خانه طب سنتی خواص گیاه پنج انگشت برای خانم‌ها که معجزه می‌کند

خواص گیاه پنج انگشت برای خانم‌ها که معجزه می‌کند

توسط مدیر مجله
خواص گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت یک گیاه معجزه‌گر برای خانم‌ها است. این گیاه دارویی جزو شناخته شده‌ترین گیاهانی است که برای خانم‌ها خواص درمانی بسیاری را به دنبال دارد. اگر شما هم می‌خواهید با خواص گیاه پنج انگشت آشنا شوید، این مقاله از کاکوتی برای شما نوشته شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا خواص دمنوش گیاه پنج انگشت را بررسی کرده و شما را با مضرات آن نیز آشنا کنیم. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص گیاه پنج انگشت برای درمان بیماری‌های زنانه

گیاه پنج انگشت یا فلفل بیابانی به گیاه دارویی مخصوص خانم‌ها شهرت دارد. طبع این گیاه گرم و خشک و برخی آن را معتدل می‌دانند. دلیل نام‌گذاری این گیاه به پنج انگشت، شکل برگ‌های آن است که به صورت پنج تایی است. درخچه‌های این گیاه، گل‌های آبی و زرد دارد و میوه‌های آن قهوه‌ای رنگ است. خواص درمانی این گیاه برای خانم‌ها زبان‌زد است. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان جوش و آکنه

همه خانم‌ها به دنبال پوستی صاف و زیبا هستند. هر نوع لکه به جا مانده از جوش و آکنه می‌تواند باعث رنج خانم‌ها شود. یکی از بهترین راهکارها برای درمان ضایعات پوستی مانند آکنه و جوش استفاده از خواص گیاه پنج انگشت است. از آنجایی که اغلب جوش‌های پوستی ناشی از تغییرات هورمونی است، مصرف این گیاه دارویی کمک می‌کند تا هورمون‌های خانم‌ها به تعادل برسد؛ در نتیجه بعد از مصرف این گیاه جوش‌های هورمونی نسبت به قبل کمتر می‌شود.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با بهترین ماسک‌های گیاهی برای درمان جوش و آکنه

بارداری سریع

اگر تنبلی تخمدان دارید و این موضوع باعث شده است تا قدرت باروری شما تحت تاثیر قرار بگیرد، مصرف گیاه پنج انگشت را امتحان کنید. نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت باعث افزایش سطح پروژسترون شده و با تقویت تخمدان‌ها، مشکل ناباروری را در خانم‌ها از بین می‌برد. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، از خاصیت گیاه پنج انگشت غافل نشوید.

مطلب پیشنهادی: بارداری سریع با گیاهان دارویی

تقویت تخمدان‌ها

سلامت تخمدان‌ها می‌تواند تاثیر مهمی روی سلامت خانم‌ها داشته باشد. مشکلات مربوط به تخمدان‌ها خود می‌تواند بیماری‌های دیگری را به دنبال داشته باشد. از جمله آن‌ها می‌توان به کیست تخمدان، بی‌نظمی عادت ماهیانه، اختلالات قاعدگی، ناباروری، دردهای پریودی، علائم دوران یائسگی و غیره اشاره کرد. خواص گیاه پنج انگشت باعث می‌شود تا مشکلات مربوط به تخمدان‌ها رفع شود.

مطلب پیشنهادی: تقویت تخمدان با گیاهان دارویی

کاهش درد سینه

یکی از اختلالات دوران قاعدگی، درد سینه‌ها است. اگر شما هم چنین مشکلی را دارید، توصیه می‌کنیم که دمنوش گیاه پنج انگشت را نوش جان کنید. مصرف این گیاه دارویی کمک می‌کند تا اختلالات مربوط به سینه‌ها در این دوران کمتر شود.

