خانه گیاهان دارویی آشنایی با خواص گیاه دارویی افتیمون گوهری ارزشمند در طب سنتی

آشنایی با خواص گیاه دارویی افتیمون گوهری ارزشمند در طب سنتی

توسط مدیر مجله
خواص گیاه دارویی افتیمون

یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت اما کم‌یاب در طب سنتی گیاه افتیمون است. با وجود اینکه افراد کمی اطلاعات کافی در رابطه این گیاه دارویی دارند، اما افتیمون به عنوان یکی از پر استفاده‌ترین گیاهان در طب سنتی شناخته می‌شود؛ بنابراین ما بر آن شدیم تا شما را با خواص گیاه دارویی افتیمون آشنا کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا از معجزات شگفت‌انگیز گیاه دارویی افتیمون آشنا شوید، این مقاله از کاکوتی را دنبال کنید.

خواص گیاه دارویی افتیمون برای درمان بیماری‌ها

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند تا برای درمان بیماری‌های خود از داروهای شیمیایی استفاده کنند. غافل از آنکه برخی از این داروها عوارض بسیاری به دنبال دارند. اما برخی از گیاهان دارویی خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارند که با یک دوره مصرف می‌توانند بیماری شما را درمان کنند. افتیمون از آن جمله گیاهان دارویی است که عصای دست پزشکان طب سنتی به شمار می‌رود.

این گیاه طبع گرم و خشکی دارد و برای کسانی که طبع سردی دارند، بهترین گیاه دارویی است و خواص متعددی را برای آن‌ها به دنبال دارد. اگر شما هم به تازگی با گیاه افتیمون آشنا شده‌اید و اطلاعات کمی در رابطه با خواص درمانی آن دارید، توصیه می‌کنیم که ادامه این مقاله را حتما مطالعه کنید. از جمله خواص شفابخش این گیاه برای درمان بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان مشکلات خونی با گیاه دارویی افتیمون

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با کم‌خونی دست و پنجه نرم می‌کنید، توصیه می‌کنیم که گیاه افتیمون مصرف کنید. یکی از مهم‌ترین خواص گیاه دارویی افتیمون کمک به درمان مشکلات خونی است. از آنجایی که این گیاه دارویی سرشار از ویتامین‌های مختلف است؛ در نتیجه مصرف آن می‌تواند برای درمان مشکلات جدی خونی موثر باشد. همچنین مصرف این گیاه دارویی باعث افزایش سرعت جریان خون در بدن شده و به تصفیه خون کمک می‌کند.

درمان تشنج با خواص دارویی گیاه افتیمون

اگر مستعد تشنج هستید، گیاه دارویی افتیمون می‌تواند برای درمان شما کمک‌کننده باشد. به خصوص برای زمانی که داروهای دیگر تاثیری چندانی روی تشنج شما نداشته باشد، گیاه دارویی افتیمون می‌تواند تاثیر زیادی روی درمان تشنج بگذارد.

درمان دیابت با خواص شگفت‌انگیز افتیمون

اگر قند خون بالایی دارید و مستعد دیابت هستید، از خواص شگفت‌انگیز گیاه افتیمون غافل نشوید. افتیمون به عنوان یکی از گیاهان دارویی دشمن دیابت به شمار می‌رود؛ بنابراین مصرف آن کمک می‌کند تا میزان قند خون شما کاهش پیدا کرده و گلیکوژن خون تنظیم شود.

رفع مشکلات معده با خاصیت گیاه دارویی افتیمون

برای درمان مشکلات معده مانند زخم معده از خواص گیاه دارویی افتیمون بهره ببرید. این گیاه دارویی با شدت تاثیرگذاری بالای خود می‌تواند مشکلات معده را به خوبی درمان کند. البته اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید و زخم معده باعث شده است تا زندگی اجتماعی شما مختل شود، توصیه می‌کنیم که حتما زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی، گیاه دارویی افتیمون را مصرف کنید.

درمان افسردگی با فواید درمانی افتیمون

مشکلات و سختی‌های زندگی امروزی باعث شده است تا بسیاری از افراد دچار افسردگی و اضطراب شوند. عدم توجه به این بیماری و عدم درمان به موقع می‌تواند اتفاقات ناخوشایندی را برای فرد ایجاد کند. خوشبختانه در طب سنتی داروهای گیاهی بسیاری وجود دارد که می‌تواند برای پیشگیری و درمان افسردگی بسیار موثر باشد. یکی از گیاهان دارویی موثر برای این بیماری، گیاه افتیمون است که مصرف آن می‌تواند آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

رفع دردهای مفصلی با فواید درمانی افتیمون

اگر دچار درد مفاصل هستید، به صورت امتحانی از پماد یا روغن افتیمون استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا با روغن افتیمون، محل درد را به آرامی ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست شما شود. بعد از چند بار استفاده متوجه نتیجه مثبت خواص گیاه دارویی افتیمون روی کاهش دردهای مفصلی خواهید شد. همچنین اگر دچار لرزش دست و پا هستید، دمنوش گیاه افتیمون می‌تواند برای درمان مثمر ثمر باشد.

