خانه دسته‌بندی نشده پایین آوردن قند خون با راهکارهای طب سنتی

پایین آوردن قند خون با راهکارهای طب سنتی

توسط مدیر مجله
پایین آوردن قند خون

گیاهان دارویی و برخی مکمل‌های آن‌ها باعث کنترل قند خون در افراد دیابتی می‌شود. اگر شما هم دچار دیابت هستید یا با افراد دیابتی زندگی می‌کنید، باید به فکر پایین آوردن قند خون در خودتان یا اعضای دیگر خانواده باشید. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با قوی‌ترین گیاهان دارویی برای کاهش قند خون آشنا کنیم. اگر شما هم دغدغه کنترل قند خون را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

پایین آوردن قند خون به کمک داروهای گیاهی

اگر شما هم نشانه‌هایی مانند کاهش وزن بی‌دلیل، تکرر ادرار، خشکی دهان، گرسنگی بیش از حد، تاری دید، سردرد، تشنگی زیاد و غیره دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تست قند خون بدهید. نشانه‌های گفته شده در بالا اغلب هشداری برای افزایش قند خون در افراد است و عدم درمان به موقع باعث می‌شود تا به بخش‌های مختلف بدن شما از جمله کبد، کلیه، قلب و غیره آسیب وارد شود.

در صورت بالا بودن میزان قند خون، مصرف داروهای گیاهی زیر کمک می‌کند تا بتوانید قند خون خودتان را کنترل کنید. از جمله این گیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارچین، تنظیم‌کننده قند خون

یکی از قوی‌ترین پایین آورنده‌های قند خون، دارچین است. مصرف این ادویه خوش عطر و طعم به کنترل قند و چربی خون در افراد دیابتی کمک می‌کند. علاوه بر این دارچین می‌تواند باعث افزایش ترشح انسولین و کاهش مقاومت بدن به انسولین شود؛ بنابراین اگر شما هم برای پایین آوردن قند خون و افزایش سوخت و ساز قند به دنبال یک گیاه دارویی عالی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که دارچین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برای درمان کافی است تا چند تکه از چوب دارچین را بشویید. سپس آن را به صورت تکه تکه درآورید. حال کافی است تا این تکه‌ها را به آب در حال جوش اضافه کنید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش دارچین شما به خوبی دم بکشد. در نهایت می‌توانید این دمنوش دارویی را همراه با مقداری لیمو ترش تازه نوش جان کنید.

بامیه، ماده غذایی موثر برای کاهش قند خون

اگر میزان قند خون شما بالا است، پیشنهاد می‌کنیم که از بامیه استفاده کنید. این ماده غذایی لذیذ، به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر مانند فیبر، ویتامین C، اسیدفولیک و غیره می‌تواند به عنوان یک گیاه دارویی برای پایین آوردن میزان قند خون در افراد باشد. علاوه بر این بامیه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن می‌تواند چربی و قند خون بالا را کاهش دهد.

اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده است که چگونه برای پایین آوردن قند خون از بامیه استفاده کنید، دستور زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای این منظور کافی است تا چند عدد بامیه را از وسط نصف کنید. سپس آن را درون یک لیوان آب سرد قرار دهید. صبر کنید تا به مدت ۷ ساعت بامیه‌ها درون آب به خوبی خیس بخورند. سپس هر روز صبح به صورت ناشتا، آب بامیه‌ها را نوش جان کنید. سعی کنید که این کار را هر روز به مدت ۳ ماه انجام دهید تا نتیجه مثبت آن را ببینید.

گزنه، قوی‌ترین کاهش‌دهنده قند خون

در کنار رودخانه‌ها گیاهی ارزشمند به نام گزنه به صورت خودرو می‌روید. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید مصرف این گیاه پر از تیغ می‌تواند باعث کاهش قند خون در افراد شود؛ بنابراین اگر در آخرین آزمایش خون شما میزان قند خون شما افزایش یافته است، پیشنهاد می‌کنیم که از دمنوش گزنه و خواص آن غافل نشوید.

برای تهیه دمنوش گزنه جهت پایین آوردن قند خون کافی است تا مقدار چند گرم از برگ‌های گزنه را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید. سپس صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه این دمنوش به خوبی دم بکشد. بعد از آن می‌توانید دمنوش گزنه را بعد از وعده‌های غذایی خود نوش جان کنید.

