خانه دسته‌بندی نشده با خواص سرکه انگور بیماری‌های خود را درمان کنید

با خواص سرکه انگور بیماری‌های خود را درمان کنید

توسط kakooti
خواص سرکه انگور

خواص سرکه انگور بسیار زیاد است؛ بنابراین مصرف مقدار بسیار کم آن نیز می‌تواند فواید بیشماری برای سلامتی شما به ارمغان بیاورد و بدن شما را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت کند. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا به فواید دارویی سرکه انگور برای درمان بیماری‌ها بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید تا با خواص و مضرات سرکه انگور آشنا شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

خواص سرکه انگور برای درمان بیماری‌ها

سرکه انگور از تخمیر انگور طبیعی بدست می‌آید. سرکه انگور حالت اسیدی دارد و سرشار از انواع ویتامین‌ها، اسید آمینه، نمک‌های معدنی، اسید فولیک و سایر اسیدهای طبیعی است. طبع سرکه انگور طبیعی سرد و تر است و برای بدن انسان مزایای بیشماری به دنبال دارد؛ بنابراین شما می‌توانید از فواید درمانی سرکه انگور برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کنید. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش چربی خون

یکی از خواص سرکه انگور خاصیت ضد چربی آن است؛ بنابراین اگر دچار چربی خون بالا هستید، سرکه انگور می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین سرکه طبیعی انگور با کاهش چربی خون می‌تواند جلوی بیماری‌های قلبی و عروقی را بگیرد.

درمان سردردهای مزمن

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از سردردهای مزمن و صفراوی رنج می‌برید، استفاده از سرکه انگور طبیعی را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ بنابراین زمانی که دچار سردرد شده‌اید، می‌توانید مقداری از سرکه انگور را بو کنید و یا از بخور آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک دستمال تمیز را به مقداری سرکه انگور گرم آغشته کنید و آن را بر روی پیشانی خود قرار دهید. بعد از مدتی سردرد شما از بین خواهد رفت.

بهبود هضم غذا

سرکه انگور به دلیل دارا بودن پلی‌فنل باعث تحریک آنزیم‌های پپسین می‌شود. وجود این آنزیم در بدن باعث هضم پروتئین می‌شود و می‌تواند عملکرد هضم غذا را بهبود ببخشد.

از بین رفتن بوی بد پا

یکی از خواص سرکه انگور از بین رفتن بوی بد پا است؛ بنابراین اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که پاهای خود را با سرکه انگور شستشو دهید.

رفع تیرگی دور چشم

اگر تیرگی دور چشم‌هایتان شما را اذیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که سرکه انگور را امتحان کنید. استفاده از ماسک سرکه انگور به همراه عسل کمک می‌کند تا تیرگی دور چشم‌های شما به کلی محو شود. البته بهتر است قبل از استفاده آن را در قسمت دیگری از پوست بدن خود امتحان کنید تا از حساسیت نداشتن به سرکه انگور مطمئن شوید.

کمک به کاهش وزن

اگر قصد کاهش وزن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت سرکه انگور بهره ببرید. برای این منظور می‌توانید سرکه انگور را به غذاها و سالادهای خود اضافه کنید. به خصوص خوردن سرکه انگور در صبح باعث ایجاد حس سیری در شما می‌شود. این موضوع کمک می‌کند تا در طول روز اشتهای کمتری نسبت به خوردن غذا داشته باشید.

از دیگر خواص سرکه انگور وجود اسید استیک در آن است. وجود این ماده کمک می‌کند تا چربی اضافی در بدن شما انباشته نشود؛ بنابراین اگر دچار اضافه وزن هستید، مصرف سرکه انگور طبیعی کمک می‌کند تا سایز دور کمر شما کاهش پیدا کند.

پیشگیری از دیابت

مصرف سرکه انگور به تنظیم قند خون در بدن کمک می‌کند. همچنین سرکه انگور می‌تواند مقاومت سلولی بدن به انسولین را افزایش دهد. همچنین تحقیقات علمی در این زمینه نشان می‌دهد که خوردن سرکه انگور قبل از خواب برای بیماران دیابتی بسیار مفید است. البته اگر دچار دیابت هستید، بهتر است قبل از مصرف سرکه انگور حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

درمان بیماری‌های پوستی

اگر بیماری پوستی شما ناشی از مشکلات قارچی است، با خاصیت درمانی سرکه انگور طبیعی می‌توانید مشکل خود را درمان کنید.

