نارگیل

برخلاف تصور بسیاری از افراد، روغن نارگیل بسیار سبک و بدون چربی است. به طوری که در حین ماساژ به سرعت جذب پوست می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب روغن نارگیل به عنوان روغن های مخصوص ماساژ نوزادان وجود تری گلیسیرید زنجیره‌ای در این روغن است. این ویژگی باعث می‌شود تا این روغن برای ماساژ عضلات یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.

یکی از ویژگی‌های خوب روغن نارگیل، جلوگیری از خشک شدن پوست بدن است. از آنجایی که این روغن سرشار از چربی‌های اشباع شده است، در نتیجه به خوبی جذب پوست می‌شود و جلوی لکه‌دار شدن آن را می‌گیرد. در صورتی که فرزند شما احساس خارش خفیفی در پوست بدن خود دارد، این روغن می‌تواند برای درمان خارش او موثر باشد. تاثیر روغن نارگیل در ترکیب با دیگر روغن‌های گیاهی دو چندان می‌شود.

۴-روغن هسته انگور

همانند روغن نارگیل، این روغن گیاهی نیز سبک بوده و میزان جذب بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال یک روغن مناسب برای پوست صورت نوزاد خود هستید، روغن هسته انگور به عنوان یکی از روغن های مخصوص ماساژ یک انتخاب عالی است. ماساژ پوست صورت با این روغن باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. از آنجایی که روغن هسته انگور بوی خاصی ندارد، در نتیجه ماساژ بدن با این روغن حس آرام‌بخشی را برای فرزند شما به ارمغان می‌آورد.

در ترکیبات این روغن گیاهی، رسوراترول وجود دارد که می‌تواند برای از بین بردن میکروب‌ها بسیار مناسب باشد. از طرفی دیگر این روغن گیاهی سرشار از ویتامین E است؛ در نتیجه ماساژ بدن با آن می‌تواند جلوی التهاب و تورم را بگیرد. برای اثرگذاری بیشتر پیشنهاد می‌کنیم که این روغن را با دیگر روغن‌های گیاهی ترکیب کنید.

۵-روغن بادام شیرین

بسیاری از ماساژ دهنده‌ها برای ماساژ درمانی از روغن بادام شیرین استفاده می‌کنند. این روغن گیاهی چربی بسیار کمی دارد و به راحتی جذب پوست بدن می‌شود. برای استفاده از روغن بادام شیرین هیچ محدودیتی وجود ندارد. چرا که برای تمامی پوست‌ها مناسب بوده و هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نخواهد کرد. ترکیبات موجود در روغن بادام شیرین باعث شده است تا این روغن گیاهی به عنوان یکی از روغن های مخصوص ماساژ نوزادان مورد استفاده قرار بگیرد.

۶-روغن کنجد

مطئننا وقتی بدن نوزاد خود را با روغن کنجد ماساژ می‌دهید، او احساس آرامش خواهد کرد. اگر شما هم به دنبال بهترین روغن ماساژ برای کودک خود می‌گردید، روغن کنجد را امتحان کنید. ماساژ بدن کودک با این روغن گیاهی باعث می‌شود تا استخوان‌های او قوی و محکم شوند. به خصوص استفاده از این روغن در فصل زمستان کمک می‌کند تا فرزند شما دچار استخوان درد نشود.

۷-روغن خردل

یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ دادن پوست بدن کودک، روغن خردل است. البته توجه به این نکته ضروری است که استفاده تنها از این روغن ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود. برای جلوگیری از این شرایط پیشنهاد می‌کنیم که حتما روغن خردل را با یک روغن دیگری ترکیب کنید. همچنین بهتر است قبل از ماساژ بدن، آن را در قسمتی از پوست او امتحان کنید.

۸-روغن بادام تلخ

خواص بی‌نظیر روغن بادام آن را به یک روغن بی‌ضرر برای همه بخصوص نوزادان تبدیل کرده است. شما می‌توانید از این روغن در هر فصلی برای کودک خود استفاده کنید. این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E، فواید درمانی بسیار زیادی دارد. روغن بادام تلخ به عنوان یکی از روغن‌ های مخصوص ماساژ نوزادان برای مرطوب‌ کردن پوست‌ خشک کودکان بسیار مناسب است. از آنجایی که این روغن یک روغن اشباع نشده است، در نتیجه برای استفاده پوست کودک بسیار مناسب است.

۹-روغن بابونه

اگر پوست کودک شما حساس است، پیشنهاد می‌کنیم که برای ماساژ بدن او از روغن بابونه استفاده کنید. همچنین این روغن برای کودکانی که مشکل کولیک دارند نیز بسیار مناسب است. ماساژ بدن کودک با روغن بابونه به خواب راحت او کمک بسیاری می‌کند.

