خانه طب سنتی خداحافظی با خشکی پوست در پاییز با راهکارهای طب سنتی

خداحافظی با خشکی پوست در پاییز با راهکارهای طب سنتی

توسط مدیر مجله
خشکی پوست در پاییز

داشتن پوستی نرم و مرطوب در فصل سرما جزو آرزوهای هر فردی است. شاید برای شما هم جای تعجب باشد که بگوییم که راز درمان خشکی پوست در پاییز نه در داروخانه و کرم‌های گران‌قیمت بلکه در آشپزخانه شما است. شما می‌توانید در کنار مراقبت‌های روزانه از پوست خود، برای درمان سریع خشکی پوست از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با راهکارهای طب سنتی برای رفع خشکی پوست بدن در فصل سرما آشنا کنیم.

درمان خشکی پوست در پاییز

فعالیت‌های روزانه، عدم استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، شستن دست‌ها با مواد شیمیایی و غیره باعث می‌شود تا چربی طبیعی پوست شما از بین برود. این موضوع به مرور زمان می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند افزایش چین و چروک شود. در چنین شرایطی استفاده از روغن‌های گیاهی کمک می‌کنند تا چربی از دست رفته پوست شما دوباره جایگزین شود. از جمله بهترین راهکارهای طب سنتی برای رفع خشکی پوست در فصل پاییز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن دانه آفتابگردان

برای درمان خشکی پوست در پاییز توصیه می‌کنیم که از روغن دانه آفتابگردان استفاده کنید. این روغن با آبرسانی مناسب به پوست، جلوی هیدراتاسیون بدن را گرفته و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن آفتابگردان برای سلامتی

روغن نارگیل

با آمدن فصل پاییز اغلب افراد دچار خشکی پوست می‌شوند. یکی از روغن‌های طبیعی در طب سنتی برای رفع خشکی پوست روغن نارگیل است. این روغن با عملکردی مشابه با وازلین به خوبی می‌تواند برای درمان خشکی پوست موثر عمل کند. در واقع این روغن مانند یک آبرسان بوده و با افزایش میزان چربی روی سطح پوست، از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در فصل سرما پوست بدنتان خشک می‌شود، روغن نارگیل مانند یک نرم‌کننده طبیعی می‌تواند پوستی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان بیاورد.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن نارگیل برای سلامتی بدن

روغن زیتون

برای رفع خشکی پوست در فصل سرما از خواص روغن زیتون غافل نشوید. این روغن گیاهی مانند یک مرطوب‌کننده می‌تواند رطوبت پوست شما را برای مدتی طولانی تامین کند. اگر شما هم دچار خشکی پوست در پاییز می‌شوید، روغن زیتون را به صورت و دست‌های خود بمالید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن

آلوئه ورا

برای درمان خشکی پوست بدن در پاییز، ژل آلوئه ورا را به پوست خشک خود بزنید. اگر ناحیه آسیب‌دیده پوست دست و پاهای شما است، این ناحیه را با جوراب یا دستکش بپوشانید. سپس بگذارید تا این ژل یک شب روی پوست شما بماند. بعد از این مدت متوجه خواهید شد که خشکی پوست شما از بین رفته است.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با آلوئه ورا و خواص درمانی آن در طب سنتی

رزماری

رزماری جزو گیاهانی است که می‌توانید از آن برای نرم کردن پوست خود به خصوص در فصل سرما استفاده کنید. این گیاه با بهبود خشکی پوست، نرمی و لطافت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مطلب پیشنهادی: شگفت‌انگیزترین خواص اسپری رزماری برای مو

جو دو سر

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید حمام بلغور جو دوسر می‌تواند برای درمان خشکی پوست در پاییز مناسب باشد. برای این منظور کافی است تا مقداری از پودر بلغور جو دو سر را به وان حمام اضافه کنید و برای چند دقیقه درون آن بخوابید. خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی بلغور جو دوسر می‌تواند خشکی پوست شما را برطرف سازد. کافی است یکبار امتحان کنید تا نتیجه مثبت آن را روی پوست خود ببینید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با طرز تهیه انواع ماسک زیبایی با جو دوسر

عسل

عسل به عنوان یک ماده خوراکی شفادهنده در طب سنتی شناخته می‌شود. به طوری که در طب سنتی از خواص عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. یکی از درمان‌های مناسب برای بیماری‌های پوستی استفاده از خواص ضد التهابی عسل است. ترکیبات موجود در عسل می‌تواند خشکی پوست را از بین برده و نرمی و لطافت را مهمان پوست شما کند.

اگر شما هم از خشکی پوست بدنتان در فصل سرما خسته‌ شده‌اید، مقداری عسل را روی پوست خود به طور مستقیم قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با عسل و خواص درمانی آن در طب سنتی

شیر

یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های بدن، شیر است. البته نه زمانی که شیر را به پوست خود بمالید. بلکه مصرف خوراکی شیر می‌تواند باعث بهبود خشکی پوست در پاییز شود. چربی موجود در شیر می‌تواند نرمی و لطافت پوست شما را بیشتر کند.