زردچوبه، دارویی خانگی برای درمان قند خون بالا

همه خانم‌ها عادت دارند تا برای تهیه غذاهای خود از زردچوبه استفاده کنند. این ادویه طلایی رنگ به دلیل خاصیت ضد التهابی و خواص آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند برای کاهش قند خون بسیار موثر باشد. همچنین ترکیبات دیگر در زردچوبه از جمله کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم، منیزیم و غیره می‌تواند با افزایش ترشح انسولین، میزان قند خون را کاهش دهد؛ بنابراین افراد دیابتی می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی از این ادویه در غذاهای خود استفاده کنند.

اگر میزان قند خون شما کمی بالا رفته است، می‌توانید از چای زردچوبه جهت پایین آوردن قند خون خود استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری زردچوبه پودر شده را به ۴ لیوان آب اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا این ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه روی شعله گاز بماند. بعد از سرد شدن می‌توانید این چای را به همراه لیموترش و زنجبیل نوش جان کنید.

کاهش قند خون با ریحان

فلاونوئید موجود در ریحان می‌تواند به شدت میزان قند خون شما را کاهش دهد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که مصرف این سبزی را به عادت همیشگی خود تبدیل کنید. همچنین می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص ریحان برای کاهش قند خون از آن به صورت دمنوش نیز استفاده کنید.

جینسینگ، کاهش‌دهنده قند خون

راهکارهای بسیار زیادی برای کاهش سریع قند خون وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از خواص درمانی جنسینگ است. این داروی گیاهی به دلیل دارا بودن فیتوکمیکال‌ها و سایر ترکیبات موثر می‌تواند در کاهش قند خون و تولید و آزادسازی انسولین بسیار کمک‌کننده باشد. برای پایین آوردن قند خون بالا به کمک جنسینگ می‌توانید این داروی گیاهی را به شکل‌های مختلفی مانند دمنوش، خام، همراه با مواد غذایی و غیره استفاده کنید.

برای تهیه این دمنوش کافی است تا چند تکه کوچک از جنسینگ را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. سپس به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا به خوبی دم بکشد. بعد از سرد شدن می‌توانید این دمنوش معجزه‌آسا را نوش جان کنید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید از تکه جنسینگ بیشتری استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای تکه‌های کوچک جنسینگ، از پودر جینسینگ برای این دمنوش استفاده کنید.

توجه به این نکته ضروری است از استفاده مداوم این دمنوش خودداری کنید. چرا که بعد از مدتی بدن شما به این داروی گیاهی عادت می‌کند. همچنین بهتر است قبل از استفاده از این دمنوش حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید و در صورت صلاحدید او، از این گیاه دارویی استفاده کنید.

شوید، درمان‌کننده قند خون بالا

اگر به دنبال یک راهکار خانگی برای پایین آوردن قند خون خود هستید، شوید را امتحان کنید. مصرف این گیاه دارویی باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می‌شود؛ بنابراین با مصرف آن میزان قند خون شما کاهش پیدا می‌کند. به خصوص اگر دچار دیابت هستید، اضافه کردن این سبزی به رژیم غذاییتان می‌تواند برای درمان دیابت بسیار موثر باشد.

چای قرمز، درمان گیاهی برای کاهش قند خون

شباهت ترکیبات چای ترش به انسولین باعث شده است تا از این داروی گیاهی برای درمان دیابت استفاده شود. برای استفاده از این گیاه دارویی ضد دیابت کافی است تا هر روز ۲ لیوان از آن را نوش جان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از گلبرگ‌های چای قرمز را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. بعد از کمی دم کشیدن، آن را صاف کرده و نوش جان کنید.

خواص چای ترش در طب سنتی

شنبلیله، پایین آورنده سریع قند خون

برای پایین آوردن قند خون پیشنهاد می‌کنیم که شنبلیله مصرف کنید. دانه‌های شنبلیله به دلیل دارا بودن اسید آمینه، باعث می‌شود تا ترشح انسولین سرعت بیشتری نسبت به قبل داشته باشد؛ بنابراین با مصرف آن میزان قند خون شما تنظیم خواهد شد. برای درمان کافی است تا ابتدا مقداری از تخم‌های شنبلیله را بکوبید. سپس آن را به آب در حال جوش اضافه کنید. صبر کنید تا به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. در نهایت بعد از صاف کردن می‌توانید دمنوش شنبلیله را نوش جان کنید.

