خانه دسته‌بندی نشده معرفی گیاهان قاعده آور و تاثیر فوق‌العاده آنها

معرفی گیاهان قاعده آور و تاثیر فوق‌العاده آنها

توسط kakooti
گیاهان قاعده آور

یکی از مشکلات اساسی در خانم‌ها عقب افتادن زمان پریودی است. این شرایط می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای خانم‌ها ایجاد کند. برخی از گیاهان قاعده آور کمک می‌کنند تا مشکل شما رفع شود. اما توجه به این نکته ضروری است که مصرف این گیاهان در صورتی مجاز هستند که نسبت به عدم بارداری خود اطمینان داشته باشید. ما در این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با گیاهان دارویی قاعده آور آشنا کنیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

انواع گیاهان قاعده آور

تا چه میزان در رابطه با مشکلات قاعدگی نامنظم اطلاعات دارید. باید بدانید که این مشکل بر اثر عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی، استرس، تنش و… اتفاق می‌افتد و بی‌توجهی به آن می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد. خوشبختانه درمان‌های بی‌خطر بسیار زیادی از جمله دمنوش‌های گیاهی وجود دارند که با تاثیر شگفت‌انگیز خود می‌توانند برای رفع مشکل شما کمک‌کننده باشند.

این دمنوش‌ها از ساده‌ترین گیاهان دارویی خانگی گرفته تا میوه‌ها کمک می‌کنند تا چرخه نامنظم پریودی شما به حالت اولیه خود بازگردد. از جمله این گیاهان دارویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانه‌های کنجد کمک‌کننده جهت تنظیم چرخه قاعدگی

از جمله گیاهان قاعده آور دانه‌های کنجد پوست کنده است. اگر شما هم به دنبال روشی برای قاعدگی هستید، توصیه می‌کنیم که از دانه‌های کنجد بیش از اندازه استفاده نکنید. چرا که مصرف زیاد از حد کنجد می‌تواند گرمای بدن را زیادتر کند. برای ایجاد قاعدگی پیشنهاد می‌کنیم که ۱۵ روز قبل از شروع قاعدگی مقدار یک قاشق چای خوری کنجد به همراه آب گرم نوش جان کنید. همچنین می‌توانید روزی ۲ تا ۳ مرتبه از کنجد برشته شده به همراه عسل بخورید.

زردچوبه ادویه‌ای مناسب جهت باز شدن قاعدگی

یکی دیگر از گیاهان دارویی قاعده‌آور، زردچوبه است. اگر قاعدگی شما عقب افتاده است، پیشنهاد می‌کنیم که مقدار یک قاشق از این ادویه خوش عطر و رنگ را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس این ترکیب را روزی دو بار نوش جان کنید. تکرار این کار کمک می‌کند تا پریود شوید.

کرفس، گیاهی به عنوان داروی قاعدگی

یکی از روش‌های ایمن و طبیعی برای قاعدگی استفاده از آب کرفس است. برای این منظور کافی است تا زمان پریود شدن خود، روزانه یک لیوان آب کرفس نوش جان کنید. تکرار این کار کمک می‌کند تا با تحریک جریان خون در لگن و رحم، قاعدگی اتفاق بیفتد.

بذر گشنیز به عنوان گیاه دارویی قاعده آور

از موثرترین گیاهان قاعده آور می‌توان به بذر گشنیز اشاره کرد. به خصوص اگر قاعدگی نامنظم دارید، مصرف این گیاه دارویی کمک می‌کند تا قاعدگی شما منظم شود. برای این منظور کافی است تا مقدار یک قاشق چای‌خوری تخم گشنیز را با دو لیوان آب ترکیب کنید. سپس آن را بر روی شعله قرار داده تا به خوبی بجوشد. بعد از چند دقیقه می‌توانید ترکیب حاصل را از صافی جدا کنید. این محلول معجزه‌آسا را چند روز قبل از پریودی نوش جان کنید.

