خانه دسته‌بندی نشده از بین بردن و محو کردن جای تاتو و خالکوبی با روش‌های طب سنتی

از بین بردن و محو کردن جای تاتو و خالکوبی با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
از بین بردن و محو کردن جای تاتو و خالکوبی با روش‌های طب سنتی

گاهی اوقات از افرادی که تاتو و خالکوبی انجام داده‌اند می‌شنویم که از آن پشیمان و خسته شده‌اند و به دنبال راهی برای پاک کردن آن هستند. یکی از عمومی‌ترین راه‌ها لیزر است.

روشهای درمان  برای پاک کردن تاتو و خالکوبی که مورد استفاده قرار می‌گیرند به دو دسته روشهای قدیمی و روشهای جدید تقسیم بندی می‌شوند. 

روشهای جدید برای پاک کردن تاتو و خالکوبی عبارتند از:

کرم‌های لایه بردار: این کرم‌ها را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید. اما قبل از استفاده بهتر از با پزشک متخصص مشورت کنید.

جراحی پلاستیک: این روش که روشی سریع است در کوتاه‌ترین زمان با جایگزینی پوست جدید به جای پوست تاتو شده صورت می‌گیرد.

لیزر: لیزر از روشهای عمومی و رایج و اما پرهزینه برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی است. لیزر روشی دردناک است و در طی چندین جلسه به پایان می‌رسد.

درم ابریژن: از دیگر روشهای جدید برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی درم ابریژن است. این روش درمانی که با درد و خونریزی همراه است همانند لیزر عمل می‌کند.

اما تفاوت آن با لیزر در این است که قبل از استفاده از این روش روی پوست یک بی‌حس کننده استفاده می‌شود و از وسیله‌ای همانند سمباده استفاده می‌شود.

اسید گلایکولیک: از روشهای محبوب میان مردم برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی استفاده از اسید گلایکولیک است. این روش که به صورت مصرف یک قرص یا محلول اسید گلایکولیک صورت می‌گیرد. این ماده سلولهای جدید را جایگزین سلولهای مرده می‌کند و از جمله روشهایی است که زمان زیادی می‌برد.

کرایوسرجری: این روش درمانی مانند سرما درمانی است که باعث می‌شود نیتروژن مایع به قسمت زیرین تاتو نفوذ کند و آن را فریز و اندک اندک می‌سوزاند. هنگامی که پوست تاول زد رنگ‌های تاتو از یکدیگر جدا می‌شوند و از روی پوست جدا می‌شوند.

کرم‌های TCA   و غیر TCA : این کرم‌ها که به صورت محلول در بازار هستند نقش سفیدکنندگی و لایه برداری دارند و استفاده از آن به تدیج باعث از بین رفتن رنگ تاتو می‌شوند.

روش پیلینگ شیمیایی: در این روش درمانی محلول لایه بردار را به طور مستقیم روی پوست می‌ریزند و بعد از آنکه چند بار از این محلول استفاده کردند، پوست تاول و قرمز شده. تاول‌ها باعث از بین رفتن پوست‌های مرده و جایگزینی پوست جدید می‌شوند.

استفاده از میکاپ برای پاک کردن جای تاتو و خالکوبی: یکی از روشهای ساده و در عین حال کم هزینه برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی استفاده از میکاپ، کرم‌ها و سایه‌ها است.

روشهای قدیمی و منسوخ شده برای پاک کردن جای تاتو و خالکوبی:

ترکیب اکسیدان و دکلره: در این روش همانند دکلره کردن مو، اکسیدان با دکلره ترکیب می‌شود و روی ناحیه تاتو و خالکوبی گذاشته می‌شود. این روش را با توجه به عمق تاتو و خالکوبی چندین هفته و یا چندین ماه تکرار می‌شود.

خمیر مخصوص از بین بردن تاتو: این روش عمومی نیست و عوارض بالایی دارد. استفاده از این روش باعث التهاب نقاط تاتو و خالکوبی شده می‌شوند و رنگ تاتو را از روی پوست ( البته نه به صورت کامل ) خارج می‌کند.

اما در مقابل این روشهای جدید و قدیمی که شیمیایی هستند و اگر به صورت درست انجام نشود به پوست آسیب می‌رساند، روش‌های طبیعی و خانگی نیز وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از گیاهان دارویی جای تاتو و خالکوبی را پاک کنیم.

