خانه گیاهان دارویی با خواص طارونه بیشتر آشنا شوید

با خواص طارونه بیشتر آشنا شوید

توسط kakooti

کلمه کلیدی: طارونه, عرق طارونه, خواص عرق طارونه, مضرات عرق طارونه, خواص طارونه, مضرات طارونه, عرق تارونه, خواص عرق تارونه, تارونه, مضرات تارونه, خواص تارونه, روش مصرف تارونه, روش مصرف عرق طارونه, عرق طارونه سنتی, خواص طارونه برای پوست, قیمت عرق طارونه, عرق طارونه برای لاغری

کلمه کلیدی اصلی: خواص عرق طارونه

توضیحات متا: خواص عرق طارونه برای اعصاب، خواص عرق طارونه برای افسردگی, خرید عرق طارونه از فروشگاه اینترنتی کاکوتی

عنوان متا: با خواص طارونه بیشتر آشنا شوید

یکی از گیاهان دارویی با خواص درمانی فوق‌العاده طارونه است. این گیاه که از غلاف گل نخل تهیه می‌شود برای درمان انواع بیماری‌ها ازجمله دردهای مفصلی، بی‌خوابی، تقویت گردش خون، سلامت قلب و عروق و … بسیار موثر است. اگر شما هم می‌خواهید با خواص عرق طارونه آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خواص گیاهی و درمانی این گیاه آشنا کنیم.

خواص طارونه برای درمان بیماری‌ها

درمان بی‌خوابی به کمک عرق طارونه: اگر دچار بی‌خوابی هستید و یا اختلالات خوابی دارید، مصرف عرق طارونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از خواص عرق طارونه خواب‌آوری است. در نتیجه بعد از مصرف این عرق می‌توانید مشکل بی‌خوابی خود را به راحتی رفع کنید.

خواص ضد میکروبی عرق طارونه: گیاه طارونه خواص ضد باکتریایی و میکروبی دارد. در نتیجه برای از بین رفتن باکتری برخی بیماری‌ها مانند اشرشیاکلی، استافیلو کوکوس، باسیلوس و سالمونلا بسیار موثر است. علاوه بر این از آنجایی که این گیاه خاصیت ضد باکتریایی دارد، در نتیجه می‌تواند مواد غذایی را به خوبی نگهداری کند؛ بنابراین شما می‌توانید از این گیاه به عنوان طعم‌دهنده نیز استفاده کنید.

افزایش قد به کمک عرق طارونه: برخی برای افزایش قد ویتامین‌های مختلفی مصرف می‌کنند.اما اگر دوست دارید که کودک بلند قدی داشته باشید، عرق طارونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این عرق ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و به رشد کودکان شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

توجه به این نکته ضروری است که اگر می‌خواهید این گیاه دارویی اثربخشی خوبی داشته باشد، از مصرف آن با سایر گیاهان خودداری کنید.

کاهش استرس به کمک عرق طارونه: زندگی ماشینی باعث شده است تا استرس و اضطراب بیشتر شود. برخی از افراد برای رهایی از استرس، داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند. اگر شما می‌خواهید که بدون استفاده از داروها و آرامبخش‌های شیمیایی استرس خود را کمتر کنید، از خواص عرق طارونه بهره‌مند  شوید. مصرف این گیاه دارویی به کاهش استرس و اضطراب کمک بسیار زیادی می‌کند.

خواص معجزه آسای طارونه

درمان رماتیسم به کمک عرق طارونه: دردهای مفصلی با بالا رفتن سن شروع می‌شود. یکی از شایع‌ترین دردها، دردهای روماتیسمی است. اگر شما هم دچار دردهای رماتیسمی شده‌اید، مصرف عرق طارونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که مصرف این عرق باعث می‌شود تا درمان شما سریع‌تر اتفاق بیفتد و درد شما کمتر شود.

