خانه دسته‌بندی نشده تقویت غضروف زانو با روش‌های طب سنتی

تقویت غضروف زانو با روش‌های طب سنتی

توسط kakooti
تقویت غضروف زانو با روش‌های طب سنتی

با بالا رفتن سن برخی از عضوهای بدن کم کم ضعیف می‌شوند. در این هنگام علاوه بر اینکه درد و شکستگی رخ می‌دهد بلکه ترمیم و بهبود آن عضو نیز زمان زیادی می‌برد. یکی از این اعضا زانو است که با بالا رفتن سن و عوامل دیگر دچار ساییدگی می‌شود. برای رفع این ناراحتی بایستی به تقویت غضروف آن بپردازیم.

چه عواملی باعث این اختلال در افراد می‌گردد:

بالا رفتن سن، مبتلا بودن فرد به بیماری‌هایی مانند آرتریت، افزایش وزن و چاقی، بیش از اندازه‌ی توان ورزش کردن، آسیب دیدگی‌ها، بلندکردن و حمل اشیا سنگین از عواملی هستند که منجر به ضعیف شدن و ساییدگی این عضو از بدن می‌شوند.

چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

قبل از اینکه به ورزش کردن بپردازید بدن خود را گرم کنید، برای تقویت زانوهایتان می‌توانید از ورزش دوچرخه سواری و پیاده روی استفاده کنید، از ورزش‌هایی که به یکباره شروع و پایان می‌یابند و دارای پرش و گردش هستند پرهیز کنید، فعالیتهایی که موجبات درد در زانو را فراهم می‌کنند را کنار بگذارید، با انجام حرکات یوگا خواهید توانست به تقویت استخوان‌ها کمک کنید، اگر درد زانو به علت آرتروز باشد طب سوزنی کمک شایانی به آن خواهد کرد، از ایستادن و نشستن‌های طولانی مدت پرهیز کنید، اگر سیگار می‌کشید و یا الکل مصرف می‌کنید آنها را کنار بگذارید، از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند بپرهیزید، مصرف مایعات را فراموش نکنید زیرا مایعات باعث نرم شدن غضروف‌ها می‌شوند و از مصرف بیش از اندازه‌ی نمک جدا پرهیز کنید زیرا این عمل موجب از دست دادن کلسیم می‌شود.

درمان و تقویت غضروف زانو:

در این مقاله ما به معرفی راهها و روشهای طبیعی و خانگی برای تقویت عضروف زانو می‌پردازیم که امیدواریم مورد رضایت و استفاده‌ی شما عزیزان قرار گیرد. پس به اتفاق یکدیگر با روشهایی که در طب سنتی استفاده می‌شود، آشنا می‌شویم.

ترکیب دارچین و عسل

یکی از روشهای طبیعی و خانگی که در طب سنتی استفاده از آن برای تقویت غضروف زانو استفاده می‌شود، ترکیب دارچین و عسل به همراه دیگر مواد مغذی است که روش تهیه آن را برای شما عزیزان بازگو می‌کنیم. برای تهیه به این صورت عمل شود که مقدار یک فنجان جو را به همراه آب در ظرفی بریزید و بگذارید تا به خوبی پخته شود. پس از پخته شدن آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا سرد شود و سپس به آن مقدار یک قاشق چایخوری عسل طبیعی، مقدار یک قاشق چایخوری پودر دارچین، یک فنجان آب پرتقال طبیعی، دو فنجان آناناس خرد شده و هشت عدد بادام درختی و مقداری آب اضافه کنید. حالا این ترکیب را در داخل مخلوط کن بریزید و بگذارید آن قدر هم بخورد تا ترکیب یکدستی حاصل شود. این ترکیب پر خاصیت را به مدت دو هفته و روزانه دو مرتبه، یک بار صبح ناشتا و یک بار عصر به مقدار یک لیوان مصرف کنید تا بهبودی کامل حاصل شود.

موز

اگر شما عزیزان از مشکل ساییدگی غضروف زانو رنج می‌برید، به شما عزیزان توصیه می‌کنیم از این ترکیب پرخاصیت استفاده کنید. برای تهیه این ترکیب به این دستورالعمل توجه کنید: آب یک عدد پرتقال را بگیرید و یک عدد موز پوره و له شده را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.این ترکیب را با دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و کنار بگذارید. حالا در ظرفی دیگر مقدار دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را در آب حل کنید و از روش بنماری برای اینکار استفاده نمایید. اکنون به ژلاتین مواد قبلی را اضافه کنید و پس از هم زدن آن را در یک ظرف بریزید و در یخچال قرار دهید. اجازه دهید پانزده الی بیست دقیقه در یخچال باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان آن را از یخچال بیرون آورده و میل کنید. این ترکیب به علت داشتن ژلاتین برای تقویت غضروف بسیار موثر است. زیرا ژلاتین سرشار و مملو از کلاژن است و باعث بهبود و ترمیم هر چه زودتر بافت‌های آسیب دیده، استخوان‌ها و تاندون‌ها می‌گردد. پس این ترکیب فوق‌العاده را به راحتی در منزل تهیه کنید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید.

