خانه دسته‌بندی نشده درمان آنفولانزا با طب سنتی

درمان آنفولانزا با طب سنتی

توسط kakooti
درمان آنفولانزا در طب سنتی

آنفولانزا چیست؟

با شروع فصل پاییز، برخی بیماری‌ها شیوع بیشتری پیدا می‌کند. یکی از این بیماری‌ها، بیماری آنفولانزا می‌باشد که به‌شدت واگیردار نیز می‌باشد.در بخش زیر از مجله تخصصی کاکوتی به شما می‌گوییم که چگونه با کمک راهکارهای طب سنتی می‌توانید از شر آنفولانزا و عوارض ناشی از آن راحت شوید. با ما همراه باشید تا درمان آنفولانزا در طب سنتی را به شما معرفی کنیم.

شایع‌ترین علائم بیماری آنفولانزا چیست؟

  • آبریزش بینی و گرفتگی بینی و ترشحات زرد و سبزرنگ
  • گلودرد به هنگام بلع غذا
  • گوش‌درد به مدت چند روز
  • بالا بودن درجه حرارت بدن
  • سرفه به همراه خلط
  • دردهای عضلانی مانند کوفتگی و کمردرد
  • استفراغ

درمان آنفولانزا به کمک ۱۰ دم‌نوش‌ گیاهی

درصورتی‌که دچار آنفولانزا شده‌اید، سعی کنید که در همان روز اول و ساعات ابتدایی، نسبت به درمان بیماری خود حساس باشید. لازم نیست که از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری خود استفاده کنید. استفاده از داروهای گیاهی و شفابخش می‌تواند به بهبود و کاهش علائم آنفولانزا کمک کند. در بخش زیر به معرفی چند دم‌نوش گیاهی پرداخته‌ایم که برای درمان آنفولانزا بسیار مؤثر است.

۱-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش ریشه جینسنگ

درصورتی‌که دچار آنفولانزا شده‌اید و می‌خواهید زودتر سلامت خود را به دست بیاورید، از معجزه‌ی ریشه‌ی گیاه جینسنگ بهره ببرید. این گیاه یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای درمان آنفولانزا می‌باشد. برای درمان کافی است مقدار ۱۰۰ میلی‌گرم از ریشه‌ی جینسنگ را به‌صورت دم‌نوش میل کنید. همچنین می‌توانید ریشه این گیاه را تکه‌تکه کرده و به‌تنهایی میل کنید. برای اثرگذاری بیشتر بهتر است ریشه گیاه جینسنگ را هرروز و روزانه دو بار مصرف کنید.

۲-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش برگ زیتون

اگر دچار آنفولانزا شده‌اید، دم‌نوش برگ زیتون را امتحان کنید. برگ زیتون خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدان داشته و به درمان بیماری شما کمک بسیاری می‌کند. برای درمان کافی است روزانه مقدار ۵۰۰ میلی‌گرم برگ زیتون را دم‌کرده و از آن بنوشید.

۳-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش دارچین

اگر دچار آنفولانزا شده‌اید و گلودرد و مشکلات تنفسی دارید، از داروی شفابخش دارچین استفاده کنید. دارچین دارای خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی داشته و یک درمان طبیعی برای درمان آنفولانزا محسوب می‌شود. برای درمان کافی است تا روزانه به‌اندازه دو بار دم‌نوش دارچین را به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنید. همچنین می‌توانید ترکیب چوب دارچین، لیمو، زنجبیل و عسل را برای درمان آنفولانزا و کاهش عوارض ناشی از آن نوش جان کنید.

۴-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش زنجبیل

اگر می‌خواهید که آنفولانزای شما سریع‌تر بهبود یابد و سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود، از دم‌نوش زنجفیل غافل نشوید. برای این منظور کافی است تا یک برش زنجفیل، مقداری آب‌لیمو ترش و آب را باهم ترکیب کرده و به مدت یک ساعت بر روی شعله گاز قرار دهید تا دم بکشد. سپس این دم‌نوش خوش‌طعم را با عسل میل کنید.

۵-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش چای سبز

یکی از مفید‌ترین دم‌نوش‌های طبیعی برای درمان آنفولانزا، چای سبز می‌باشد. چای سبز تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، بازکننده تنفس و انرژی‌زا بوده و به درمان سریع شما کمک بسیاری می‌کند. برای درمان کافی است روزانه سه فنجان چای سبز بنوشید.

