خانه دسته‌بندی نشده خواص ترب سفید برای سلامتی

خواص ترب سفید برای سلامتی

توسط kakooti
خواص ترب سفید

ترب سفید یک سبزی زمستانی است که از کالری بسیار کم اما با فواید درمانی بسیار زیادی برخوردار است. ترب سفید معمولا به صورت خام و همراه با غذا مصرف می‌شود. این ماده غذایی به دلیل هضم آسانی که دارد، طرفداران بسیار زیادی دارد. این گیاه پرفایده و مفید خواص بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با خواص ترب سفید آشنا کنیم.

خواص ترب سفید برای درمان انواع بیماری ها

ترب سفید و یا همان تربچه زمستانی گیاهی است که دارای برگ‌های بزرگی بوده و رشد نسبتا سریعی دارد. تمام قسمت‌های این ماده غذایی از جمله برگ‌ها، ریشه و گوشت آن خواص درمانی بیشماری دارد و برای درمان انواع بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. از نظر طب سنتی ترب سفید طبیعت گرم و خشکی دارد.

این سبزی پرفایده سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند سی، کا، آ ، اسید فولیک، آنتوسیانین، آنتی اکسیدان و غیره است. برخی این سبزی را برش زده و به همراه نمک نوش جان می‌کنند. حتی شما نیز می‌توانید برش‌های ضخیمی از این ماده غذایی را به همراه روغن زیتون سرخ کرده و نوش جان کنید. همچنین برخی از برگ‌های ترب برای سالاد، سوپ و غیره استفاده می‌کنند.

خاصیت ترب سفید در طب سنتی بسیار زیاد است و بسیاری از پزشکان مصرف ترب سفید را برای درمان برخی از بیماری‌ها توصیه می‌کنند. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سم زدایی از بدن با ترب سفید

یکی از خواص ترب سفید خارج کردن مواد زائد بدن به خصوص از روده بزرگ و کیله است. به این دلیل که این ماده غذایی به صورت یک ملین طبیعی عمل می‌کند و باعث می‌شود تا هضم مواد غذایی به خوبی انجام شود.

افزایش متابولیسم بدن با خوردن ترب سفید

افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند تا قسمت‌های مختلف بدن شما عملکرد خوبی داشته باشد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید. چرا که خوردن ترب سفید به همراه غذا کمک می‌کند تا متابولیسم شما افزایش پیدا کند.

لاغری و کاهش وزن با ترب سفید

اگر به فکر کاهش وزن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید. به این دلیل که این ماده غذایی کمک می‌کند تا بدن شما کالری اضافی دریافت نکند. از طرفی دیگر با جلوگیری از جمع شدن چربی در بدن، کاهش وزن را موجب می‌شود.

تامین سلامت سیستم تنفسی با مصرف ترب سفید

یکی از خواص ترب سفید خاصیت خلط آوری آن است. در نتیجه مصرف آن کمک می‌کند تا سلامت سیستم تنفسی شما تامین شود. بخصوص اگر دچار بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا، آسم، برونشیت و غیره هستید، مصرف ترب سفید عفونت‌های تنفسی را به خوبی از بین می‌برد.

پیشگیری از انواع بیماری‌های قارچی با مصرف ترب سفید

از آنجایی که آب ترب سفید سرشار از آمیلاز، دیاستاز و استراز است، در نتیجه کمک می‌کند تا قارچ‌های بدن شما از بین برود؛ بنابراین اگر می‌خواهید که دچار بیماری‌های قارچی نشوید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید.

سلامت قلب با مصرف ترب سفید

کاهش کلسترول و عدم جذب کلسترول بد خون از جمله ویژگی‌های مثبت ترب سفید است. در نتیجه از بروز هر نوع بیماری قلبی در شما جلوگیری می‌کند.

خواص ضد سرطانی ترب سفید

یکی از فواید ترب سفید جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی است. به این دلیل که این ماده غذایی سرشار از آنتوسیانین، ویتامین سی، اسید فولیک و غیره است. در نتیجه با خواص ترب سفید می‌توانید از بروز برخی سرطان‌های شایع مانند سرطان روده بزرگ، سرطان معده و سرطان کلیه جلوگیری کنید.