دانه‌های رازیانه به عنوان معجونی قاعده آور

دانه‌های رازیانه به عنوان یکی دیگر از گیاهان دارویی قاعده آور به شمار می‌آید. اگر قاعدگی نامنظمی دارید و یا پریود نمی‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که این گیاه دارویی استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از دانه‌های رازیانه را در مقداری آب بجوشانید. سپس این دمنوش معطر را هر روز صبح ناشتا نوش جان کنید. تکرار این کار کمک می‌کند تا بعد از مدتی پریود شوید.

همچنین می‌توانید مقدار دو قاشق چای خوری رازیانه را به عنوان یکی از گیاهان قاعده‌آور در یک لیوان آب بریزید. سپس بگذارید تا یک شب به طور کامل خیس بخورد. صبح آن را از صافی رد کرده و محلول حاصل را نوش جان کنید.

دانه شنبلیله، درمان عقب افتادگی پریودی

دانه‌های شنبلیله جزو آن دسته از گیاهانی است که خاصیت قاعده آوری دارد. اگر زمان پریودی شما عقب افتاده است، پیشنهاد می‌کنیم که مقدار ۲ قاشق چای خوری دانه شنبلیله را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس بگذارید تا این محلول یک شبانه روز بماند. بعد از آن می‌توانید این محلول را از صافی رد کرده و نوش جان کنید. علاوه بر دانه‌های شنبلیله، عرق شنبلیله نیز خاصیت قاعده آوری نیز دارد.

جعفری، گیاهی قاعده آور

بسیاری از قدیمی‌ها از گیاه جعفری برای ایجاد قاعدگی استفاده می‌کنند. ترکیبات موجود در گیاه جعفری باعث انقباضات رحمی می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا چرخه ماهیانه شما تنظیم شود. برای استفاده از خاصیت جعفری به عنوان یکی از گیاهان قاعده آور کافی است تا مقداری از برگ‌های خشک شده جعفری را در مقداری آب بجوشانید. سپس این دمنوش را روزی ۲ بار نوش جان کنید.

زیره، درمان خانگی برای عقب افتادن پریودی

دانه‌های زیره جزو خانواده جعفری شناخته می‌شود؛ بنابراین می‌تواند تاثیر مشابهی مانند این گیاه داشته باشد. اگر از زمان پریودی شما گذشته است، اما پریود نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که دم کرده زیر سبز نوش جان کنید. زیره سبز به عنوان یکی از گیاهان دارویی قاعده آور کمک می‌کند تا در وقت معین خود پریود شوید.

زنجبیل، گیاه دارویی قاعده آور قوی

یکی از موثرترین گیاهان دارویی برای تحریک قاعدگی، زنجبیل است. اگر پریود نمی‌شوید و یا دوره قاعدگی شما به تاخیر افتاده است، پیشنهاد می‌کنیم که ترکیب جعفری و دمنوش زنجبیل را امتحان کنید. زنجبیل با افزایش گرمای رحم، باعث ایجاد انقباضات رحمی می‌شود. برای درمان کافی است تا مقداری از پودر زنجبیل و یا زنجبیل تازه را در مقداری آب بجوشانید. سپس کمی صبر کنید تا دمنوش حاصل خنک شود.

در نهایت می‌توانید دمنوش زنجبیل را به عنوان یکی از گیاهان قاعده آور به همراه عسل مصرف کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است که چند روز قبل از پریودی خود این دمنوش را نوش جان کنید.

پاپایا، گیاهی برای کاهش بی‌نظمی‌های قاعدگی

یکی از موثرترین گیاهان برای ایجاد قاعدگی، گیاه دارویی پاپایا است. به خصوص مصرف پاپایای خام، انقباضات رحمی را تحریک می‌کند و کمک می‌کند تا دوران پریودی شما منظم شود. دلیل این موضوع وجود ماده‌ای به نام کاروتن در پاپایا است. این ماده باعث تحریک هورمون استروژن در بدن خانم‌ها می‌شود. اگر قاعدگی شما هم عقب افتاده است، پیشنهاد می‌کنیم که این گیاه دارویی را روزی دو بار نوش جان کنید.

