خانه دسته‌بندی نشده آشنایی با گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین

آشنایی با گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین

توسط kakooti
گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین

خوردن غذا در دوران بارداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مصرف خودسرانه برخی گیاهان دارویی می‌تواند خطراتی را برای جنین به دنبال داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین آشنا کنیم. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا آشنایی بهتری با این گیاهان دارویی داشته باشید و یک دوران بارداری بی‌خطری را سپری کنید. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

معرفی گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین

اگرچه گیاهان دارویی فواید بسیار زیادی دارند و مصرف آنها می‌تواند برای درمان برخی از بیماری‌ها بسیار مفید باشد، اما مصرف برخی از آنها به خصوص در دوران بارداری منع مصرف دارد. چرا که می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. حتی شکل و نوع مصرف این گیاهان می‌تواند تاثیر متفاوتی بر روی جنین بگذارد. ما در ادامه به بررسی خطر سقط جنین با گیاهان دارویی پرداخته‌ایم. اطلاع از این گیاهان کمک می‌کند تا دچار مشکلات سقط جنین نشوید.

مصرف کوهوش در دوران بارداری

از جمله گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین می‌توان به کوهوش اشاره کرد. گیاه دارویی کوهوش به دلیل داشتن اکسی توسین و کولو ساپونین، در دوران بارداری منع مصرف دارد. چرا که مواد موجود در این گیاه دارویی می‌تواند باعث افزایش انقباض‌های رحمی شود و این موضوع می‌تواند برای جنین شما خطرناک باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در دوران بارداری به هیچ عنوان کوهوش مصرف نکنید.

مصرف گیاه سنبل ختایی در دوران بارداری

اگرچه گیاه دارویی سنبل ختایی خواص درمانی بسیار زیادی دارد، اما مصرف بیش از اندازه آن در دوران بارداری می‌تواند خطراتی برای جنین داشته باشد. چرا که این گیاه خاصیت قاعدگی دارد و می‌تواند با افزایش انقباضات رحمی، خطر سقط جنین را افزایش دهد.

مصرف آلوئه ورا در دوران بارداری

گیاه آلوئه ورا از جمله گیاهان دارویی است که در اکثر محصولات زیبایی از آن استفاده می‌شود. اما مصرف آلوئه ورا به هر شکلی در دوران بارداری منع مصرف دارد. به طوری که خوردن آلوئه ورا می‌تواند باعث خونریزی لگن شده و خطر سقط جنین را افزایش دهد.

مصرف کرفس در دوران بارداری

از دیگر گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین کرفس است. به خصوص مصرف این گیاه در سه ماه اول بارداری می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. علاوه بر این خوردن کرفس در سایر ماه‌های بارداری می‌تواند باعث آسیب به سیستم عصبی جنین و ناراحتی‌های عصبی بعد از تولد نوزاد شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در دوران بارداری از مصرف کرفس جدا خودداری کنید.

مصرف زرشک در دوران بارداری

زرشک به دلیل دارا بودن آلکالوئید و ترکیبات فنلی می‌تواند باعث افزایش انقباضات رحمی شود. این شرایط می‌تواند باعث خونریزی و سقط جنین شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف بیش از اندازه زرشک در دوران بارداری جدا خودداری کنید.

مصرف ریشه آنجلیکا در دوران بارداری

یکی دیگر از گیاهان دارویی خطرناک در دوران بارداری، ریشه آنجلیکا است. اگرچه این گیاه دارویی خواص درمانی بسیار زیادی دارد، اما مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث سقط جنین شود؛ بنابراین بهتر است از مصرف این گیاه دارویی جدا خودداری کنید.

مصرف گلپر در دوران بارداری

یکی دیگر از گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین گلپر است. اگرچه در حالت عادی گلپر می‌تواند برای درمان مشکلات گوارشی و هضم مناسب باشد، اما مصرف آن در دوران بارداری باعث سقط جنین می‌شود. با این حال اگر قصد دارید تا در سه ماه اول بارداری از این گیاه استفاده کنید، بهتر است از زیاده‌روی در مصرف آن جدا خودداری کنید.

مصرف سداب در دوران بارداری

گیاه دارویی سداب به دلیل دارا بودن پیلوکارپین راتینز باعث تحریک ماهیچه‌های دهانه رحم می‌شود. این موضوع می‌تواند خطر سقط جنین در دوران بارداری را افزایش دهد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف این گیاه دارویی خطرناک در دوران بارداری جدا خودداری کنید.

