خانه دسته‌بندی نشده درمان جوش‌های زیر پوستی با روش‌های طب سنتی

درمان جوش‌های زیر پوستی با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
درمان جوش‌های زیر پوستی با روش‌های طب سنتی

جوش زیر پوستی یکی از انواع جوش‌هایی است که در صورت پدیدار می‌شود . این جوش‌ها که نام دیگر آنها کومدون است به علت بسته شدن دهانه خروجی غدد چربی ساز ایجاد می‌گردند. هنگامی که ترشحات چربی نمی‌تواند از قسمت مسدود شده‌ی غدد چربی خارج شود، باقی می‌ماند و مانند بادکنک در زیر پوست تجمع پیدا می‌کند. 

اما چه دلایل و عواملی سبب ایجاد جوش‌های زیرپوستی می‌شوند:

یکی از عوامل ایجاد کننده‌ی این نوع جوشها تاثیر ژنتیک می‌باشد.

از دیگر عواملی که می‌توان به آن اشاره نمود استفاده‌ی پی در پی از کرم پودرهای آرایشی که حجم سنگینی را روی پوست ایجاد می‌کنند می‌باشد.

دستکاری جوش‌های سرسفید و سرسیاه عامل دیگری است که سبب ایجاد جوش‌های زیر پوستی می‌شود.

اگر شما نیز جزء آن دسته از عزیزانی هستید که از سن نوجوانی شما بسیار گذشته و همچنان دچار این عارضه می‌شوید به شما باید این را بگوییم که نگران این مسئله نباشید زیرا ایجاد این نوع جوش‌ها در سنین بزرگسالی به علت تغییرات هورمونی در بدن می‌باشد. مثلا پیش از شروع دوران قاعدگی این جوش‌ها مشاهده می‌شوند.

عرق کردن و رطوبت بیش از حد بدن از دیگر عوامل و دلایل ایجاد این نوع جوش‌ها می‌باشد.

عامل دیگری که به شما عزیزان یادآوری می‌کنیم مصرف بعضی داروها و مواد شیمیایی می‌باشد که باعث ایجاد جوش‌های زیرپوستی می‌شوند مانند: کورتون‌ها، لیتیوم و…

رژیم غذایی نامناسب و مصرف بیش از اندازه‌ی شکلات، آجیل و تنقلات نیز باعث ایجاد جوش‌های زیرپوستی می‌شوند.

همچنین استفاده کردن از شوینده‌‌های نامناسب که با نوع پوست شما سازگاری ندارند نیز باعث بروز جوش‌های زیر پوستی می‌گردند.

برای درمان جوش‌های زیر پوستی می‌توان با مراجعه به پزشک متخصص و مصرف داروها به درمان آنها پرداخت. اما در مقابل روش‌های شیمیایی، روش‌های خانگی و کاملا طبیعی وجود دارد که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توان از شر این عارضه‌ی ناخوشایند خلاص شد. در این مقاله ما به معرفی بهترین روش‌های طبیعی و گیاهی می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و پسند شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر با این روش‌ها آشنا شویم.

معرفی بهترین روش‌های درمان خانگی و طبیعی جوش‌های زیر پوستی در طب سنتی

درمان جوش زیرپوستی با استفاده از کمپرس آب گرم

یکی از روش‌های درمان خانگی و کاملا طبیعی که طب سنتی به عزیزانی که از عارضه‌ی جوش زیرپوستی رنج می‌برند و در پی راهی برای درمان آن هستند، پیشنهاد می‌کند، استفاده از کمپرس آب گرم است. برای استفاده از این روش به یک ظرف حاوی آب گرم نیاز داریم. پارچه‌ی تمیزی بردارید و آن را در آب قرار دهید. پس از آنکه پارجه کاملا خیس شد آب اضافه‌ی آن را بگیرید و آن را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته و خشک کرده‌اید قرار دهید. اجازه دهید پارچه برای مدت ده الی دوازده دقیقه روی صورتتان باقی بماند. این روش خانگی راحت و کم هزینه و در عین حال بسیار کارساز و مفید را سه الی چهار مرتبه در روز انجام دهید و از شر این جوش‌های زیر پوستی خلاص شوید. لازم به ذکر است که با انجام مرتب و روزانه‌ی این روش خانگی است که به نتایج مطلوب دست خواهید یافت.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از چای سبز