درمان میگرن و سردردهای مزمن با خواص دارویی افتیمون

اگر از سردردهای میگرنی خود کلافه شده‌اید و راه حلی برای درمان آن پیدا نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم که این بار دمنوش گیاه افتیمون را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این گیاه دارویی را با یک لیوان آب دم کنید. سپس صبر کنید تا کمی سرد شود. حال می‌توانید چند قطره از جوشانده این گیاه را داخل بینی خود بچکانید. بعد از چند بار استفاده متوجه خواهید شد که سردردهای شما کمتر شده است. همچنین خوردن دمنوش افتیمون نیز تاثیری مشابه داشته و به درمان سردردهای شما کمک می‌کند.

افتیمون و خواص آرام‌بخشی آن

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، گیاه افتیمون خاصیت آرام‌بخشی دارد و می‌تواند اضطراب و افسردگی شما را درمان کند. به خصوص در مواقعی که اتفاقات تلخ باعث می‌شود تا آرامش شما برهم بریزد، خواص گیاه دارویی افتیمون می‌تواند به کمک شما بیاید تا آرامش از دست رفته خودتان را دوباره بدست آورید. البته توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان در مصرف گیاه افتیمون زیاده‌روی نکنید و نحوه مصرف آن را به پزشک بسپارید.

درمان اختلالات جنسی با خاصیت درمانی افتیمون

عدم درمان مشکلات جنسی می‌تواند روی کیفیت زندگی زناشویی تاثیر منفی بگذارد. اگر همسر شما قوای جنسی پایینی دارد یا از مشکلات ناباروری رنج می‌برید، خاصیت درمانی افتیمون می‌تواند برای چنین مشکلاتی معجزه کند. مصرف این گیاه دارویی علاوه بر تقویت قوای جنسی باعث درمان انزال زودرس شده و یک رابطه جنسی با کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین این گیاه دارویی به دلیل دارا بودن فلاونوئید باعث تقویت اسپرم در آقایان شده و مشکلات ناباروری آن‌ها را درمان می‌کند.

درمان مشکلات قاعدگی با فواید دارویی افتیمون

اگر پریودی نامنظمی دارید، گیاه دارویی افتیمون برای مشکل شما کمک‌کننده خواهد بود. از آنجایی که این گیاه دارویی به عنوان یک گیاه قاعده‌آور شناخته می‌شود؛ بنابراین به کمک خواص گیاه دارویی افتیمون می‌توانید قاعدگی نامنظم خود را درمان کنید. همچنین این گیاه برای درمان مشکلات زنانه مانند رفع کیست تخمدان، درمان بیماری‌های رحم، جلوگیری از ترشحات سفید و عفونت‌های زنانه بسیار موثر است. اگر شما هم از چنین مشکلاتی رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم که زیر نظر پزشک متخصص طب سنتی از خواص افتیمون بهره ببرید.

درمان کبد چرب با خواص درمانی افتیمون

اگر به دنبال راهکاری برای پاکسازی کبد خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که گیاه دارویی افتیمون استفاده کنید. مصرف دمنوش افتیمون برای درمان مشکلات کبدی مانند کبد چرب بسیار موثر است. در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش، مصرف این گیاه دارویی می‌تواند برای پایین آوردن گرید کبد چرب کمک‌کننده باشد.

درمان یبوست با خواص شفابخش افتیمون

برای داشتن دفعی راحت افتیمون می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. به خصوص کسانی که دچار یبوست هستند، مصرف این گیاه دارویی در کنار رفع یبوست به دفع راحت‌تر گازهای روده نیز کمک می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای درمان این مشکل، دم‌کرده این گیاه را به صورت دمنوش مصرف کنید. البته بعد از رفع مشکل خود بهتر است مصرف این داروی را قطع کنید. چرا که با وجود خواص گیاه دارویی افتیمون زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند مشکلات دیگری را برای شما به وجود بیاورد.

