خانه دسته‌بندی نشده راهکارهای موثر جهت پیشگیری از سکته قلبی در طب سنتی

راهکارهای موثر جهت پیشگیری از سکته قلبی در طب سنتی

توسط مدیر مجله
پیشگیری از سکته قلبی

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، حمله قلبی یا سکته قلبی جزو بیشترین میزان مرگ و میر افراد در جهان است. سوالی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند، این است که برای پیشگیری از سکته قلبی چه روش‌هایی وجود دارد. همچنین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا راهی برای جلوگیری از گرفتگی عروق قلبی وجود دارد یا خیر؟ اگر شما هم کنجکاو هستید تا پاسخ این سوال‌ها را بدانید، در ادامه این مطلب از کاکوتی همراه ما باشید تا شما را با روش‌های موثر جهت جلوگیری از سکته قلبی در طب سنتی آشنا کنیم.

پیشگیری از سکته قلبی در طب سنتی

داشتن یک رژیم غذایی سالم تاثیر بسیار بالایی در جلوگیری از بروز حملات قلبی دارد. به خصوص افرادی که مبتلا به دیابت نوع ۱، فشار خون بالا، کلسترول بالا و غیره هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به حملات قلبی قرار دارند؛ بنابراین این افراد باید توجه بیشتری به سبک زندگی خود داشته باشند. خوشبختانه امروزه مصرف برخی گیاهان دارویی می‌تواند باعث پیشگیری از گرفتگی عروق و در نتیجه حملات قلبی شود.

شما می‌توانید با تجویز پزشک نسبت به استفاده از این داروهای گیاهی اقدام کنید. از جمله گیاهان دارویی در طب سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توت‌ها

برای سلامت قلب و عروق خود توصیه می‌کنیم که توت مصرف کنید. انواع توت‌ها از جمله توت فرنگی، شاه توت، تمشک و زغال اخته به دلیل دارا بودن مواد مغذی و فیبر یک گزینه‌ی مناسب برای پیشگیری از سکته قلبی هستند. شما می‌توانید توت را به عنوان میان وعده یا بعد از ورزش نوش جان کنید. همچنین می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص توت، آن را با ماست یا غلات ترکیب کرده و میل کنید.

دانه کتان

یکی از دانه‌های گیاهی پرخاصیت برای حفظ سلامت قلب و عروق، دانه کتان است. دانه‌های کوچک کتان به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر و فیتواستروژن از بروز حملات قلبی جلوگیری می‌کند. اگر شما هم به فکر سلامت قلب و عروق خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مصرف دانه‌های کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این دانه‌ها به دلیل تقویت قلب می‌توانند یک راهکار عالی برای پیشگیری از سکته باشند. برای استفاده از دانه کتان بهتر است که آنها را آسیبا کنید. سپس روزی یک قاشق مصرف کنید.

دانه چیا

یکی دیگر از دانه‌های مغذی برای پیشگیری از سکته قلبی دانه چیا است. این دانه گیاهی مانند دانه کتان سرشار از فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است؛ بنابراین مصرف آن می‌تواند باعث تقویت قلب شود. برای بهره‌مندی از خواص دانه چیا می‌توانید این دانه‌ها را به ماست خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید با ترکیب آن با شیر از خوردن آن لذت ببرید.

ماهی

ماهی‌ها به عنوان بمپ تقویت‌کننده قلب شناخته می‌شوند. چرا که ماهی‌ها سرشار از امگا ۳ هستند و مصرف آنها باعث کاهش ریسک ابتلا به حملات قلبی می‌شوند. برای تامین سلامت قلب و عروق خود پیشنهاد می‌کنیم که هفته دوبار ماهی مصرف کنید. از جمله این ماهی‌ها می‌توان به سالمون، قزل آلا، شاه‌ماهی، خال مخالی، ماهی تن و غیره اشاره کرد.

زردچوبه

زردچوبه جزو ادویه‌های مقوی و موثر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است. بسیاری از پزشکان طب سنتی برای باز شدن عروق قلبی، استفاده از زردچوبه را پیشنهاد می‌کنند. چرا که در این ادویه خوش رنگ، ماده‌ای موثر به نام کورکومین وجود دارد که با خاصیت ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی خود می‌تواند برای کاهش کلسترول، پیشگیری از سکته قلبی و لخته شدن خون در رگ‌ها بسیار موثر باشد.