سویا

از گیاهان دیگری که برای تقویت غضروف زانو بسیار موثر است و مصرف آن به عزیزانی که دارای این مشکل هستند توصیه می‌شود، گیاه سویا است. این گیاه دارای مقدار بالایی پروتئین می‌باشد و به صورت‌های مختلف همچون شیر، آرد، توفو و محصولات تخمیر شده عرضه می‌شود. این گیاه با ارزش غذایی بالا را در وعده‌ی غذایی روزانه خود قرار دهید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

گزنه

گیاه گزنه نیز از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای تقویت غضروف زانو است. این گیاه سرشار از منیزیم، پتاسیم، سیلیکون و کلروفیل است و باعث تقویت بافت‌های بدن شما عزیزان می‌شود. و اما برای استفاده از این گیاه به این صورت عمل کنید که در یک ظرف مقدار یک لیتر آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و پس از جوش آمدن به آن مقدار سه قاشق غذاخوری برگ گزنه اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت زمان ده الی پانزده دقیقه روی حرارت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را از صافی عبور دهید و آب آن را در یک شیشه بریزید. حالا این ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. زمانی که ظرف را از یخچال بیرون آوردید به آن مقدار یک قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و تازه و مقدار دو قاشق غذاخوری عسل ارگانیک اضافه کرده و نوش جان کنید. این ترکیب را همیشه سرد بنوشید و در صورت دلخواه می‌توانید به آن یخ نیز اضافه کنید. مصرف مرتب و مکرر این روش خانگی و طبیعی کمک شایانی به تقویت غضروف زانوی شما خواهد کرد.

ماست

از مواد دیگری که برای تقویت غضروف زانو بسیار مفید و موثر است، ماست است. این ماده‌ی غذایی که حاوی باکتری‌های سازنده برای بدن است و سرشار از کلسیم است، استفاده روزانه آن برای بهبود و سلامت استخوانی در طب سنتی بسیار توصیه می‌شود. پس اگر شما از آن دسته عزیزانی هستید که از این ناراحتی رنج می‌برید به انجام این راهکار ساده و در عین حال خانگی و طبیعی بپردازید و شاهد روند بهبودی خود باشید.

مرکبات

ویتامین C موجود در مرکبات باعث تحریک کلاژن می‌شوند و درنتیجه برای سلامت استخوان‌ها و غضروف‌ها بسیار مفید هستند. بنابراین طب سنتی به شما عزیزان تاکید می‌کند در برنامه‌ی روزانه خود مصرف مرکبات را فراموش نکنید. شما می‌توانید از خود میوه و یا آب میوه‌هایی مثل لیمو، پرتقال، کیوی و… استفاده کنید تا روند بهبودی هر چه زودتر این بیماری را افزایش دهید.

زردچوبه

یکی از ادویه‌هایی که بسیار خوش طعم است و خاصیت ضد التهابی دارد، زردچوبه است که برای درمان خانگی و طبیعی ساییدگی غضروف زانو بسیار مناسب است. این ادویه را در غذاهای روزانه‌ی خود مصرف کنید و شاهد نتایج اثربخشی آن باشید.

سرکه سیب

یکی از روشهای خانگی و طبیعی برای تقویت غضروف زانو استفاده از سرکه سیب است. برای استفاده از این رو به این صورت عمل کنید که در یک فنجان آب تصفیه شده مقدار دو قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی بریزید و پس از مخلوط کردن آن را بنوشید. این روش را روزانه یک بار انجام دهید.

روشی دیگر به این صورت که در وان حمام که حاوی آب داغ است مقدار دو فنجان سرکه سیب بریزید و زانوهایتان را به مدت زمان ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید.

روشی دیگر نیز وجود دارد که شما عزیزان می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به همراه روغن زیتون مخلوط کنید و این ترکیب را روی زانوهایتان بمالید و به خوبی ماساژ دهید. این روش را تا زمانی که بهبودی کامل شود، یک تا دو مرتبه در روز انجام دهید.