سماق، کاهش‌دهنده قند خون بالا

سماق تاثیر بسیار خوبی در کاهش قند خون در افراد دیابتی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای کاهش قند خون حتما سماق را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با مصرف سماق علاوه بر پایین آمدن میزان قند خون، عوارض ناشی از دیابت نیز از بین می‌رود.

چوب میخک برای کاهش میزان قند خون

برخی از پزشکان طب سنتی برای کنترل قند خون در افراد دیابتی، چوب میخک را پیشنهاد می‌دهند. این گیاه دارویی با خاصیت ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند برای پایین آوردن قند خون بسیار کمک‌کننده باشد. در صورت تمایل به مصرف چوب میخک بهتر است بنا به صلاحدید پزشک آن را مصرف کنید.

زیره پایین آورنده سریع قند خون

مصرف زیره سیاه باعث می‌شود تا میزان حساسیت بدن به انسولین افزایش یابد. همچنین زیره سیاه باعث می‌شود تا میزان برداشت گلوکز از طریق سلول‌ها افزایش یابد. تمامی این شرایط کمک می‌کند تا میزان قند خون در افراد دیابتی کاهش پیدا کند. همچنین ترکیبات موجود در زیره سیاه مانند گلیکاسیون کمک می‌کند تا عوارض ناشی از دیابت از بین برود.

حال اگر این سوال ذهن شما را به خود درگیر کرده است که چطور از زیره سیاه برای کاهش میزان قند خون استفاده کنیم، استفاده از دمنوش زیره سیاه را به شما توصیه می‌کنیم. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری از زیره سیاه را آسیاب کرده و آن را با یک لیوان آب در حال جوش ترکیب کنید. سپس صبر کنید تا این دمنوش به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. این نوشیدنی معجزه‌آسا به پایین آوردن قند خون کمک می‌کند.

توجه به این نکته ضروری است که ترکیبات مفید در زیره سیاه بسیار فرار هستند؛ بنابراین بهتر است به میزان مورد نیاز هر دفعه خود مقداری از دانه‌های زیره را آسیاب کنید.

نوشیدن آب کافی

شاید برای شما نیز جای تعجب باشد. اما باید بگوییم که نوشیدن آب به میزان کافی در روز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش قند خون داشته باشد. چرا که با افزایش میزان قند خون در بدن، میزان ادرار در افراد دیابتی افزایش می‌یابد. در نتیجه بدن نیاز به مایعات بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در طول روز میزان کافی آب بنوشید.

تخم کتان، پایین آورنده قند خون

یکی از بهترین دمنوش‌های گیاهی برای کنترل میزان قند خون به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، استفاده از دمنوش تخم کتان است. برای درمان کافی است تا مقداری از تخم کتان پودر شده را به یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین ترکیب کنید. سپس آن را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. در نهایت می‌توانید با اضافه کردن کمی عسل آن را نوش جان کنید.

عرق بابا آدم، دارویی موثر برای کاهش قند خون

برای پایین آوردن قند خون از عرق ریشه بابا آدم استفاده کنید. این عرق گیاهی با خاصیت ضد دیابتی خود می‌تواند به تولید انسولین در بدن کمک کند. برای بهره‌مندی از خواص عرق بابا آدم کافی است تا این داروی گیاهی را صبح ناشتا نوش جان کنید. البته باید توجه داشت که میزان و طریقه مصرف این عرق گیاهی باید دقیقا طبق دستورالعمل پزشک باشد. چرا که مصرف خودسرانه آن می‌تواند میزان قند خون را به شدت کاهش دهد. گاهی این شرایط می‌تواند مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد کند.

کدو حلوایی، کاهش‌دهنده قند خون

برای کاهش میزان قند خون، کدو حلوایی می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. کدو حلوایی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است و از دیرباز به عنوان یک درمان سنتی برای دیابت استفاده می‌شود. همچنین تخم کدو حلوایی مقدار بسیار زیادی پروتئین و چربی‌های سالم دارد؛ در نتیجه به تنظیم میزان قند خون در بدن کمک می‌کند.

سخن نهایی

داروهای گیاهی بسیار زیادی برای پایین آوردن قند خون وجود دارند. ما در این مقاله از کاکوتی سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم‌ترین داروهای گیاهی آشنا کنیم. البته توجه به این نکته ضروری است که استفاده خودسرانه و زیاد از حد این داروهای گیاهی می‌تواند اثرات سوئی روی سلامتی شما داشته باشند؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

در صورت تمایل به خرید هر یک از محصولات بالا می‌توانید سفارش خود را در سایت کاکوتی به ثبت برسانید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.