خانه گیاهان دارویی عرقیات پایین آورنده چربی خون راهی برای سلامت قلب

عرقیات پایین آورنده چربی خون راهی برای سلامت قلب

توسط مدیر مجله
عرقیات پایین آورنده چربی خون

یکی از نگرانی‌ها با بالا رفتن سن، افزایش میزان چربی خون است. چرا که برهم خوردن تعادل چربی خون در بدن احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش پیدا می‌دهد. رعایت یک رژیم غذایی سالم، ورزش، کاهش وزن و استفاده از عرقیات پایین آورنده چربی خون کمک می‌کند تا سطح کلسترول و تری گلیسرید در بدن کاهش پیدا کند.

معرفی عرقیات پایین آورنده چربی خون

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که گاهی احساس درد در قفسه سینه داشته باشید. اگر این مشکل همراه با علائمی مانند اضافه وزن، تهوع، خستگی و غیره باشد، توصیه می‌کنیم که این علائم را نادیده نگیرید. چرا که ممکن است ناشی از برهم خوردن تعادل چربی خون باشد. برخی از عوامل مانند سیگار کشیدن، مصرف غذاهای پر چرب، عدم فعالیت، برخی بیماری‌های خاص و غیره می‌تواند باعث بالا رفتن میزان چربی خون شود.

در چنین شرایطی مصرف برخی داروهای گیاهی می‌تواند به پایین آمدن سطح چربی خون کمک کند. البته توصیه می‌کنیم که قبل از مصرف این داروهای گیاهی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. ما در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین عرقیات برای پایین آوردن سطح چربی خون آشنا خواهیم کرد.

عرق شاتره

یکی از بهترین عرقیات پایین آورنده چربی خون عرق شاهتره است. این عرق گیاهی طبع معتدل رو به خنک داشته و استفاده منظم از آن کمک می‌کند تا چربی خون شما کاهش پیدا کند. البته مقدار مناسب این عرق گیاهی نیز تاثیر زیادی در کاهش چربی خون دارد. در کنار مصرف عرق شاتره می‌توانید از چای، عصاره، قرص و کپسول آن نیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: عرق شاتره و خواص درمانی آن در طب سنتی

عرق کاسنی

بسیاری از افراد عرق کاسنی را با پاکسازی صورت می‌شناسند. اما این تنها خواص عرق کاسنی نیست. این عرق گیاهی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش چربی خون نیز داشته باشد. اگر میزان چربی خون شما بالا است، می‌توانید در کنار مصرف عرق شاتره این عرق گیاهی را نیز استفاده کنید. مصرف منظم این عرق گیاهی می‌تواند جلوی رسوب چربی در رگ‌ها را گرفته و از بروز سکته جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با خواص دارویی عرق کاسنی در طب سنتی

عرق خارشتر

گیاه خارشتر با طبع گرم و خشک خود، جزو یکی از گیاهان دارویی پرطرفدار و پرمصرف در طب سنتی است. یکی از مزایای دارویی عرق خارشتر  کمک به کاهش چربی خون است. عرق این گیاه دارویی از برگ و ساقه آن گرفته می‌شود و خواص بیشماری دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به پاکسازی مجاری ادرار و کلیه، دفع سنگ کلیه، تنظیم خواب، کاهش استرس و رفع سرفه اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: به کمک خواص دارویی عرق خارشتر بیماری های خود را درمان کنید.

عرق رزماری

یکی دیگر از موثرترین عرقیات پایین آورنده چربی خون عرق رزماری است. تحقیقات انجام شده روی اثرات عرق رزماری نشان می‌دهد که مصرف این گیاه دارویی می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون شود. این ویژگی باعث می‎شود تا چربی‌های مضر از خون خارج شده و با کاهش چربی خون، از بروز انواع بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با روغن رزماری و خواص درمانی آن در طب سنتی

عرق سیر

برای کاهش تری گلیسرید و کلسترول مصرف عرق سیر معجزه می‌کند. دلیل این موضوع این است که این عرق گیاهی خاصیت ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد؛ بنابراین مصرف منظم آن کمک می‌کند تا میزان چربی خون کاهش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی: خواص عرق سیر و تاثیر شگفت‌انگیز آن روی سلامتی