پیشنهاد دیگر طب سنتی برای درمان خانگی و طبیعی جوش زیر پوستی، استفاده از گیاه چای سبز می‌باشد. در این روش شما عزیزان باید از کمپرس چای سبز برای رفع این عارضه استفاده نمایید. به این صورت که یک عدد چای سبز کیسه‌ای را در یک لیوان آب جوش قرار دهید. اجازه دهید چای کمی در آب قرار گیرد و سپس آن را روی پوست تمیز خود برای مدت ده الی پانزده دقیقه قرار دهید و پس از گذشت این مدت زمان پوستتان را با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی را روزانه و به صورت مرتب سه الی چهار مرتبه تکرار کنید و شاهد نتایج عالی و نتیجه بخش باشید. استفاده از این روش درمانی التهاب ناشی از این جوش‌ها را کاهش می‌دهد.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از چای سیاه

از دیگر روش‌هایی که به راحتی در منزل می‌توانید به درمان جوش‌های زیر پوستی بپردازید، استفاده از چای سیاه است که باید به صورت کمپرس از آن استفاده نمایید. برای استفاده از این روش به یک عدد چای سیاه کیسه‌ای نیاز داریم که آن را در آب گرم قرار دهید و پس از چند ثانیه و با خارج کردن آب اضافی آن، روی پوستتان برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه قرار دهید و پس از اتمام زمان ذکر شده پوستتان را با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را به طور روزانه سه الی چهار مرتبه تکرار کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از کمپرس یخ

همانطور که می‌دانیم جوش‌های زیر پوستی دارای التهاب و تورم می‌باشند و برای رفع این عارضه‌ی ناخوشایند می‌توان از کمپرس یخ استفاده نمود. این کمپرس تورم و التهاب بعد از تخلیه این جوش‌ها را نیز کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش خانگی به تعدادی قالب یخ نیاز داریم که آنها را در داخل کیسه‌ی پلاستیکی قرار دهید و آن را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی ملایم شسته و خشک کرده‌اید قرار دهید. اجازه دهید یخ برای مدت چهار الی پنج دقیقه باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان پنج دقیقه استراحت دهید به پوست و دوباره این عمل را تکرار کنید. با انجام روزانه سه الی چهار مرتبه از این روش خانگی به نتایج عالی و رضایت بخش دست خواهید یافت.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از آبلیمو

اسید سیتریک موجود در لیموترش به خشک شدن هر چه زودتر جوش‌های زیر پوستی کمک شایانی خواهد کرد و بنابراین می‌توان از لیموترش به عنوان یکی از روش‌های خانگی و طبیعی موثر برای درمان این نوع جوش‌ها استفاده نمود. برای استفاده از این روش به یک عدد لیموترش نیاز داریم که آب آن را بگیرید و آن را در ظرفی در بسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای این منظور مقداری از آب لیمو ترش را مثلا به مقدار یک قاشق غذاخوری بردارید و پنبه‌ای را به آن کاملا آغشته کنید. حالا پنبه را روی نقاط مورد نظر بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم به آرامی شستشو دهید. توجه کنید که قبل از استفاده از این روش حتما پوستتان را با یک شوینده‌ی مناسب تمیز و خشک کرده باشید. این روش ساده و در عین حال بسیار مفید را روزانه دو الی سه مرتبه انجام دهید تا نتایج مطلوب و دلخواه به زودی حاصل شود.

درمان جوش‌ زیر پوستی با استفاده از روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای نیز گزینه‌ی انتخابی دیگر طب سنتی برای عزیزانی است که از مشکل جوش‌های زیر پوستی رنج می‌برند. شما به راحتی در خانه می‌توانید از این روش کاملا طبیعی استفاده کنید. به این صورت که مقدار یک دهم قاشق غذاخوری روغن درخت چای را با نه دهم قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. حالا با استفاده از یک تکه پنبه مواد را روی پوست تمیز خود بمالید. اجازه دهید مواد برای مدت زمان پنج الی ده دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. پس از شستشو نیز از یک مرطوب کننده‌ی ملایم که مناسب پوستتان است استفاده نمایید. این روش درمانی را به طور روزانه دو الی سه مرتبه به کار ببرید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