در این مقاله ما به معرفی برخی از این روشهای طبیعی و خانگی می‌پردازیم که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس با ما همراه باشید.

روشهای طبیعی و خانگی پیشنهاد شده در طب سنتی برای پاک کردن جای تاتو و خالکوبی

آلوئه‌ورا

یکی از گیاهان بسیار مفید که در طب سنتی برای از بین بردن جای تاتو از آن استفاده می‌شود، آلوئه‌ورا است. این گیاه که در درمان‌های پوستی بسیار کاربرد دارد دارای ویتامین E و پادریا تومنتوسا است که برای از بین بردن خالکوبی‌های تازه مفید است.

برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که ژل موجود در گیاه آلوئه‌ورا را در مخلوط کن بریزید و به خوبی هم بزنید. حالا آن را در ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. آلوئه‌ورا یک بار صبح و یک بار شب برای مدت چند وقت روی نقاط مورد نظر اسپری کنید. با انجام مرتب و مکرر این روش شاهد روند پاک شدن تاتو و خالکوبی از روی پوست خود هستید.

نمک

از دیگر روشهایی که در طب سنتی برای از بین بردن تاتو و خالکوبی پیشنهاد می‌شود، استفاده از نمک است. نمک که خاصیت سایندگی دارد و سدیم و کلر موجود در آن به هر چه زودتر پاک شدن تاتو خالکوبی کمک می‌کند. مواد مورد نیاز برای این روش سنتی عبارت است از: نمک دو قاشق غذاخوری، یک فنجان آب و یک تکه اسفنج و یا پنبه. برای استفاده از این روش کافیست در ظرفی نمک و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و اسفنج یا پنبه را در آن بخیسانید و سپس روی نقاط مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش مفید و ارزان را روزانه یک بار و برای مدت چند وقت انجام دهید تا شاهد اثرات نوید بخش آن شوید.

ترکیب عسل، آلوئه ورا، نمک و ماست

از ترکیب‌های بسیار مفید برای از بین بردن تاتو و خالکوبی که در طب سنتی استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود، ترکیب عسل، آلوئه ورا، ماست و نمک است. موارد مورد نیاز برای این روش خانگی و طبیعی عبارت است از: ژل آلوئه‌ورا به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری، ماست یک قاشق چایخوری، عسل طبیعی و ارگانیک یک قاشق غذاخوری، نمک به مقدار یک قاشق چایخوری. برای تهیه این ترکیب کافیست تمام مواد ذکر شده را در ظرفی به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این خمیر را روی پوست تمیز خود که دارای تاتو و خالکوبی است بمالید. اجازه دهید این مواد به مدت زمان بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ترکیب می‌توانید روزانه یک بار استفاده کنید.

پودر چوب صندل و سنگ‌های آسیاب شده

اگر شما از آن دسته عزیزانی هستید که از تاتو و خالکوبی که انجام داده‌اید خسته و ناراضی هستید، از این روش خانگی و طبیعی استفاده کنید. برای استفاده از این روش به این مواد احتیاج داریم: ژل آلوئه‌ورا به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری، پودر چوب صندل به مقدار یک قاشق غذاخوری و سنگ‎های آسیاب شده نیز به مقدار یک قاشق غذاخوری. برای تهیه این ترکیب فقط کافیست در یک ظرف تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب و خمیر یکنواختی حاصل شود. حالا این خمیر را روی نقاط مورد نظر خود بمالید و اجازه دهید به مدت بیست الی سی دقیقه روی پوستتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان با یک دستمال تمیز مواد را از روی پوستتان پاک کنید و سپس با آب نیمه گرم به آرامی شستشو دهید. انجام مرتب و مکرر این روش برای مدت چند وقت کمک شایانی به هر چه زودتر پاک شدن جای تاتو و خالکوبی خواهد کرد.