افتیمون و خاصیت ضد پیری

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید گیاه افتیمون به عنوان یک گیاه ضد پیری شناخته می‌شود و می‌تواند از پیری زودرس پوست صورت جلوگیری کند. اگر شما هم دوست دارید تا پوستی شاداب، سالم و زیبا داشته باشید، از خواص درمانی این گیاه غافل نشوید.

تقویت حافظه با خاصیت دارویی افتیمون

گیاه دارویی افتیمون تاثیرات شگفت‌انگیزی روی مغز دارد. این گیاه با پاکسازی اخلاط مغز از سودا باعث تقویت حافظه شده و از آلزایمر و تومورهای مغزی جلوگیری می‌کند.

عوارض مصرف گیاه دارویی افتیمون

مانند سایر گیاهان دارویی زیاده‌روی در مصرف افتیمون یا مصرف خودسرانه آن می‌تواند عوارض و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین بهتر است برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر این گیاه دارویی حتما نظر پزشک متخصص طب سنتی را جویا شوید. از جمله عوارض مصرف دمنوش افتیمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آنجایی که طبع این گیاه دارویی گرم است؛ در نتیجه با وجود خواص گیاه دارویی افتیمون مصرف آن به افراد گرم مزاج اصلا توصیه نمی‌شود. با این وجود اگر برای درمان مشکلی نیاز به مصرف این گیاه دارویی داشتید، بهتر است آن را همراه با گل بنفشه، زعفران و کتیرا مصرف کنید. این گیاهان مصلح گیاه افتیمون هستند و تاثیرات منفی آن را کاهش می‌دهند. با این حال اگر نیاز مبرم به استفاده از این گیاه دارویی پیدا کردید،حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.
  • مصرف این گیاه دارویی برای زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد. چرا که می‌تواند خطر سقط جنین در خانم‌های باردار را افزایش دهد.
  • مصرف این گیاه دارویی در کودکان زیر ۵ سال ممنوع است.
  • اگرچه یکی از خواص گیاه افتیمون کمک به درمان افسردگی است، اما مصرف زیاد از حد آن می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بدین معنا که می‌تواند در افراد سالم باعث بروز افسردگی شود.
  • زیاده‌روی در مصرف دمنوش افتیمون می‌تواند باعث بروز قولنج در برخی افراد شود.
  • مشکلاتی مانند تهوع، استفراغ، خفگی، اضطراب و غیره می‌تواند در نتیجه مصرف افراطی این دمنوش برای فرد اتفاق بیفتد.

نکات مهم هنگام استفاده از افتیمون

برای بهره‌مندی از خواص گیاه دارویی افتیمون کافی است تا مقداری از گیاه خشک شده افتیمون را داخل کیسه ریخته و همراه با مقداری آب بجوشانید. از نکاتی که هنگام استفاده از این گیاه باید به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یادتان باشد که جوشاندن یا کوبیدن زیاد از حد این گیاه می‌تواند روی خواص درمانی آن تاثیر منفی بگذارد.
  • توجه داشته باشید که برای جوشاندن این گیاه از شعله غیر مستقیم استفاده کنید و مدت زمان کمی آن را روی شعله قرار دهید تا خواص درمانی خودش را از دست ندهد.
  • بهترین مکان برای نگهداری خشک شده‌ی گیاه دارویی افتیمون جای خشک و خنک است؛ بنابراین از قرار دادن آن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
  • مقدار مصرف مجاز افتیمون برای ۳ تا ۴ روز مقدار ۱۵ گرم است؛ بنابراین از مصرف یک باره این گیاه جدا خودداری کنید. چرا که ممکن است عوارض و مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.
  • به یاد داشته باشید که هنگام خرید افتیمون دقت کافی به خرج دهید. چرا که این گیاه از لحاظ ظاهری با برخی دیگر از گیاهان دارویی یکسان است.
  • بهتر است که در مصرف این گیاه دارویی جانب احتیاط را رعایت کرده و تحت نظر پزشک طب سنتی آن را مصرف نمایید.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی تلاش کردیم تا شما را با خواص گیاه دارویی افتیمون آشنا کنیم. این گیاه دارویی با خواص فوق‌العاده و شگفت‌انگیز خود می‌تواند جایگزینی برای برخی داروهای شیمیایی باشد. البته این بدین معنا نیست که شما می‌توانید بدون نظر و مشورت با پزشک طب سنتی از گیاه دارویی افتیمون استفاده کنید؛ بنابراین باید در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت کنید.

در صورتی که هر سوال یا شبه‌ای برای شما ایجاد شده است، زیر همین پست می‌توانید نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.