۶-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش آویشن

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، دم‌نوش آویشن برای درمان و پیشگیری از آنفولانزا بسیار مؤثر است. برای این منظور کافی است دستور زیر را اجرا کنید:

مقداری سیاه‌دانه را به همراه آویشن ترکیب کنید. به سه برابر این مقدار عسل اضافه کرده و همراه با کمی آب میل کنید. برای اثرگذاری بهتر است این معجون را صبح و ظهر و عصر به‌اندازه یک قاشق مرباخوری نوش جان کنید.

۷-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش گل‌گاوزبان

برای بهبود عوارض ناشی از بیماری آنفولانزا، دم‌نوش گیاه گل‌گاوزبان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گیاه ضد سرفه و خلط‌آور بوده و برای درمان آنفولانزا بسیار مؤثر می‌باشد. برای این منظور کافی است مقداری از گل‌های این گیاه را در یک لیوان آب دم‌ کنید و به همراه عسل نوش جان کنید.

در صورت عدم دسترسی به این گیاه می‌توانید آن را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه کاکوتی سفارش دهید.

۸-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش نعنا و زنجبیل

با شروع فصل پاییز، شیوع ویروس آنفولانزا بسیار زیاد است. برای درمان این بیماری به کمک طب سنتی کافی است از خواص نعنا و زنجبیل استفاده کنید. برای این منظور دستور زیر را اجرا کنید:

مقدار یک قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل را رنده کرده و به همراه فلفل، برگ نعنا و یک لیوان آب جوش دم کنید. سپس ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد. سپس آن را به همراه عسل میل کنید.

۹-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش بابونه

یک نوشیدنی طبیعی برای درمان آنفولانزا، دم‌نوش بابونه می‌باشد. همچنین این گیاه می‌تواند عوارض ناشی از این بیماری مانند گلودرد را نیز کاهش دهد. برای مصرف کافی است مقداری از برگ‌های این گیاه را به همراه یک لیوان آب دم کنید. سپس با اضافه کردن یک قاشق مرباخوری عسل میل کنید.

۱۰-درمان آنفولانزا به کمک دم‌نوش مریم‌گلی

استفاده از این دم‌نوش برای درمان بیماری آنفولانزا بسیار سفارش شده است. برای درمان کافی است مقدار سه قاشق چای‌خوری مریم‌گلی را با دو لیوان آب ترکیب کنید و منتظر بمانید تا به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف‌کرده و نوش جان کنید.

درمان آنفولانزا به کمک راهکارهای طب سنتی

۱-درمان آنفولانزا به کمک روغن نارگیل

پزشکان طب سنتی برای درمان و پیشگیری از بیماری آنفولانزا، روغن نارگیل را سفارش می‌دهند. روغن نارگیل با از بین بردن باکتری‌های مضر، به درمان سریع آنفولانزا کمک بسیاری می‌کند. برای درمان به این روش کافی است مقدار دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را در سالاد و یا به همراه غذا میل کنید.

برای تهیه‌ی روغن نارگیل اصل می‌توانید فروشگاه اینترنتی کاکوتی را انتخاب کنید و سفارش خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید.

۲-درمان آنفولانزا به کمک روغن برگ درخت اکالیپتوس

یکی از آسان‌ترین راهکارهای طب سنتی، برای درمان آنفولانزا استفاده از برگ درخت اکالیپتوس می‌باشد. شما می‌توانید برگ درخت اکالیپتوس را به‌صورت بخور یا اسپری مصرف کنید تا مشکلات تنفسی که در اثر آنفولانزا ایجادشده است، برطرف شود.

۳-درمان آنفولانزا به کمک روغن پونه کوهی

پزشکان طب سنتی معتقدند که گیاه پونه کوهی به‌عنوان یک آنتوبیوتیک قوی عمل می‌کند؛ بنابراین می‌توانید از این گیاه به‌عنوان درمانی برای آنفولانزا استفاده کنید. برای درمان کافی است تا روزانه ۵ قطره از روغن پونه کوهی را مصرف کنید. درصورتی‌که مزه این روغن طبیعی را دوست نداشتید، بعد از خوردن آن بلافاصله یک لیوان آب بنوشید.