لیمو

طب سنتی به شما عزیزانی که قصد پاک کردن تاتو و خالکوبی را دارید، توصیه می‌کند از لیمو استفاده کنید. لیمو  یک سفید کننده‌ی طبیعی است و به دلیل دارا بودن اسیدهای طبیعی، جوهر را پاک و از بین می‌برد. مواد مورد نیاز برای استفاده از این روش خانگی عبارت است از: لیمو‌ی تازه نصف یک عدد و نمک به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری. برای استفاده از این روش به این صورت عمل کنید که آب نصف لیمو ترش را بگیرید و در ظرفی بریزد و به آن نمک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و آن را روی پوست خود که قبلا با یک شوینده‌ی مناسب شسته‌اید پوشش دهید و اجازه دهید به مدت زمان نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این ترکیب در هفته دو الی سه مرتبه استفاده کنید و شاهد نتایج فوق‌العاده آن باشید.

ترکیب فوق‌العاده‌ی روغن ویتامینE، زردآلو و ژل آلوئه‌ورا

از ترکیبات بسیار مفید دیگر که به صورت راحت و ارزان می‌توانید در خانه و به طور طبیعی برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی از آن استفاده کنید، ترکیب روغن ویتامینE، زردآلو و ژل آلوئه‌ورا است. موارد مورد نیاز برای این روش خانگی عبارت است از: روغن ویتامین E به مقدار یک قاشق چایخوری، ژل آلوئه‌ورا به مقدار یک الی دو قاشق غذاخوری و زردآلوی له شده به مقدار دو عدد. برای تهیه نیز کافیست مواد ذکر شده را در ظرفی با یکدیگر به خوبی حل کنید تا یکدست شوند. حالا این ترکیب را روی نقاط خالکوبی و یا تاتو بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از آنکه به مدت پنج دقیقه ماساژ دادید اجازه دهید به مدت پنج الی ده دقیقه به همین صورت روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. از این ترکیب برای مدت یک ماه و روزانه یک بار استفاده کنید تا شاهد تغییرات شگرف و از بین رفتن جای تاتو و خالکوبی باشید.

روغن اسطوخودوس          

از روغن‌های بسیار مفید برای پاک کردن جای تاتو و خالکوبی، روغن اسطوخودوس است. برای استفاده از این روش درمان خانگی و طبیعی کافیست یک تکه پنبه را به روغن اسطوخودوس آغشته کنید و آن را روی پوست تمیز خود خالکوبی و یا تاتو شده است بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. ماساژ را به مدت پنج الی هفت دقیقه انجام دهید. این روش درمانی را یک بار صبح و یک بار شب انجام دهید تا نتیجه دلخواه و مطلوب حاصل شود.

ترکیب زردآلو و نمک

اسکراپ مناسب برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی، اسکراپ زردآلو و نمک است. نمک خاصیت سایندگی دارد و زردآلو خاصیت پاکسازی. ترکیب این دو در طب سنتی برای از بین بردن جای خالکوبی و تاتو بسیار مناسب است. مواد مورد نیاز برای این روش درمانی عبارت است از: نمک یک قاشق غذاخوری و زردآلوی له شده یک تا دو عدد. برای تهیه نیز در ظرفی دو مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. از این اسکراپ هفته‌ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید تا شاهد روند تغییرات شگرف باشید.

جوش شیرین و آبلیمو

از دیگر روشهای خانگی و طبیعی برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی استفاده از ترکیب جوش شیرین و آبلیموی تازه است. مواد مورد نیاز برای این روش درمانی عبارت است از: جوش شیرین به مقدار یک قاشق چایخوری و آبلیموی تازه به مقدار لازم. برای استفاده از این روش درمانی به این صورت عمل کنید که در ظرفی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود. خمیر را روی نقاط مورد نظر بمالید و بگذارید به مدت بیست دقیقه الی نیم ساعت روی پوست باقی بماند و سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید. این روش درمانی را برای مدت سه الی چهار هفته تکرار کنید تا از نتایج این ترکیب بهره‌مند شوید.

سمباده

روش خانگی و طبیعی دیگری که برای از بین بردن جای تاتو و خالکوبی از آن استفاده می‌شود، سمباده است. برای استفاده از این روش درمانی از یک ورق سمباده استفاده کنید و آن را روی پوست خود که دارای تاتو و خالکوبی است مالش دهید. چون سمباده ضخیم و زبر است آن را به آرامی روی پوست خود بکشید.

شما عزیزان می‌توانید در هنگام استفاده از سمباده از مقداری ژل آلوئه‌ورا نیز استفاده کنید و با آن روی پوست خود مالش دهید. این روش راحت و ارزان را روزانه یک بار انجام دهید تا نتایج عالی حاصل شود.

 

 

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.