خاصیت ضد عفونی‌کننده

یکی از خواص سرکه انگور خاصیت ضد عفونی‌کنندگی آن است. این ویژگی کمک می‌کند تا مشکلاتی مانند قارچ ناخن، شپش، زگیل و… به راحتی درمان شود. البته توجه به این نکته ضروری است که اگر می‌خواهید از سرکه انگور به طور مستقیم بر روی پوست خود استفاده کنید، بهتر است از رقیق شده آن با آب استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده حتما آن را بر روی ناحیه‌ی دیگری از پوست خود امتحان کنید تا از حساسیت نداشتن نسبت به آن مطمئن شوید.

درمان خارش و سوزش پوست

سرکه انگور قدرت نفوذ بسیار بالایی از طریق پوست دارد. در نتیجه شما می‌توانید برای از بین بردن هرگونه تحریکات پوستی از سرکه انگور استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دچار آفتاب‌ سوختگی شده‌اید، استفاده از سرکه انگور می‌تواند سوزش پوست شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برای این منظور کافی است تا مقداری کمی از سرکه انگور طبیعی را با مقداری آب گرم ترکیب کنید. سپس یک پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و بر روی محل خارش قرار دهید.

همچنین خواص سرکه انگور برای افرادی که پوست چرب دارند نیز بسیار سودمند است. چرا که اغلب این افراد دچار جوش‌های سرسیاه هستند. در چنین شرایطی شستشوی صورت با سرکه انگور کمک می‌کند تا از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شوند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

از جمله فواید سرکه انگور از بین رفتن باکتری‌های مضر دستگاه گوارش است. این ویژگی کمک می‌کند تا اختلالات دستگاه گوارش از جمله یبوست، نفخ، اسهال و… درمان شود. همچنین اگر کرم روده دارید، استفاده از سرکه انگور به صورت ناشتا کمک می‌کند تا مشکل شما از بین برود.

کنترل فشار خون

اگر فشار خون بالایی دارید، به کمک خاصیت درمانی سرکه انگور می‌توانید فشار خون خود را تنظیم کنید.

تقویت شنوایی

بخور سرکه انگور برای باز شدن گرفتگی‌ها، تقویت شنوایی و رفع سنگینی گوش بسیار مفید است.

بهبود عملکرد کبد

یکی از مهم‌ترین اندام‌ها برای تولید انسولین کبد است. اختلال در عملکرد کبد باعث می‌شود تا انسولین در بدن تولید نشود. به کمک خواص سرکه انگور می‌توانید عملکرد کبد را بهبود ببخشید. این ویژگی باعث می‌شود که سوخت و ساز بدن برای تولید انسولین بهبود پیدا کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که سرکه انگور طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان است، در نتیجه مصرف آن کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد در بدن از بین بروند. این ویژگی باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

پیشگیری از سکته مغزی

عدم مناسب جریان خون در بدن باعث اختلال در اکسیژن‌رسانی به مغز و در نتیجه بروز سکته مغزی در افراد می‌شود. استفاده از سرکه انگور طبیعی کمک می‌کند تا جریان خون در بدن تنظیم شود. این ویژگی جلوی بروز سکته‌ی مغزی در افراد را می‌گیرد.

جلوگیری از کم‌خونی

کمبود آهن در بدن باعث ایجاد کم‌خونی می‌شود. چرا که در چنین حالتی گلبول‌های قرمز خون به اندازه کافی در بدن ایجاد نمی‌شوند. استفاده از سرکه انگور طبیعی باعث تولید گلبول‌های قرمز خون شده و کم‌خونی را از بین می‌برد.

پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی

یکی از خواص سرکه انگور خاصیت آنتی‌ اکسیدانی آن است. وجود آنتی اکسیدان در انگور قرمز کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد در بدن از بین بروند. این ویژگی باعث می‌شود تا جلوی رشد سلول‌های سرطانی گرفته شود.

جلوگیری از وضعیت‌های التهابی بدن

التهاب در بدن به سرعت بر روی سایر نقاط بدن نیز تاثیر منفی می‌گذارد. سرکه انگور طبیعی به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر به صورت یک ضد التهاب عمل می‌کند و می‌تواند وضعیت التهابی بدن را از بین ببرد.