روغن زیتون و نارگیل

از روغن‌هایی که در طب سنتی برای تقویت زانو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترکیب دو روغن زیتون و نارگیل است. برای استفاده از این روش خانگی و طبیعی به این صورت عمل کنید که مقدار یک قاشق چایخوری از هر دو روغن زیتون و نارگیل را با یکدیگر ترکیب و پس از گرم کردن آن را روی زانوهایتان بمالید و به صورت دورانی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در جهت عقربه‌های ساعت به صورت دورانی ماساژ دهید و پس از گذشت این مدت زمان حالا در خلاف جهت عقربه‌های ساعت به همان مدت زمان ماساژ دهید. انجام روزانه یک تا دو مرتبه از این روش طبیعی کمک شایانی به تقویت غضروف زانو خواهد کرد.

نمک فرنگی

از دیگر گزینه‌های انتخابی طب سنتی برای تقویت خانگی و طبیعی غضروف زانو، استفاده از نمک فرنگی است. برای استفاده از این ماده به این صورت عمل کنید که مقدار دو قاشق غذاخوری از نمک فرنگی را در نصف فنجان آب گرم حل کنید و آن را روی لیف بریزید و به وسیله آن به زانوهایتان بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به همان صورت باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان آن را با آب گرم شستشو دهید.

روشی دیگر به این صورت است که در وان آب گرم مقدار یک فنجان نمک فرنگی بریزید و زانوهایتان را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. این روش را یک الی دو بار در هفته انجام دهید.

فلفل هندی

استفاده از فلفل هندی نیز برای تقویت غضروف زانو بسیار کاربردی است. برای این منظور کافیست مقدار دو قاشق غذاخوری از پودر فلفل هندی را در نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کنید و این خمیر حاصل شده را به مدت یک هفته و روزانه دو مرتبه روی زانوهایتان بمالید و ماساژ دهید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

روشی دیگری نیز وجود دارد که به این صورت میتوانید انجام دهید: مقدار یک چهارم قاشق غذاخوری پودر فلفل هندی را در یک فنجان سرکه سیب بریزید و پارچه نخی و تمیزی را در آن بخیسانید و آن را به مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی زانوهایتان قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این روش را یک تا دو مرتبه در روز انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

زنجبیل

اگر شما هم از آن دسته عزیزانی هستید که دچار ناراحتی غضروف زانو هستید و در پی راهی برای تقویت آن می‌باشید، این روش درمان طبیعی و خانگی با زنجبیل را انجام دهید و از فواید بی‌نظیر آن بهره ببرید. به این صورت که یک تکه از زنجبیل تازه را له کنید و در ظرفی بریزید و به آن یک فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا روی شعله گاز به ۱۰ دقیقه جوش آید و قل بخورد. پس از این مدت زمان آن را از روی حرارت بردارید و به آن مقداری عسل طبیعی و آبلیموی تازه اضافه کرده و نوش جان کنید. این نوشیدنی را روزانه دو الی سه مرتبه مصرف کنید.

روشی دیگر به این صورت است که از روغن زنجبیل استفاده کنید. شما عزیزان بایستی روغن زنجبیل را روزانه دو الی سه مرتبه روی زانوهایتان بمالید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.

و اما روشی دیگر نیز وجود دارد که از ترکیب زنجبیل به همراه زردچوبه استفاده می‌شود. برای تهیه این ترکیب کافیست مقدار نصف قاشق چایخوری زنجبیل و زردچوبه را در یک ظرف بریزید و به آن یک لیوان آب اضافه کنید. ترکیب را روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. پس از این مدت زمان آن را از روی حرارت برداشته و در فنجان بریزید و برای طعم بهتر به آن مقداری عسل طبیعی اضافه کنید. این نوشیدنی را روزانه یک تا دو مرتبه مصرف کنید.

شیر و زردچوبه

از ترکیبات دیگری که می‌توان به شما عزیزان برای تقویت غضروف زانو توصیه نمود، ترکیب شیر و زردچوبه است. برای تهیه این ترکیب مقدار یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر داغ بریزید و آن را به سرعت هم بزنید تا ترکیب یکنواختی حاصل شود. حالا برای مطبوع شدن طعم آن مقدار یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را روزانه یک بار مصرف کنید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

لازم به تذکر است که، زردچوبه به دلیل اینکه خون را رقیق می‌کند برای افرادی که از داروهای کاهش خون استفاده می‌کنند، مناسب نمی‌باشد. بنابراین از مصرف آن خودداری نمایند.  

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.