مصرف دارچین در دوران بارداری

بهتر است از مصرف بیش از اندازه دارچین در دوران بارداری خودداری کنید. به خصوص مصرف این ادویه به صورت خام می‌تواند باعث افزایش انقباضات رحمی شود. این شرایط می‌تواند سقط جنین را به همراه داشته باشد. البته مصرف کم این ادویه در غذا مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر دوران بارداری حساسی دارید، بهتر است همین مقدار کم را نیز استفاده نکنید.

مصرف آویشن در دوران بارداری

از جمله گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین گیاه دارویی آویشن است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که در دوران بارداری به هیچ عنوان سراغ این گیاه دارویی نروید. گیاه آویشن به دلیل طبع گرم و خشک خود، می‌تواند تاثیر منفی بر روی جنین بگذارد. حتی در برخی از شرایط می‌تواند باعث سقط جنین شود؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف این گیاه دارویی در دوران بارداری جدا خودداری کنید.

مصرف درمنه در دوران بارداری

یکی دیگر از گیاهان دارویی که مصرف آن باعث مرگ جنین و ختم بارداری می‌شود، گیاه درمنه است. این گیاه دارویی به دلیل فلاونوئید و تاننش باعث تحریک رحم می‌شود و می‌تواند مشکلات بسیار زیادی در دوران بارداری به دنبال داشته باشد.

مصرف گل بنفشه در دوران بارداری

از جمله گیاهان دارویی خطرناک در دوران بارداری گیاه دارویی گل بنفشه است. با مصرف این گیاه دارویی انقباضات رحمی شما افزایش پیدا می‌کنند؛ در نتیجه این موضوع می‌تواند سقط جنین را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در دوران بارداری خود به سراغ گیاه دارویی گل بنفشه نروید.

مصرف گل ختمی در دوران بارداری

از جمله گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین گیاه دارویی گل ختمی است؛ بنابراین از مصرف این گیاه دارویی به هر شکلی از جمله دمنوش و روغن در دوران بارداری جدا خودداری کنید.

مصرف غوره در دوران بارداری

یکی دیگر از گیاهان قاعده آور در دوران بارداری غوره و آبغوره است؛ بنابراین تا حد امکان از مصرف آن در دوران بارداری جدا خودداری کنید. چرا که می‌تواند سلامت جنین شما را به خطر بیندازد.

مصرف زعفران در دوران بارداری

یکی دیگر از ادویه‌های خطرناک در دوران بارداری، زعفران است. به خصوص مصرف زعفران در سه ماه اول بارداری می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان از مصرف این گیاه جدا خودداری کنید.

مصرف گوجی در دوران بارداری

گوجی بری از جمله گیاهان دارویی است که به دلیل وجود ویتامین ث و بتائینی می‌تواند باعث افزایش انقباضات رحمی شود؛ بنابراین مصرف بیش از اندازه می‌تواند خطر سقط جنین را به دنبال داشته باشد.

مصرف شیرین بیان در دوران بارداری

شیرین بیان از دیگر گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین است؛ بنابراین بهتر است در دوران بارداری به سراغ این گیاه دارویی نروید تا دچار انقباضات رحمی نشوید.

مصرف رازیانه در دوران بارداری

خوردن رازیانه می‌تواند باعث افزایش خطر سقط جنین شود؛ بنابراین به هیچ عنوان از رازیانه در دوران بارداری استفاده نکنید.

مصرف مارچوبه در دوران بارداری

مارچوبه حتی در حالت عادی نیز باید بیش از اندازه مصرف نشود. چرا که می‌تواند باعث مشکلاتی از جمله سنگ کلیه، یبوست، گرفتگی عضلات و… شود. همچنین این ادویه به دلیل دارا بودن اسید اگزالیک باعث سقط جنین در دوران بارداری می‌شود؛ بنابراین بهتر است از مصرف این ادویه در این دوران جدا خودداری کنید.

مصرف گیاه دکمه طلایی در دوران بارداری

گیاه دارویی دکمه طلایی از دیگر گیاهان دارویی است که مصرف آن در دوران بارداری منع مصرف دارد. این گیاه به دلیل روغن موجود در آن ممکن است باعث سقط جنین در دوران بارداری شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در دوران بارداری سمت این گیاه نروید.