درمان مشکلات تیروئید با خوردن ترب سفید

اگر از مشکلات تیروئید خود رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که آب ترب سفید را امتحان کنید. از آنجایی که ترب سفید سرشار از گوگرد و رافانین است، در نتیجه می‌تواند با افزایش متابلولیسم بدن، هورمون‌های تیروئید را در شما به تعادل برساند و مشکلات شما را برطرف کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف ترب سفید

آنتی اکسیدان موجود در ترب سفید باعث می‌شود تا رادیکال‌های آزاد از بین ببرد. این ویژگی کمک کند تا جلوی آسیب‌های سلولی بدن گرفته شود.

کمک به رفع زردی با مصرف ترب سفید

ایجاد زردی در بدن به دلیل وجود بیلی روبین است. اما ترب سفید قادر است تا بیلی روبین را از بدن از بین ببرد. از طرفی دیگر مصرف ترب سفید باعث می‌شود تا بدن شما از سموم به خوبی پاک‌سازی شود. بنابراین اگر دچار زردی شدید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید.

درمان جوش و آکنه با ترب سفید

یکی از خواص ترب سفید خاصیت ضد عفونی‌ کنندگی آن است. در نتیجه اگر پوست صورت شما در اثر نیش حشرات دچار زخم شده است و یا براثر عوامل تغذیه‌ای دچار جوش و آکنه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید. چرا که این ماده غذایی می‌تواند مشکلات پوستی شما را به خوبی از بین ببرد.

کنترل فشار خون با مصرف ترب سفید

از آنجایی که ترب سفید سرشار از مواد معدنی بسیاری از جمله پتاسیم، سدیم، کلسیم و غیره است، در نتیجه می‌تواند عملکرد متابولیسمی بدن شما را افزایش دهد. از طرفی دیگر ترب سفید دارای موادی است که اکسیژن مورد نیاز خون شما را به خوبی حمل می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا فشار خون شما به تعادل برسد.

تعادل سطح قند خون با ترب سفید

اگر دچار دیابت هستید، از خواص دارویی ترب سفید استفاده کنید. ریشه این ماده غذایی دارای خاصیت ضد دیابتی و هیپوگلیسمی است. در نتیجه می‌تواند سطح قند خون شما را به تعادل برساند.

کمک به ساخت عضلات با ترب سفید

یکی از خواص ترب سفید ساخت عضلات بدن است. از آنجایی که این ماده غذایی سرشار از پروتئین است، در نتیجه به ساخت عضله بدن کمک بسیار زیادی می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سرشار از آهن

از آنجایی که ترب سفید سرشار از آهن است؛ بنابراین می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی خون شما بگذارد. این ویژگی کمک می‌کند تا عملکرد قلب شما نیز بهبود پیدا کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که سلول‌های بدن شما سالم بماند، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کاهش فشار خون با مصرف ترب سفید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با استرس و فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید. از آنجایی که ترب سفید سرشار از پتاسیم است؛ بنابراین می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

درمان کبد چرب با مصرف ترب سفید

یکی از خواص ترب سفید سم‌زدایی از بدن است. بنابراین اگر دچار کبد چرب هستید، برای سلامت کبد خود ترب سفید را امتحان کنید.

درمان هموروئید با مصرف ترب سفید

کسانی که دچار یبوست هستند، اگر به فکر درمان نباشند، مشکل آنها تبدیل به هموروئید خواهد شد. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که آب ترب سفید را نوش جان کنید. چرا که آب ترب سفید کمک می‌کند تا سموم بدن به خوبی دفع شود. در نتیجه بعد از مدتی دردهای ناشی از بیماری هوروئید شما کاهش پیدا می‌کند.

کاهش دمای بدن با مصرف ترب سفید

یکی از فواید ترب سفید خنک‌کنندگی بدن است. از آنجایی که این ماده غذایی ریشه‌های تندی دارد، در نتیجه مصرف آن باعث کاهش دمای بدن می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در فصل گرم تابستان برای کاهش دمای بدن خود، ترب سفید مصرف کنید.

درمان نیش حشرات با کمک ترب سفید

شاید برای شما نیز جای تعجب باشد، اما یکی از خواص ترب سفید درمان نیش حشرات است. برای این منظور کافی است تا مقداری از ترب سفید را بر روی قسمت گزدیگی حشرات قرار دهید. خاصیت ضد التهابی ترب سفید کمک می‌کند تا تورم ناشی از نیش حشرات تسکین پیدا کند.