روغن بادام

یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع خشکی پوست بدن در فصل سرما استفاده از روغن بادام است. تاثیر این روغن در ترکیب با عسل چندین برابر شده و می‌تواند نرمی و لطافت خاصی به پوست بدن شما ببخشد. برای این منظور کافی است تا مقدار ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری بادام شیرین ترکیب کنید. سپس این ماسک را روی شعله گذاشته تا کمی حرارت ببیند.

برای تاثیرگذاری بیشتر توصیه می‌کنیم که کمی بابونه به این ماسک اضافه کنید. بابونه به دلیل خواص ضد التهابی خود می‌تواند خشکی پوست را از بین ببرد. بعد از تهیه این ماسک می‌توانید روزانه به مدت ۳۰ دقیقه نواحی خشک پوست خود را با آن ماساژ دهید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با خواص روغن بادام شیرین

روغن آرگان

یکی از بهترین روغن‌ها برای از بین بردن خشکی پوست در پاییز روغن آرگان است. این روغن مانند یک کرم مرطوب‌کننده بوده و می‌تواند آب مورد نیاز پوست شما را به خوبی تامین کند و از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با روغن آرگان و خواص درمانی آن در طب سنتی

آووکادو

گاهی برای درست کردن یک ماسک پوست، نیاز به مواد اولیه خاصی ندارید. بلکه تنها با چند مواد ساده می‌توانید بهترین ماسک طبیعی را برای رفع خشکی پوست در خانه تهیه کنید. یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای رفع خشکی پوست بدن، ماسک آووکادو است که با روغن زیتون درست می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است تا نصف میوه له شده آووکادو را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید. سپس به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

سپس در هفته چند بار این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نواحی خشک پوست خود قرار دهید تا تاثیر آبرسانی آن به پوست خود را ببینید.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با روغن آووکادو و خواص درمانی آن در طب سنتی

راهکارهای عمومی برای رفع خشکی پوست بدن در فصل پاییز

در کنار استفاده از روغن‌های گیاهی، انجام برخی راهکارها می‌تواند به رفع خشکی پوست در پاییز کمک‌کننده باشد. توصیه می‌کنیم که این راه‌های آسان را همیشه در فصل سرما انجام دهید تا دچار خشکی پوست نشوید. از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-آبرسانی همیشگی به پوست

توصیه می‌کنیم که در فصل سرما دائما پوست خود را آبرسانی کنید. به خصوص بعد از هر بار حمام رفتن، آبرسانی پوست کمک می‌کند تا بدن شما دچار خشکی نشود. برای این منظور کافی است تا روغن‌های گیاهی معرفی شده در بالا را به پوست بدن خود بزنید. بهتر است برای تغذیه بهتر پوست، لایه ضخیم‌تری از این روغن‌ها را به پوست بزنید.

۲-عدم استفاده از مواد شیمیایی

هرچقدر که بدن شما در معرض مواد شیمیایی کمتر قرار بگیرد، خشکی پوست شما کمتر خواهد شد. چرا که پوست در تماس با مواد شیمیایی خشک‌تر می‌شود و درمان شما را طولانی‌تر می‌کند.

۳-نوشیدن آب زیاد

معمولا افراد در فصل سرما آب کمتری می‌نوشند. این موضوع باعث می‌شود تا پوست بدن دچار هیدراته شود. یکی از بهترین راهکارها برای آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشکی پوست در پاییز مصرف آب زیاد است تا همیشه پوست شما مرطوب بماند.

۴-پوشیدن لباس مناسب

همانطور که در تابستان برای محافظت از پوست خود از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید، بهتر است در فصل سرما لباس مناسب بپوشید تا پوست شما دچار خشکی نشود. به عنوان مثال توصیه می‌کنیم که همیشه قبل از بیرون رفتن دستکش دست کنید تا دست شما دچار خشکی و پوسته پوسته شدن نشود.

۵-استفاده از دستگاه بخور

برای افزایش رطوبت منزل یا محیط کار از تاثیر دستگاه‌های بخور غافل نشوید. شما می‌توانید علاوه بر افزایش رطوبت محیط خانه خود، از بخور برای ضد عفونی کردن و عطرآگین کردن فضای اتاق خود از عصاره اکالیپتوس در دستگاه بخور استفاده کنید.

سخن نهایی

یکی از مشکلات رایج با آمدن فصل سرما، خشکی پوست است؛ بنابراین ما سعی کردیم تا در این مقاله شما را با راهکارهای مناسب برای رفع خشکی بدن در این فصل آشنا کنیم. آیا شما هم هیچ یک از درمان‌های گفته شده در بالا را استفاده کرده‌اید؟ اگر شما هم تجربه‌ای برای درمان خشکی پوست در پاییز دارید، خوشحال می‌شویم که تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.