مصرف تخم شوید در دوران بارداری

از جمله گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین تخم شوید است. چرا که مصرف این گیاه دارویی باعث می‌شود تا انقباضات رحمی افزایش پیدا کنند. علاوه بر این، تخم شوید به عنوان دارویی برای قاعدگی است و می‌تواند بر روی هورمون‌های بدن در این دوران تاثیر منفی بگذارد. به خصوص مصرف تخم شوید در ماه‌های اول بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

مصرف سیاهدانه در دوران بارداری

مصرف خودسرانه و بیش از اندازه سیاهدانه در دوران بارداری می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. چرا که این گیاه به عنوان یک گیاه قاعده‌آور شناخته می‌شود؛ بنابراین در دوران بارداری نباید به سراغ آن بروید. به خصوص اگر مزاج گرمی دارید، مصرف سیاه‌دانه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

مصرف کنجد در دوران بارداری

از دیگر گیاهان دارویی خطرناک در دوران بارداری کنجد است. به خصوص مصرف آن در اوایل بارداری می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد؛ بنابراین بهتر است در مصرف آن در دوران بارداری زیاده‌روی نکنید.

مصرف جعفری در دوران بارداری

از دیگر گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین جعفری است. اگرچه این سبزی جزو جدایی‌ناپذیر رژیم غذایی است، اما بهتر است زنان باردار از خوردن این سبزی به مقدار بسیار بالا جدا خودداری کنند. این گیاه به دلیل ویتامین ث بسیار بالای خود می‌تواند باعث افزایش استروژن در خانم‌های باردار شود. همچنین گیاه جعفری با نازک کردن دیواره رحم می‌تواند باعث نرمی دهانه رحم شود. همچنین بعد از خوردن جعفری به میزان بسیار زیاد، گرفتگی‌ها و اسپاسم‌های رحمی افزایش پیدا می‌کند.

مصرف پونه در دوران بارداری

اگرچه پونه به عنوان گیاهی مفید و پرکاربرد در طب سنتی شناخته می‌شود، اما مصرف بیش از اندازه آن در دوران بارداری می‌تواند باعث سقط جنین شود. مواد موجود در این گیاه دارویی باعث افزایش خونریزی و انقباض رحم شده و می‌تواند به بدن مادر باردار ضرر وارد کند.

مصرف بابونه در دوران بارداری

بسیاری از خانم‌ها از چای بابونه برای تنظیم قاعدگی خود استفاده می‌کنند. اما اگر باردار هستید، توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان به سراغ دمنوش بابونه نروید. چرا که بابونه جزو گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین است و می‌تواند خطر مرگ جنین را به دنبال داشته باشد.

مصرف زیره در دوران بارداری

بسیاری از خانم‌ها برای تنظیم قاعدگی و کاهش دردهای عادت ماهیانه خود از زیره استفاده می‌کنند. اما مصرف زیره به خصوص در سه ماهه اول بارداری منع مصرف دارد. چرا که به راحتی می‌تواند باعث مرگ جنین شود.

مصرف نعناع فلفلی در دوران بارداری

بهتر است در ماه‌های اول بارداری از مصرف دمنوش نعناع فلفلی خودداری کنید. چرا که این گیاه دارویی باعث تحریک قاعدگی شده و می‌تواند خطر سقط جنین را به دنبال داشته باشد. با این حال اگر قصد مصرف این گیاه دارویی را دارید، بهتر است حتما تحت نظر دکتر مصرف کنید.

مصرف انیسون در دوران بارداری

مصرف انیسون و دمنوش این گیاه دارویی در دوران بارداری بسیار خطرناک است و می‌تواند خطر سقط جنین را به دنبال داشته باشد. اما بعد از بارداری و در دوران شیردهی مصرف این گیاه دارویی می‌تواند مفید باشد.

مصرف چای کوهی در دوران بارداری

از دیگر گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین چای قاعده‌آور کوهی است. این نوشیدنی گیاهی به خصوص در ماه‌های اول بارداری می‌تواند امکان سقط جنین را داشته باشد. همچنین مصرف آن در ماه‌های آخر بارداری می‌تواند زایمان زودرس را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که در طول دوران بارداری از مصرف این دمنوش گیاهی جدا خودداری کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله به معرفی برخی گیاهان دارویی خطرناک در دوران بارداری پرداختیم. بهتر است از مصرف این گیاهان دارویی بدون تجویز پزشک خودداری کنید. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.