مطلب پیشنهادی: با درمان سنتی کیست سینه درد را فراموش کنید

درمان علائم یائسگی

یائسگی جزو یکی از دوران‌های حساس برای هر خانمی است. این دوران اغلب با علائمی آزاردهنده مانند بی‌نظمی خواب، گر گرفتگی، اختلالات روحی و غیره خودش را نشان می‌دهد. بررسی‌های انجام شده روی گیاه پنج انگشت نشان داده است که مصرف دمنوش پنج انگشت به دلیل دارا بودن اثرات دوپامینرژیک می‌تواند علائم و اختلالات دوران یائسگی را برطرف سازد.

مطلب پیشنهادی: کاهش عوارض دوران یائسگی با استفاده از روش‌های طب سنتی

افزایش شیر مادر

مصرف گیاه پنج انگشت می‌تواند تاثیر خوبی روی هورمون پرولاکتین بگذارد؛ بنابراین استفاده از دمنوش گیاه پنج انگشت در دوران شیردهی بسیار عالی است و می‌تواند به افزایش شیر مادر کمک کند. چرا که یکی از هورمون‌های شیردهی، همان پرولاکتین است و این گیاه با تاثیر مثبت روی این هورمون می‌تواند منجر به تولید شیر شود.

مطلب پیشنهادی: درمان کاهش شیر مادران شیرده در طب سنتی

مصرف پنج انگشت در دوران بارداری

یکی دیگر از خواص گیاه پنج انگشت جلوگیری از سقط جنین است؛ بنابراین برخلاف سایر گیاهان دارویی که در دوران بارداری منع مصرف دارد، این گیاه در سه ماه اول بارداری بسیار مفید است. اما در سه ماه دوم به دلیل افزایش شیر مادر، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. به هر حال از آنجایی که دوران بارداری دوران بسیار حساسی برای خانم‌ها است، بهتر است زیر نظر پزشک متخصص این گیاه را مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین

درمان اختلالات دوران قاعدگی

اغلب خانم‌ها حالت‌های مختلفی را قبل از دوران قاعدگی تجربه می‌کنند. برخی از این حالت‌ها به قدری اذیت‌کننده است که می‌تواند زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. مصرف گیاه پنج انگشت روی هیپوفیز تاثیر گذاشته و می‌تواند باعث تحریک برخی هورمون‌ها و کاهش ترشح پرولاکتین شود. این شرایط کمک می‌کند تا اختلالات قاعدگی مانند بی‌نظمی قاعدگی، خونریزی شدید و غیره درمان شود.

مطلب پیشنهادی: درمان خونریزی شدید قاعدگی به کمک راهکارهای طب سنتی

کاهش دردهای اندومتریوز

یکی از بیماری‌های شایع در خانم‌ها، اندومتریوز است که اغلب همراه با درد شدید است. خواص گیاه پنج انگشت می‌تواند برای تسکین درد و علائم این بیماری‌ در خانم‌ها موثر باشد. اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید و همیشه درد شدیدی را با پریودی تجربه می‌کنید، گیاه پنج انگشت را امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی: کیست تخمدان

افزایش قوای جنسی در خانم‌ها

برای افزایش کیفیت رابطه جنسی از فواید درمانی گیاه پنج انگشت بهره ببرید. این گیاه دارویی با افزایش قوای جنسی در خانم‌ها یک رابطه باکیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مطلب پیشنهادی: تقویت قوای جنسی در زنان و کاهش سرد مزاجی با کمک راهکارهای طب سنتی

پیشگیری از ابتلا به سرطان

از جمله شایع‌ترین سرطان‌ها در خانم‌ها، سرطان تخمدان و سرطان سینه است. مصرف منظم این گیاه دارویی می‌تواند خطر ابتلا به این سرطان‌ها را در خانم‌ها کاهش دهد. ترکیبات موجود در گیاه پنج انگشت می‌تواند با سلول‌های سرطانی مبارزه کند. این دمنوش گیاهی خواص آنتی‌اکسیدانی داشته و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند؛ بنابراین برای پیشگیری از سرطان از خواص درمانی گیاه پنج انگشت غافل نشوید.

