خانه دسته‌بندی نشده از خواص روغن اسطوخودوس چه می‌دانید؟

از خواص روغن اسطوخودوس چه می‌دانید؟

توسط مدیر مجله
خواص روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس با بوی خوش و معطرش، حس آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته خواص روغن اسطوخودوس تنها به این مورد ختم نمی‌شود. بلکه این روغن گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کارساز است. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با خاصیت روغن اسطوخودوس آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید این روغن گیاهی آشنا کنیم. پس ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

آشنایی با خواص روغن اسطوخودوس در درمان بیماری‌ها

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که برای درمان مشکل خود به دکتر طب سنتی مراجعه کرده باشید و طبیب برای درمان مشکل شما روغن اسطوخودوس را تجویز کرده باشد. این روغن گیاهی خاصیت چند منظوره دارد؛ بنابراین می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات شما مناسب باشد. شما می‌توانید با استفاده از این روغن گیاهی و کمترین هزینه، بسیاری از مشکلات خود را درمان کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی خواص شگفت‌انگیز روغن اسطوخودوس برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها آشنا کنیم.

کمک به سلامت مغز

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، مهم‌ترین خواص روغن اسطوخودوس کمک به سلامت مغز است. استفاده موضعی از این روغن کمک می‌کند تا مواد زائد مغز به کلی از بین برود. شما می‌توانید قبل از خواب، جهت آرام‌تر شدن مغز و رفع هرگونه خستگی مقداری از این روغن را بو کنید. این کار کمک می‌کند تا جریان خون در مغز شما افزایش پیدا کند. بعد از استشمام این روغن حال خوشی خواهید داشت.

کاهش دردهای قاعدگی

از دیگر خواص شگفت‌انگیز روغن اسطوخودوس کمک به سلامت رحم است. به خصوص اگر قاعدگی دردناکی دارید، این روغن گیاهی با خاصیت ضد درد و آرام‌بخشی خود می‌تواند دردهای قاعدگی شما را کاهش دهد. همچنین ترکیبات موجود در روغن اسطوخودوس می‌تواند هرگونه کیست‌های تخمدانی را از بین ببرد.

کاهش استرس و نگرانی

روغن اسطوخودوس در بین پزشکان طب سنتی به عنوان یکی از روغن‌های آرام‌بخش و تسکین‌دهنده شناخته می‌شود. به طوری که اکثر پزشکان برای درمان سردردهای میگرنی، استرس، افسردگی و غیره این روغن را تجویز می‌کنند. استشمام عطر دل‌انگیز این روغن باعث می‌شود تا هرگونه خستگی عصبی و ذهنی از بین برود. همچنین خواص روغن اسطوخودوس تاثیر شگفت‌انگیزی روی سیستم عصبی می‌گذارد.

اگر شما هم گاهی دچار استرس و اضطراب می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص معجزه‌آسای این روغن گیاهی غافل نشوید.

درمان سردرد

به جرات می‌توان گفت که یکی از آزاردهنده‌ترین دردها، سردردهای میگرنی است. اگر شما هم با این درد دست و پنجه نرم می‌کنید، برای تسکین دردهای خود روغن اسطوخودوس را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا هر زمانی که سردرد به سراغ شما آمد، شقیه‌ها و پیشانی خود را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود تا دردهای شما تسکین پیدا کند و از بروز سردرد جلوگیری شود.

استفاده از این روغن علاوه بر سردردهای میگرنی، برای کاهش درد سایر سردردها از جمله سردردهای معمولی، سردردهای عصبی، سردردهای سینوسی، سردردهای تنشی و غیره بسیار موثر است. کافی است یکبار امتحان کنید تا نتیجه مثبت آن را ببینید.

درمان آکنه

یکی از موثرترین روغن‌های گیاهی برای درمان جوش و آکنه، روغن اسطوخودوس است. جوش و آکنه اغلب به دلیل عفونت باکتریایی روی نقاط مختلف بدن از جمله صورت خودش را به صورت زخم‌های قرمز رنگی نشان می‌دهد. همچنین اگر چربی روی پوست از منافذ پوست شما خارج نشود، این موضوع می‌تواند باعث بروز آکنه یا جوش در صورت شود.