۱۰-روغن گل همیشه بهار

روغن گل همیشه بهار خاصیت تسکین‌کنندگی دارد. در نتیجه ماساژ بدن با آن، آرامش را برای کودک به ارمغان می‌آورد. این روغن گیاهی رایحه‌ای ملایم و خوش دارد و باعث ایجاد حساسیت در کودک نخواهد شد. البته پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از هر گونه حساسیت پوستی، ابتدا آن را بر روی ناحیه‌ای از پوست کودک خود امتحان کنید. در صورت عدم مشاهده هرگونه علائم می‌توانید از آن برای ماساژ سایر قسمت‌های بدن او استفاده کنید.

۱۱-روغن درخت چای

یکی از روغن های مخصوص ماساژ نوزادان روغن درخت چای است. این روغن گیاهی خاصیت ضد عفونی‌کنندگی دارد و می‌تواند هرگونه عفونت را از بین ببرد. برای استفاده از این روغن کافی است تا چند قطره از روغن درخت چای را با یک روغن دیگر ترکیب کنید. سپس آن را بر روی پوست کودک خود بزنید.

۱۲-روغن آرگان

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای ماساژ بدن نوزادان، روغن آرگان است. بعد از ماساژ بدن با این روغن،  میزان انعطاف‌پذیری و خاصیت کشسانی پوست نوزاد افزایش می‌یابد. روغن آرگان خاصیت آبرسانی دارد و باعث افزایش میزان جذب رطوبت پوست می‌شود. اگر کودک شما احساس درد در عضلات خود دارد، ماساژ بدن با روغن آرگان را امتحان کنید. از آنجایی که این روغن خاصیت تسکین‌کنندگی دارد، در نتیجه آرامش جسمی را برای فرزند شما به ارمغان می‌آورد.

۱۳-روغن وازلین

بسیاری از پزشکان برای ماساژ بدن نوزادان، روغن وازلین را پیشنهاد می‌دهند. از آنجایی که وازلین هیچگونه عوارض جانبی ندارد؛ در نتیجه ماساژ بدن نوزاد با این روغن، آرامش را برای او به ارمغان می‌آورد. از طرفی دیگر روغن وازلین به عنوان یکی از روغن های مخصوص ماساژ نوزادان هرگونه خشکی پوست را از بین می‌برد و می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را به خوبی تامین کند.

۱۴-روغن جوجوبا

اگر کودک شما دچار اگزما شده است، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن جوجوبا استفاده کنید. این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E، می‌تواند مشکلات پوستی نوزادان را به سرعت بهبود ببخشد. روغن جوجوبا سرعت جذب بسیار بالایی دارد و به خوبی می‌تواند جذب پوست شود.

۱۵-روغن گل رز

چربی بسیار عالی در روغن گل رز، آن را به یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ پوست کودک تبدیل کرده است. استفاده از این روغن برای ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده کودکان بسیار موثر است. همچنین اگر پوست کودک شما دچار سوزش، قرمزی، اگزما و یا بثورات پوستی شده است، ترکیبات موثر در این روغن گیاهی می‌تواند برای رفع این مشکلات بسیار موثر باشند.

۱۶-روغن اسطوخودوس

برای تسکین درد کودکان، استفاده از روغن اسطوخودوس را پیشنهاد می‌دهیم. این روغن کم خطر می‌تواند میزان درد کودکان شما را کاهش دهد. کافی است تا بدن کودک خود را با این روغن ماساژ دهید تا نتیجه‌ی مثبت آن را ببینید.

۱۷-روغن آفتابگردان

یکی از بهترین روغن های مخصوص ماساژ نوزادان روغن آفتابگردان است. این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E، رطوبت مورد نیاز پوست نوزاد شما را به خوبی تامین می‌کند. این روغن خاصیت ترمیم‌کنندگی داشته و می‌تواند بافت‌های آسیب‌دیده پوست نوزاد شما را بهبود ببخشد. ماساژ منظم پوست با روغن آفتابگردان زیبایی و درخشندگی را برای پوست نوزاد شما به ارمغان می‌‌آورد.

۱۸-روغن آووکادو

ترکیب روغن آووکادو با سایر روغن‌ها آن را به یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ نوزاد تبدیل کرده است. البته توجه به این نکته ضروری است که ممکن است برخی از کودکان نسبت به این روغن حساسیت داشته باشند. در صورت بروز علائم حساسیت بهتر است از این روغن برای ماساژ استفاده نکنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی در رابطه با بهترین روغن های مخصوص ماساژ برای نوزادان صحبت کردیم. اگرچه این روغن‌های طبیعی مزایای بسیار زیادی دارند، اما بهتر است قبل از استفاده برای کودک خود، حتما با پزشک متخصص صحبت کنید. همچنین بهتر است از این روغن‌ها به صورت مستقیم بر روی پوست کودک خود استفاده نکنید. چرا که برخی از آنها باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شوند. همچنین بهتر است برخی از این روغن‌ها را در ترکیب با روغن‌های دیگر استفاده کنید.

اگر شما هم به دنبال خرید روغن‌های طبیعی و اصل هستید، خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر شما هم تجربه استفاده از روغن های مخصوص ماساژ نوزادان را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.