اگر شما هم می‌خواهید دچار گرفتگی قلب و عروق نشوید، برای پیشگیری از این مشکلات، زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

زنجبیل

یکی از دلایل گرفتگی عروق قلبی، بالا بودن کلسترول است. شما می‌توانید برای کاهش کلسترول و دور شدن از مشکلات قلبی مانند سکته، زنجبیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای این منظور کافی است مصرف زنجبیل را به عادت غذایی خود تبدیل کنید. شما می‌توانید مقدار یک قاشق چای‌خوری زنجبیل را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس آن را بر روی شعله قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. با مصرف دمنوش زنجبیل می‌توانید جلوی انسداد عروق قلبی خود را بگیرید.

حبوبات

حبوبات مانند لوبیا، عدس، لوبیا چشم بلبلی و غیره سرشار از مواد مغذی هستند. این ویژگی باعث شده است تا اکثر پزشکان برای حفظ سلامت قلب و پیشگیری از سکته قلبی مصرف حبوبات را توصیه می‌کنند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز به عنوان قاتل گرفتگی‌های عروق قلبی در بدن شناخته می‌شود. این ادویه خوش عطر و رنگ به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام کپسایسین جلوی گرفتگی‌های عروق و در نتیجه حملات قلبی را می‌گیرد. همچنین با کاهش کلسترول اضافی در بدن ریسک ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

سیر

یکی دیگر از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از گرفتگی عروق، سیر است. خوردن مداوم سیر باعث می‌شود تا جلوی گرفتگی و انسداد عروق که عاملی برای سکته قلبی است، گرفته شود. اگر شما هم به دنبال رفع گرفتگی عروق خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که هر شب ۳ حبه سیر را در یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس آن را بجوشانید. بعد از سرد شدن و قبل از خواب این شربت شفابخش را نوش جان کنید.

شربت لیمو

یکی از دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند سکته، فشار خون بالا است. برای پیشگیری از سکته قلبی پیشنهاد می‌کنیم که لیمو مصرف کنید. با مصرف لیمو میزان فشار خون شما کاهش پیدا کرده و جریان خون به خوبی در رگ‌ها اتفاق می‌افتد. این ویژگی باعث می‌شود تا جلوی التهاب و گرفتگی عروق و در نتیجه سکته قلبی گرفته شود.

عسل

برای جلوگیری از گرفتگی عروق قلبی، از خواص شفابخش عسل بهره ببرید. عسل خواص درمانی بسیار زیادی دارد. مصرف عسل می‌تواند باعث تقویت قلب شود. اگر شما هم به فکر سلامتی قلب و عروق خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف مداوم آن غافل نشوید.

اسفناج

اسفناج از جمله گیاهان مفید در فصل زمستان است. این گیاه با خواص فوق‌العاده خود می‌تواند جلوی گرفتگی عروق قلبی را بگیرد. چرا که این سبزی فوق‌العاده سرشار از فیبر، آهن و پتاسیم است. شما می‌توانید برای پیشگیری از سکته قلبی مصرف این سبزی را امتحان کنید.

چای سبز

برای جلوگیری از گرفتگی عروق و پیشگیری از بیماری‌های قلبی چای سبز بنوشید. مصرف این نوشیدنی باعث تقویت قلب، باز شدن عروق و کاهش کلسترول در بدن می‌شود. چرا که این نوشیدنی سرشار از کاتچین بوده و سلامتی را به قلب شما باز می‌گرداند.

تخم شنبلیله

برای جلوگیری از گرفتگی عروق، تخم شنبلیله را حتما مصرف کنید. ترکیبات موجود در تخم شنبلیله باعث کم شدن میزان کلسترول در افراد می‌شود. این شرایط کمک می‌کند تا رگ‌های قلب شما دچار گرفتگی نشوند. همچنین تخم شنبلیله سرشار از فیبر بوده که به پایین آمدن LDL خون نیز کمک می‌کند.

اگر شما هم قصد دارید تا از تخم شنبلیله استفاده کنید، بهتر است آن را به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس کنید. بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید این دانه‌ها را به همراه آب آن نوش جان کنید. خوردن این دارو در صبح ناشتا تاثیر بهتری بر روی سلامت قلب شما می‌گذارد.