درمان افسردگی به کمک عرق طارونه: اگر شما هم جزو کسانی هستید که از بیماری افسردگی رنج می‌برید، برای رهایی از این مشکل عرق طارونه مصرف کنید. این گیاه دارویی عوارض جانبی ندارد؛ بنابراین شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی این داروی گیاهی را نوش جان کنید.

تقویت قوای جنسی با عرق طارونه: یکی از خواص عرق طارونه تقویت قوای جنسی است؛ بنابراین اگر دچار ضعف قوای جنسی هستید و یا همسر شما از این مشکل رنج می‌برد، عرق طارونه را پیشنهاد می‌دهیم. چرا که این عرق یک محرک بسیار خوبی است و قوای جنسی را افزایش می‌دهد.

بارداری به کمک عرق طارونه: یکی از مشکلات رایج زوج‌های جوان ناتوانی در بارداری است. برای این منظور عرق طارونه مصرف کنید. بهتر است عرق طارونه را بعد از دوران قاعدگی تا قبل از تخمک‌گذاری نوش جان کنید. این کار باعث تقویت تخمک‌گذاری و درنتیجه جلوگیری از تنبلی تخمدان می‌شود.

رفع پوست زرد به کمک عرق طارونه: اگر پوست شما بنا به دلایلی زرد شده است، می‌توانید عرق طارونه را مصرف کنید. البته بهتر است قبل از مصرف این دارو، با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت نداشتن مشکل، آن را مصرف کنید.

موارد منع مصرف عرق طارونه

اگرچه خواص عرق طارونه بسیار است، اما در برخی شرایط استفاده از آن منع مصرف دارد. به عنوان مثال اگر مبتلا به بیماری قلبی هستید و یا تپش قلب دارید بهتر است از مصرف این دارو خودداری کنید. همچنین زنان باردار و زنان شیرده و افرادی که فشار خون بالا دارند نیز بهتر است از مصرف این دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنند.

طریقه مصرف عرق طارونه

برای بهره مندی از خواص عرق طارونه می‌توانید این گیاه دارویی را با بهارنارنج ترکیب کرده و نوش جان کنید. همچنین می‌توانید ترکیب عرق طارونه با عرق بیدمشک را امتحان کنید. این دمنوش طبیعی باعث تقویت قلب شما می‌شود.

برای رفع عطش در فصل تابستان و یا ماه رمضان می‌توانید عرق طارونه را با خاکشیر، آب هندوانه و زعفران ترکیب کنید. طعم دلپذیر این شربت، تشنگی شما را به خوبی رفع می‌کند. همچنین می‌توانید عرق طارونه را به فرنی، فالوده و یا دسر نیز اضافه کنید. کم خونی و سرگیجه با مصرف این عرق به خوبی از بین می‌رود.

ارزش غذایی طارونه

طارونه با طبیعت معتدل خود، ارزش غذایی بالایی دارد و بسیار مقوی است.  همین ویژگی باعث شده است تا بیشتر ورزشکاران، دونده‌ها و کوهنوردان از این گیاه دارویی استفاده کنند. طارونه سرشار از پروتئین، فیبر، چربی و مواد معدنی است. همچنین این گیاه سرشار از پتاسیم است و در مقایسه با سایر میوه‌ها از آهن و روی بسیاری برخوردار است. علاوه بر این در این گیاه دارویی اسید فولیک نیز یافت می‌شود.

بنابراین اگر به دنبال یک غذایی هستید که انرژی زیادی برای شما فراهم کند، مصرف طارونه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه دارویی به خصوص برای مسافرت یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

نتیجه گیری نهایی

ما در این مقاله از مجله کاکوتی به بررسی خواص عرق طارونه پرداختیم. اگرچه عرق تارونه خواص دارویی بسیاری دارد، اما مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک می‌تواند مشکلات جانبی دیگری را برای شما ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف این گیاه دارویی با پزشک طب سنتی مشورت کنید. در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای مصرف این گیاه دارویی بلامانع است.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهاد می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.