عرق زنجبیل

برخی التهابات باعث افزایش سطح کلسترول خون می‌شود. در ترکیبات عرق زنجبیل موادی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش چربی خون شود.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با خواص درمانی عرق زنجبیل در طب سنتی

عرق گیاهی آویشن

عرق گیاهی آویشن به عنوان یکی از عرقیات پایین آورنده چربی خون مطرح است. مصرف مداوم این عرق گیاهی بی‌خطر و بدون عوارض کمک می‌کند تا میزان چربی خون شما کاهش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی: آویشن و خواص درمانی آن

عرق زیره سبز

برای کاهش تری گلیسرید و کلسترول خون عرق زیره سبز را امتحان کنید. مصرف این عرق گیاهی باعث می‌شود تا عملکرد چربی‌های بدن شما بهبود پیدا کند.

مطلب پیشنهادی: زیره سبز و فواید دارویی آن

عرق قاصدک

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید عملکرد درست کبد می‌تواند نقش بسیار مهمی در تنظیم متابولیسم چربی داشته باشد. برخی از گیاهان دارویی با بهبود عملکرد کبد می‌توانند باعث کاهش چربی خون شوند. یکی از بهترین گیاهان دارویی برای این موضوع، عرق ریشه قاصدک است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که چربی خون بالایی دارید، به راحتی با مصرف این گیاه دارویی می‌توانید میزان چربی خون را کاهش دهید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با مهم‌ترین خواص گیاه قاصدک برای درمان بیماری‌ها

عرق گیاهی اسطوخودوس

تحقیقات انجام شده در زمینه اثر اسطوخودوس روی چربی خون نشان می‌دهد که مصرف این عرق گیاهی می‌تواند باعث کاهش میزان چربی خون شود؛ بنابراین شما می‌توانید به عنوان یکی از عرقیات پایین آورنده چربی خون در برنامه غذایی خود از آن استفاده کنید. دلیل این موضوع می‌تواند خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی این گیاه باشد.

مطلب پیشنهادی: از خواص روغن اسطوخودوس چه می‌دانید؟

عرق خار مریم

برخی این گیاه را به عنوان یک داروی کاهنده چربی خون می‌شناسند. خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی این گیاه دارویی می‌تواند به کنترل و مدیریت سطح چربی خون در افراد مبتلا به کلسترول بالا کمک‌کننده باشد.

مطلب پیشنهادی: خواص درمانی خار مریم برای درمان بیماری‌ها

عرق گیاهی سماق

عرق گیاهی سماق برای کاهش چربی خون در طب سنتی به شدت توصیه می‌شود. طعم بسیار دلنشین این عرق گیاهی قطعا مورد دلخواه شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: خواص سماق برای درمان انواع بیماری‌ها

عرق گیاهی گلاب

عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شود. کاهش استرس اکسیداتیو خود می‌تواند تاثیر منفی روی چربی خون بگذارد. تحقیقات انجام شده روی گلاب نشان داده است که مصرف مداوم آن با کاهش استرس اکسیداتیو و در نتیجه کاهش سطح چربی خون در بدن رابطه مستقیم دارد.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با خواص درمانی گلاب در طب سنتی

سخن نهایی

ما در این مطلب در رابطه با برخی مهم‌ترین عرقیات پایین آورنده چربی خون صحبت کردیم. استفاده از این عرقیات گیاهی بدون داشتن عوارض می‌تواند میزان چربی خون را کاهش داده و از بروز انواع بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. اگر شما هم به دنبال کاهش چربی خون هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را با عرقیات ارگانیک امتحان کنید تا تاثیر آن را ببینید.

فروشگاه اینترنتی کاکوتی همواره در تلاش است تا بهترین و باکیفیت‌ترین عرقیات گیاهی را در اختیار شما بگذارد. در صورت تمایل می‌توانید محصولات مورد نظر خود را از سایت سفارش دهید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.