مطلب پیشنهادی: پیشگیری از سرطان سینه با راهکارهای طب سنتی

پیشگیری از پوکی استخوان

اگر می‌خواهید که بعد از دوران یائسگی دچار پوکی استخوان نشوید، از خواص گیاه پنج انگشت غافل نشوید.

مطلب پیشنهادی: درمان پوکی استخوان با روش‌های طب سنتی

کاهش استرس

استرس و اضطراب خود می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌ها شود. حتی این عوامل می‌توانند روی کیفیت تخمک و اسپرم نیز تاثیر منفی بگذارند. گیاه پنج انگشت در طب سنتی به عنوان یک داروی آرام‌بخش و ضد اضطراب شناخته می‌شود؛ بنابراین مصرف این دمنوش گیاه می‌تواند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

مطلب پیشنهادی: درمان و کنترل استرس با کمک طب سنتی

لاغری و کاهش وزن

خاصیت درمانی گیاه پنج انگشت را برای لاغری و کاهش وزن نادیده نگیرید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ولع خوردن غذا را دارید و این موضوع باعث اضافه وزن شما شده است، گیاه پنج انگشت را امتحان کنید. دمنوش گیاه پنج انگشت میل شدید شما را به خوردن کاهش داده و باعث لاغری می‌شود. این موضوع خود می‌تواند از بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و غیره پیشگیری کند.

مطلب پیشنهادی: درمان لاغری با گیاهان دارویی

عوارض و مضرات گیاه پنج انگشت

مانند تمام گیاهان دارویی، با وجود خواص گیاه پنج انگشت مصرف این گیاه دارویی ممکن است همراه با عوارض باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف خودسرانه این گیاه، با پزشک متخصص مشورت کنید و زیر نظر پزشک دمنوش گیاه پنج انگشت را مصرف کنید. از جمله عوارض مصرف گیاه پنج انگشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرگیجه: مصرف بیش از اندازه گیاه پنج انگشت می‌تواند احساس گیجی و ناتوانی را برای شما ایجاد کند. به خصوص حرکت سریع و ناگهانی می‌تواند باعث عدم تعادل شما شود.
  • سردرد: یکی دیگر از عوارض مصرف پنج انگشت، درد یا فشار روی سر است. در صورت احساس چنین علائمی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  • ناراحتی معده: برخی با خوردن گیاه پنج انگشت علائم گوارشی مانند ناراحتی، درد، سوزش و غیره دارند. در صورت احساس چنین علائمی بهتر است مصرف این گیاه را محدود کنید.
  • تهوع: تهوع تهاجمی و خفگی در کنار احساس ناخوشایندی در معده از دیگر عوارض مصرف گیاه پنج انگشت است.
  • حساسیت پوستی: ممکن است مصرف پنج انگشت در برخی از افراد خودش را با واکنش‌های آلرژیک پوستی مانند خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن پوست و غیره نشان دهد.
  • با وجود خواص گیاه پنج انگشت مصرف آن در خانم‌هایی که سرطان سینه دارند، منع مصرف دارد.
  • زیاده‌روی در مصرف گیاه پنج انگشت می‌تواند به کلیه‌ها آسیب وارد کند.
  • از دادن گیاه پنج انگشت به کودکان جدا خودداری کنید.

بهترین زمان مصرف گیاه پنج انگشت

برای استفاده از حداکثر خاصیت گیاه پنج انگشت توصیه می‌کنیم که صبح‌ها به صورت ناشتا و با معده خالی آن را مصرف کنید. همچنین استفاده از آن در شرایط خاص مانند سندرم پیش از قاعدگی، سینه‌های دردناک، کاهش سطح استروژن و افزایش سطح استروژن، نامنظمی چرخه قاعدگی و غیره می‌تواند بسیار موثر باشد.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی در رابطه با خواص درمانی گیاه پنج انگشت صحبت کردیم. این گیاه دارویی خواص بیشماری برای خانم‌ها دارد. اما توجه به این نکته ضروری است که مصرف خودسرانه این گیاه دارویی می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است برای اطلاع از میزان و نحوه مصرف گیاه پنج انگشت با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.