خواص روغن اسطوخودوس به گونه‌ای است که جلوی عفونت پوست را می‌گیرد و کمک می‌کند تا چربی از روی پوست صورت به خوبی دفع شود. علاوه بر این، ماساژ صورت با روغن اسطوخودوس کمک می‌کند تا علائم زخم ناشی از آکنه بعد از مدتی کمرنگ‌تر شود. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید روغن اسطوخودوس را با کمی کرم و پماد پوستی ترکیب کرده و به پوست صورت خود بمالید. تکرار این کار باعث می‌شود تا بعد از مدتی اثری از جوش و آکنه روی صورت شما نماند.

درمان بی‌خوابی‌های شبانه

نداشتن خواب کافی و راحت در شب می‌تواند روز شما را خراب کند. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد برای درمان بی‌خوابی خود به قرص‌های شیمیایی روی بیاورند. اگر شما هم دچار بی‌خوابی شبانه هستید یا اغلب اوقات خواب راحتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت روغن اسطوخودوس استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا چند قطره از روغن اسطوخودوس را روی بالش خود بریزید. همچنین می‌توانید با استشمام این روغن، خواب راحتی را تجربه کنید.

کاهش درد

یکی از بهترین خواص روغن اسطوخودوس کمک به کاهش دردهای ناشی از عضلات، کمر، روماتیسم و غیره است. تجربه افراد با این دردها نشان داده است که ماساژ بدن با روغن اسطوخودوس می‌تواند درد مفاصل را تسکین ببخشد.

رفع اختلالات ادراری

اگر دچار اختلالات ادراری هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از روغن اسطوخودوس استفاده کنید. فواید درمانی روغن اسطوخودوس کمک می‌کند تا علاوه بر رفع التهاب مثانه، گرفتگی‌های مرتبط با این اختلال نیز درمان شود.

درمان مشکلات تنفسی

اگر بعد از آنفولانزا و سرماخوردگی همچنان عفونت گلو و سرفه شما باقی مانده است، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت درمانی اسطوخودوس استفاده کنید. علاوه بر این روغن اسطوخودوس می‌تواند برای سایر مشکلات تنفسی مانند آسم، برونشیت، لارنژیت و غیره نیز بسیار موثر باشد. اگر شما هم دچار مشکلات تنفسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که قفسه سینه، گردن و پشت خود را با این روغن ماساژ دهید.

همچنین خواص روغن اسطوخودوس به گونه‌ای است که می‌تواند خلط پشت حلق را از بین ببرد. این کار باعث می‌شود تا روند بهبودی شما سرعت بیشتری به خود بگیرد.

کمک به زیبایی موها

از دیگر فواید درمانی اسطوخودوس کمک به سلامت موها است. این روغن گیاهی برای درمان مشکلات مربوط به مو مانند شپش، ریزش مو، شوره سر و غیره بسیار موثر است. برای درمان کافی است تا به طور مرتب از این روغن استفاده کنید.

پرپشت شدن ابروها

اغلب خانم‌ها دوست دارند تا ابروهای پرپشت و ضخیمی داشته باشند. اگر جذابیت و زیبایی ابروهایتان برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت روغن اسطوخودوس استفاده کنید. استفاده مداوم از این روغن، شما را بی‌نیاز از روش‌های پرهزینه برای زیباتر شدن ابرو می‌کند. اگر شما هم دوست دارید تا به این آرزوی خود برسید، توصیه می‌کنیم که ابروهای خود را با این روغن ماساژ دهید تا اثر بی‌نظیر آن را روی ظاهر خود ببینید.

درمان شوره سر

به کمک خواص روغن اسطوخودوس می‌توانید برای همیشه از شر شوره سر و خارش‌ پوست سر نجات پیدا کنید. برای این منظور کافی است تا چند قطره از این روغن را با روغن زیتون ترکیب کرده و حرارت دهید. سپس پوست سرتان را با این ترکیب به آرامی ماساژ  دهید. بعد از یک ساعت می‌توانید سر خود را با شامپو بشویید.

بهبود گوارش

اگر دچار درد معده هستید، روغن اسطوخودوس راه درمان شما است. این روغن گیاهی علاوه بر هضم راحت‌تر غذا، باعث راحت‌تر شدن حرکت غذا در داخل روده می‌شود. همچنین با تولید شیره صفرا و معده، باعث تسکین دردهای گوارشی می‌شود. استفاده از روغن اسطوخودوس باعث می‌شود تا درد معده و سایر علائم آن مانند استفراغ، تهوع، اسهال و غیره از بین بروند.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات انجام شده روی خواص روغن اسطوخودوس نشان داده است که ترکیب این روغن با سایر روغن‌های ضروری می‌تواند از بروز انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان سینه در خانم‌ها جلوگیری کند.