شما می‌توانید روغن پونه کوهی را با قیمتی مناسب و به‌صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی کاکوتی سفارش دهید.

۴-درمان آنفولانزا به کمک زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه، یک درمان مؤثر برای آنفولانزا می‌باشد. مصرف زردچوبه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به درمان سریع‌تر شما کمک بسیاری می‌کند. برای درمان کافی است یکی از سه درمان زیر را انجام دهید:

-مقدار یک قاشق غذاخوری عسل را به مقداری زردچوبه اضافه کرده و نوش جان کنید. این ترکیب التهاب و گرفتگی ناشی از آنفولانزا را برطرف می‌کند.

-با زردچوبه قرقره کنید. برای این منظور مقداری زردچوبه را به آب جوشیده اضافه کنید.

-دم‌نوش زنجفیل و زردچوبه را مصرف کنید.

۵-درمان آنفولانزا به کمک سرکه سیب

اگر دچار آنفولانزا شده‌اید و گلودرد شمارا اذیت می‌کند، سرکه سیب را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. سرکه سیب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و یک درمان طبیعی آنفولانزا در طب سنتی به‌حساب می‌آید. برای درمان کافی است تا یکی از دو دستور زیر را اجرا کنید:

– یک‌چهارم لیوان سرکه سیب را با همین مقدار آب ترکیب کنید و روزانه با این محلول قرقره کنید.

-آب گرم، سرکه سیب، آب لیموترش، دارچین و عسل طبیعی را باهم ترکیب کنید. روزانه سه بار از این محلول بنوشید.

برای تهیه سرکه سیب می‌توانید از فروشگاه کاکوتی به‌صورت آنلاین محصول خود را سفارش دهید.

۶-درمان آنفولانزا به کمک سیر

اگر می‌خواهید که از شر آنفولانزا خلاص شوید، سیر مصرف کنید. سیر سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و یک ضدویروس و ضد باکتری قوی می‌باشد. برای درمان کافی است که سیر را یا به‌صورت خام مصرف کنید و یا به‌صورت میکس شده همراه با دیگر نوشیدنی‌ها میل کنید. همچنین می‌توانید یک سیر یا پیاز را به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده قوی در اتاق یا سالن پذیرایی خودتان قرار دهید.

۷-درمان آنفولانزا به کمک محلول آب و نمک

اگر سردی هوای پاییز به شما غلبه کرده است و دچار آنفولانزا شده‌اید، برای کاهش عوارض این بیماری مانند گلودرد، از محلول آب و نمک استفاده کنید. شستشوی مجاری بینی با این محلول به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت بهبود یابید.

۸-درمان آنفولانزا به کمک عسل

برای کاهش عوارض ناشی از آنفولانزا مانند سرفه و گلودرد، از خواص شفابخش عسل استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری عسل را با مقداری آب‌لیمو و آب ولرم ترکیب کرده و مصرف نمایید.

پیشگیری از آنفولانزا با راهکارهای زیر

-سعی کنید که متناسب با سرد شدن هوا، لباس گرم بپوشید.

-در معرض باد سرد یا باد کولر قرار نگیرید.

-هنگام خواب، یک پارچه‌ی نازک یا کلاه بپوشید تا احتمال وقوع آنفولانزا کاهش پیدا کند.

-مواد غذایی سرشار از ویتامین C را مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود. سبزی‌ها و میوه‌ها سرشار از ویتامین C هستند.

-درصورتی‌که بدن شما کمبود ویتامین D داشته باشد، مستعد این بیماری هستید. سعی کنید که روزانه در معرض نور خورشید قرار بگیرد و روزانه قرص ویتامین D مصرف کنید.

 سخن نهایی

 برای درمان آنفولانزا و کاهش عوارض آن، می‌توانید از گیاهان دارویی، دم‌نوش‌های گفته‌شده در بالا استفاده کنید؛ اما اگر آنفولانزای شما بیش از سه هفته طول کشید و همراه با عوارضی مانند تب و لرز، سرگیجه و بدن‌درد همراه بود، توصیه می‌شود که برای تشخیص درست بیماری خود به پزشک متخصص مراجعه کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.