دارچین

برای پیشگیری از سکته قلبی دارچین را در غذاهای خود استفاده کنید. این ادویه خوش عطر و طعم با خواص درمانی فوق‌العاده خود می‌تواند برای درمان یا پیشگیری از گرفتگی عروق بسیار کارساز باشد. اگر شما هم به فکر سلامت قلب خود هستید و می‌خواهید دچار گرفتگی رگ‌های قلب نشوید، بهتر است که دارچین را به صورت روزانه در تمامی غذاهای خود استفاده کنید.

 

گل گاو زبان

یکی از گیاهان دارویی موثر جهت پیشگیری از گرفتگی عروق و سکته قلبی، گیاه گل گاو زبان است. این گیاه در ترکیب با سایر گیاهان دارویی می‌تواند نتیجه مثبتی بر روی سلامت قلب شما بگذارد. برای این منظور کافی است تا چند گرم از گل گاو زبان را با چند گرم بادرنجبویه ترکیب کنید. سپس آنها را درون یک لیوان آب بجوشانید. بعد از به جوش آمدن، این محلول را از صافی رد کنید. سپس به آب باقی مانده مقداری گلاب، عرق بیدمشک، زعفران و عسل اضافه کنید. برای پیشگیری از سکته قلبی مصرف روزی سه استکان از این ترکیب بسیار موثر خواهد بود.

شاهی یا ترتیزک

مصرف برخی سبزیجات خام، در پیشگیری از گرفتگی عروق قلب بسیار موثر هستند. از جمله این سبزیجات می‌توان به شاهی یا همان تره تیزک اشاره کرد. شما می‌توانید این سبزی را به صورت تنها یا همراه با سایر سبزیجات یا در کنار انواع سالادها استفاده کنید.

هندوانه

وجود سیترولین در هندوانه به کاهش فشار خون در بدن کمک می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا جلوی التهاب و انسداد عروق و در نتیجه سکته قلبی گرفته شود. در واقع مصرف هندوانه باعث باز شدن رگ‌های مسدود شده نمی‌شود. بلکه از طریق کاهش فشار خون، جلوی گرفتگی عروق قلب را می‌گیرد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین K است؛ در نتیجه مصرف آن جلوی التهاب عروق را گرفته و باعث سفت شدن رگ‌های قلب می‌شود. اگر شما هم به دنبال موثرترین راه جهت پیشگیری از سکته قلبی هستید، حتما کلم بروکلی مصرف کنید.

قهوه

مصرف روزانه یک فنجان قهوه تاثیر بسیار بالایی در جلوگیری از گرفتگی عروق قلبی دارد؛ بنابراین با مصرف قهوه میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

جو دو سر

جو دو سر یک منبع عالی از مواد مغذی است. اگر شما هم به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستید تا جلوی بروز بیماری‌های قلبی و حملات قلبی را بگیرد، حتما جو دو سر مصرف کنید. شما می‌توانید جو دو سر را به سوپ یا دیگر غذاهای خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید آن را همراه با سالاد خود مصرف کنید.

سیاه گیله یا قره قات

از جمله گیاهان دارویی موثر در کاهش کلسترول و قند خون، گیاه قره قات است. این گیاه که با نام دیگر سیاه گیله نیز شناخته می‌شود، تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته قلبی دارد.

روش‌های جلوگیری از حملات قلبی

در کنار استفاده از داروهای گیاهی، انجام برخی روش‌ها می‌تواند باعث پیشگیری از سکته قلبی شود یا خطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برساند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فعالیت بدنی
  • داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب
  • کاهش وزن در صورت چاقی مفرط
  • ترک مصرف سیگار و دخانیات
  • داشتن خواب کافی
  • نوشیدن آب کافی در طول روز
  • درمان و کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، چربی خون، فشار خون و غیره
  • کنترل استرس و اضطراب

سخن نهایی

ما در این مقاله از کاکوتی سعی کردیم تا شما را با روش‌های موثر جهت پیشگیری از سکته قلبی در طب سنتی آشنا کنیم. داروهای گیاهی گفته شده در بالا همگی برای پیشگیری از گرفتگی عروق قلبی بسیار موثر هستند؛ بنابراین قبل از ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی بهتر است که راه پیشگیری را در پیش بگیرید. در صورتی که تجربه استفاده از این داروها را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

در صورت تمایل به خرید هر یک از این گیاهان دارویی می‌توانید سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی کاکوتی به ثبت برسانید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.