درمان اگزما

اگر دچار مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و غیره شده‌اید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. خواص روغن اسطوخودوس مانند یک دارو عمل کرده و التهاب پوستی شما را از بین می‌برد. علاوه بر این شما می‌توانید از این روغن گیاهی برای بهبود انواع زخم‌ها، سوختگی‌ها، آفتاب‌سوختگی‌ها و غیره نیز استفاده کنید. استفاده موضعی از این روغن باعث می‌شود تا بافت زخم شما به سرعت بهبود پیدا کند.

افزایش سیستم ایمنی بدن

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است؛ بنابراین استفاده منظم از آن باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن شما در برابر بیماری‌ها بیشتر شود.

کاهش نفخ معده

یکی از مشکلات رایجی که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نفخ معده است. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که از عصاره اسطوخودوس استفاده کنید. عصاره این گیاه دارویی به دلیل دارا بودن پلی فنول، باکتری‌های بد خون را کاهش داده و درد ناشی از نفخ معده را تسکین می‌بخشد.

بهبود گردش خون

برای بهبود گردش خون توصیه می‌کنیم که از خواص روغن اسطوخودوس بهره ببرید. عصاره اسطوخودوس به دلیل خواص آروماتراپی خود، اثرات مثبتی روی گردش عروق می‌گذارد. علاوه بر این، این روغن گیاهی با کاهش فشار خون، مشکلات پرفشاری خون در افراد با فشار خون بالا را از بین می‌برد. در واقع این روغن با افزایش سطح اکسیژن به اندام‌ها، سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این ویژگی باعث می‌شود تا پوست شما روشن‌تر، فعالیت مغز شما بهتر و گردش خون بهتر شود.

جلوگیری از پیری پوست

رادیکال‌های آزاد به عنوان مهم‌ترین عامل برای چین و چروک‌های پوست صورت هستند. اگر شما هم به فکر شادابی و زیبایی پوست صورت خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از فواید روغن اسطوخودوس غافل نشوید. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن گیاهی باعث می‌شود تا رادیکال‌های آزاد پوست از بین رفته و جلوی پیری پوست گرفته شود. استفاده موضعی از این روغن باعث می‌شود تا میزان کلاژن سطح پوست شما افزایش پیدا کند.

برای بهره‌مندی از خواص روغن اسطوخودوس برای زیبایی پوست کافی است تا چند قطره از این روغن گیاهی را به پوست صورت خود زده و به آرامی ماساژ دهید. تکرار این کار باعث می‌شود تا بعد از مدتی زیبایی به پوست صورت شما بازگردد.

مضرات استفاده از روغن اسطوخودوس

با وجود خاصیت روغن اسطوخودوس استفاده از این روغن گیاهی در برخی از شرایط برای برخی از افراد می‌تواند بسیار خطرناک و مضر باشد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنان باردار و شیرده: دوران بارداری و شیردهی، دوران بسیار حساسی است؛ بنابراین مانند سایر گیاهان دارویی یا روغن‌های گیاهی بهتر است از مصرف روغن اسطوخودوس نیز جدا خودداری شود.
  • افراد دیابتی: اگر دچار بیماری دیابت هستید، بهتر است از مصرف عصاره اسطوخودوس جدا خودداری کنید.
  • آلرژی: در صورتی که پوست حساسی دارید، ممکن است بعد از استفاده از روغن اسطوخودوس دچار واکنش‌های آلرژیک شوید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده موضعی حتما آن را در ناحیه از بدن خود امتحان کنید.
  • اختلالات هورمونی: با وجود خواص روغن اسطوخودوس استفاده از این روغن به صورت موضعی می‌تواند باعث ایجاد اختلالات هورمونی شود. به عنوان مثال تماس مستقیم و منظم این روغن با بدن پسران جوان می‌تواند منجر به رشد غیر طبیعی سینه شود.
  • مصرف خوراکی: استفاده خوراکی از روغن اسطوخودوس ممکن است سلامت بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله اثرات جانبی استفاده خوراکی روغن اسطوخودوس می‌توان به استفراغ، اسهال، سردرد، تاری دید، مشکلات تنفسی، سوزش چشم و غیره اشاره کرد.

سخن نهایی

ما در این مطلب در رابطه با فواید درمانی روغن اسطوخودوس صحبت کردیم. البته توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از آن حتما با پزشک متخصص صحبت کنید. اگر شما هم قصد خرید روغن اسطوخودوس اصل دارید، می‌توانید این روغن را با کیفیت بالا از فروشگاه اینترنتی کاکوتی تهیه کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.