تقویت استخوان‌ها با مصرف ترب سفید

از آنجایی که ترب سفید سرشار از کلسیم است؛ بنابراین می‌تواند برای تقویت استخوان‌ها بسیار مفید باشد. اگر شما هم به فکر سلامت استخوان‌های خودتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید.

فواید ترب سفید برای موی سر

  • تقویت ریشه موها با ترب سفید: یکی از فواید آب ترب تقویت ریشه موها است. برای این منظور اگر می‌خواهید که ریشه موهای شما قوی‌تر شود، پیشنهاد می‌کنیم که به طور منظم مقداری از آب ترب را به کف سر خود بمالید. این کار باعث می‌شود تا بعد از مدتی ریشه موهای شما محکم شود.
  • جلوگیری از ریزش مو: اگر دچار ریزش مو شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص ترب سفید بهره‌مند شوید. برای این منظور کافی است تا مقداری از آب ترب را به صورت موضعی بر روی سر خود بریزید. این کار کمک می‌کند تا با تقویت ریشه‌ها، رشد موهای شما نسبت به قبل بیشتر شود.
  • سلامت موهای سر با مصرف ترب سفید: اگر سلامت موها برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید مصرف کنید. به این دلیل که این ماده غذایی سرشار از آهن است و می‌تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک بسیار زیادی بکند.
  • درخشان کردن موهای سر با ترب سفید: یکی از فواید آب ترب سفید درخشان کردن موهای سر است. برای این منظور می‌توانید تا هر میزان مورد دلخواه، موهای خود را با آب ترب شستشو دهید.
  • درمان شوره سر: اگر شما هم از سفیدک‌های روی لباس خود خسته شده‌اید، این بار ترب سفید را امتحان کنید. برای این منظور کافی است تا موهای خود را با آب ترب سفید شستشو دهید. این کار کمک می‌کند تا برای همیشه از شر شوره سر خلاص شوید.

فواید ترب سفید برای پوست و زیبایی

  • آبرسانی به پوست: یکی از خواص ترب سفید آبرسانی به پوست است. بنابراین اگر می‌خواهید که پوستی سالم و هیدراته داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که ریشه خوراکی ترب سفید را همراه با غذای خود نوش جان کنید.
  • پیشگیری از بیماری‌های پوستی: از آنجایی که ترب سفید سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه می‌تواند جلوی بروز بیماری‌های پوستی را بگیرد؛ بنابراین اگر می‌خواهید که پوستی درخشان داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که ترب سفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • پاکسازی و دفع سموم: از آنجایی که ترب سفید سرشار از فیبر است، در نتیجه می‌تواند سموم موجود بر روی پوست را از بین ببرد؛ بنابراین اگر به دنبال پوست روشن هستید، خوردن ترب سفید را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
  • پاک‌کننده طبیعی پوست: از آنجایی که ترب سفید یک پاک‌کننده عالی برای پوست است؛ بنابراین شما می‌توانید با درست کردن ماسک، پوست خودتان را پاکسازی کنید.
  • حفظ طراوت و شادابی پوست: ترب سفید سرشار از ویتامین C، فسفر، روی و غیره است. در نتیجه مصرف این ماده غذایی پوستی روشن و شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مضرات ترب سفید

اگرچه خواص ترب سفید بسیار زیاد است، اما مصرف آن برای برخی از افراد با بیماری‌های خاص و یا افراد دارای شرایط خاص منع مصرف دارد. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر دچار سنگ کلیه هستید بهتر است از مصرف ترب سفید خودداری کنید. چرا که می‌تواند علائم بیماری شما را تشدید کند.
  • زنان باردار و شیرده بهتر است از مصرف ترب سفید خودداری کنند.
  • ترب سفید می‌تواند اثرات منفی بر روی غده تیروئید شما بگذارد.
  • مصرف بیش از اندازه ترب سفید دلپیچه را به دنبال دارد و ضرر بسیار زیادی برای دندان و گلو دارد.
  • مصرف ترب سفید برای کسانی که دچار سنگ کیسه صفرا هستند، منع مصرف دارد.
  • مصرف بیش از اندازه ترب سفید باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی در رابطه با خواص فوق‌العاده ترب سفید صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که مصرف این سبزی پرخاصیت را به یک عادت غذایی تبدیل کنید تا از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.