لازم به ذکر است که افراد دارای پوست حساس به جای استفاده از آب در این ترکیب می‌توانند از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنند.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از خمیردندان

روش خانگی دیگری که به شما عزیزان دارای جوش زیر پوستی معرفی می‌کنیم، استفاده از خمیر دندان است. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که هنگام خواب مقدار کمی از خمیر دندان را روی پوست تمیز خود و نقاطی که دارای این عارضه است بمالید و اجاه دهید تا صبح باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را هر شب قبل از خواب انجام دهید تا زمانی که به نتایج مطلوب رسیدید. لازم به ذکر است که این روش را روزها نیز می‌توانید استفاده کنید با این توجه که حداقل برای مدت زمان یک الی دو ساعت باید روی پوست باقی بماند.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از عسل

اگر شما نیز جزء آن دسته عزیزانی هستید که از مشکل جوش زیر پوستی رنج می‌برید و به دنبال روشی خانگی و طبیعی برای درمان آن هستید. طب سنتی به شما عزیزان توصیه می‌کند از عسل استفاده کنید. برای استفاده از این روش درمانی به مقدار یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی نیاز داریم که بایستی آن را روی پوست تمیز خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب پوست خود شسته و خشک کرده‌اید قرار دهید و اجازه دهید برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان پوستتان را با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را به طور مرتب روزانه دو الی سه مرتبه تکرار کنید و شاهد روند هر چه زودتر بهبودی خود باشید.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از ترکیب سیب و عسل

از ترکیبات بسیار موثر در طب سنتی که از آن برای درمان جوش زیر پوستی به عزیزان دارای این عارضه‌ی ناخوشایند پیشنهاد می‌گردد، ترکیب سیب و عسل است. عسل دارای خواص مرطوب کنندگی است و به عنوان یک آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده شناخته شده است که استفاده از آن باعث از بین رفتن باکتری‌های موجود در سطح پوست می‌گردد. همچنین از دیگر خواص عسل این است که پوست را نرم و مواد مغذی و مورد نیاز آن را تامین می‌کند. سیب نیز به دلیل دارا بودن مالیک اسید پوست را سفت و محکم می‌کند. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به یک عدد سیب پوره شده و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز داریم که بایستی آنها را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست تمیز خود پوشش دهید. اجازه دهید این ترکیب برای مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. انجام روزانه یک الی دو مرتبه از این روش درمانی کمک شایانی به رفع این عارضه خواهد کرد.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از سرکه سیب

برای از بین بردن جوش زیر پوستی استفاده از یک ضدعفونی کننده‌ی طبیعی بسیار مفید و کارساز است. به همین خاطر طب سنتی پیشنهاد می‌کند از سرکه سیب طبیعی استفاده کنید. استفاده از سرکه سیب باعث تغذیه و سفتی پوست می‌گردد. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که مقدار یک سوم فنجان سرکه سیب و آب به مقدار دو سوم فنجان را با یکدیگر ترکیب کنید و با کمک یک تکه پنبه آن را به نواحی مورد نظر بمالید. اجازه دهید مواد روی پوستتان خشک شود و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش را به طور روزانه یک بار تکرار کنید تا شاهد روند هر چه سریعتر بهبودی خود باشید.

درمان جوش زیر پوستی با استفاده از آلوئه‌ورا

استفاده از گیاه پرخاصیت آلوئه‌ورا نیز از دیگر روش‌های درمان خانگی و طبیعی جوش زیر پوستی به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش درمانی به یک برگ آلوئه‌ورا نیاز داریم که بایستی آن را برش دهید و ژل آن را در ظرفی بریزید. ژل را با کمک یک تکه پنبه روی پوست تمیز خود بمالید و بگذارید برای مدت زمان پانزده الی بیست دقیقه باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. برای آنکه به نتایج مثبت و اثربخش دست یابید، این روش راحت و ارزان و در عین حال مفید و کارساز را روزانه یک الی دو مرتبه انجام دهید. لازم به ذکر است که اگر گیاه آلوئه‌ورا در دسترس شما عزیزان نبود می‌توانید از ژل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد استفاده نمایید

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.