جلوگیری از لخته شدن خون

اگرچه لخته‌های خونی برای ترمیم زخم و جلوگیری از عفونت بسیار ضروری هستند، اما گاهی وجود لخته در برخی نواحی مهم بدن می‌تواند دردسرساز باشد. به عنوان مثال وجود لخته خونی در شریان‌ها و سیاهرگ‌ها می‌تواند جریان خون را با مشکل روبرو کرده و مشکلات دیگری را برای فرد به وجود بیاورد. استفاده از سرکه انگور کمک می‌کند تا جلوی لخته شدن خون گرفته شود.

سفیدی دندان

اگر به دنبال سفید کردن طبیعی دندان‌های خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص سرکه انگور بهره ببرید. سرکه انگور کمک می‌کند تا باکتری‌های دهان از بین رفته و دندان‌های شما سفید شود.

پیشگیری از پوکی استخوان

با اضافه کردن مقدار کمی سرکه به مواد غذایی، میزان جذب کلسیم افزایش پیدا می‌کند. همچنین اسید استیک موجود در سرکه انگور می‌تواند تغییرات منفی سلول‌های استخوانی در دوران یائسگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این موضوع کمک می‌کند که بعد از این دوران دچار پوکی استخوان نشوید.

درمان گوش درد

از آنجایی که سرکه انگور قدرت آنتی‌باکتریایی بالایی دارد، در منیجه می‌تواند برای مقابله با عفونت گوش بسیار موثر باشد. برای این منظور کافی است تا مقداری سرکه را درون گوش خود بریزید. بعد از یک دقیقه می‌توانید مایع درون گوش را با یک دستمال تمیز کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که اگر گوش درد دارید، برای انجام این کار حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید تا دچار مشکلات دیگری نشوید.

افزایش کلسترول خوب

شما می‌توانید از خواص سرکه انگور برای ایجاد تعادل در کلسترول خوب و یا همان HDL و کلسترول بد و یا همان LDL استفاده کنید. افزایش کلسترول بد خون باعث می‌شود تا در شریان‌ها و وریدها لخته خون ایجاد شود. از طرفی دیگر کاهش کلسترول خوب در بدن باعث به خطر افتادن سلامت قلب می‌شود. اگر شما هم به فکر سلامت قلب خود هستید، می‌توانید از سرکه انگور استفاده کنید. سرکه به دلیل دارا بودن پکتین کمک می‌کند تا کلسترول به خوبی از بدن دفع شود.

مضرات استفاده از سرکه انگور

اگرچه خواص شفابخش سرکه انگور بیشمار است، اما بهتر است در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید. چرا که عوارض جانبی آن می‌تواند خطراتی برای سلامتی شما داشته باشد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که سرکه انگور صنعتی مصرف می‌کنید، ماده نگهدارنده موجود در آن ممکن است باعث افزایش فشار خون شود؛ بنابراین بهتر است از سرکه انگور طبیعی برای مصارف دارویی استفاده کنید.
  • با تمام خواص سرکه انگور خوردن آن می‌تواند برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی مانند زخم معده و یا سوزش معده هستند، مضر باشد؛ بنابراین اگر دچار مشکلات معده هستید، بهتر است از خوردن سرکه انگور خودداری کنید.
  • استفاده از سرکه انگور برای افراد مسن، افراد با مزاج سرد و خشک، افراد مبتلا به درد مفاصل، افراد دچار ضعف دستگاه گوارش و افراد مبتلا به بیماری ریوی منع مصرف دارد.
  • استفاده بیش از اندازه از سرکه انگور می‌تواند مشکلاتی مانند ضعف بینایی، زردی پوست صورت، بیماری اعصاب و… را برای فرد به وجود بیاورد. همچنین زیاده‌روی در مصرف سرکه انگور برای لاغری می‌تواند کاهش وزن شدید و ضعف نیروی جسمانی را برای فرد به وجود بیاورد.
  • برای درمان مشکلات پوستی ناشی از سوختگی، از گذاشتن مستقیم سرکه بر روی پوست جدا خودداری کنید.
  • سرکه انگور به دلیل مزاج سردی که دارد، میل جنسی را به شدت کاهش می‌دهد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص سرکه انگور صحبت کردیم. برای بهره‌مندی از خواص دارویی سرکه بهتر است که سرکه انگور طبیعی را تهیه کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که برای بهره‌مندی از خاصیت دارویی سرکه انگور برای بیماری‌های خود حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید و از مصرف بیش از اندازه آن جدا خودداری کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.