دانه‌های کاروم، گیاه قاعده آور سریع

یکی دیگر از گیاهان طبیعی قاعده آور، دانه‌های کاروم است. این گیاه دارویی علاوه بر ایجاد قاعدگی، دردهای ناشی از پریودی را تسکین می‌بخشد. برای استفاده از کاروم کافی است تا مقدار یک قاشق چای خوری از این گیاه را با یک لیوان آب ترکیب کنید. سپس آن را بر روی شعله قرار دهید تا جوش بخورد. شما می‌توانید این دمنوش را به عنوان یکی از گیاهان قاعده آور هر روز صبح ناشتا نوش جان کنید.

گل گاو زبان به همراه زعفران

یکی از معجون‌های قاعده آور در طب سنتی گیاه گل گاو زبان به همراه زعفران است. این دمنوش قاعده آور تاثیر بسیار زیادی بر روی قاعدگی دارد. برای این منظور کافی است تا مقداری از گیاه گل گاو زبان را به همراه زعفران دم کنید. همچنین می‌توانید مقداری دارچین به آن اضافه کنید. صبر کنید تا این دمنوش به خوبی دم بکشد. در نهایت می‌توانید یک لیوان از آن را هر روز صبح نوش جان کنید.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف این دمنوش برای زنان باردار منع مصرف دارد. چرا که باعث سقط جنین می‌شود.

گل بابونه برای اتفاق افتادن پریودی

دم کرده گل بابونه می‌تواند برای ایجاد قاعدگی بسیار موثر باشد. اما توجه به این نکته ضروری است که بابونه می‌تواند تاثیر آهن را بر روی بدن کم کند. همچنین اگر داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنید، نباید از این دمنوش استفاده کنید.

دانه‌های انیسون، درمان تاخیر پریودی

یکی دیگر از گیاهان قاعده آور دانه‌های انیسون است. برای این منظور کافی است تا مقداری از این دانه‌ها را به همراه مقداری آب بجوشانید. سپس این جوشانده روزی یک لیوان نوش جان کنید.

شب بو، درمان دیر شدن پریودی

برای درمان عقب افتادگی پریود، پیشنهاد می‌کنیم که گیاه دارویی شب بو را امتحان کنید. شما می‌توانید این گیاه را به صورت جوشانده تخم و ریشه آن امتحان کنید. همچنین آب برگ‌های تازه این گیاه نیز می‌تواند برای ایجاد قاعدگی بسیار موثر باشد.

کوهوش سیاه، گیاهی جهت تنظیم چرخه قاعدگی

برای تقویت رحم و ریزش پوشش داخلی رحم جهت اتفاق افتادن چرخه قاعدگی پیشنهاد می‌کنیم که گیاه دارویی کوهوش سیاه را مصرف کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که این گیاه دارویی با برخی از داروها از جمله داروی فشار خون و داروهای قلبی تداخل دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

گیاه آویشن، داروی خانگی جهت قاعدگی

از جمله گیاهان قاعده آور در طب سنتی، گیاه خوش عطر و طعم آویشن است. شما می‌توانید این گیاه دارویی را به صورت دم کرده و یا خوراکی مصرف کنید.

پونه، درمانی راحت جهت مرتفع کردن قاعدگی

اگر به دنبال یک راهکار خانگی جهت درمان عقب افتادگی عادت ماهیانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از پونه استفاده کنید. دم کرده برگ‌های تازه این گیاه کمک می‌کند تا عادت ماهیانه شما باز گردد.

سوسنبر، گیاهی دارویی جهت باز کردن عادت ماهیانه

گیاه سوسنبر، به عنوان یکی دیگر از گیاهان دارویی قاعده آور شناخته می‌شود. همچنین برخی از خانم‌ها از این داروی گیاهی جهت خارج کردن جنین مرده از رحم نیز استفاده می‌کنند. شما می‌توانید مقداری از برگ‌های خشک شده و یا تازه این گیاه را به همراه مقداری آب دم کرده و نوش جان کنید.

گلپر، دارویی قاعده آور

بسیاری از افراد از این گیاه برای خوردن باقلا استفاده می‌کنند. اما باید بگوییم که مصرف بیش از اندازه گیاه گلپر می‌تواند باعث باز شدن عادت ماهیانه شود؛ بنابراین توجه به این نکته ضروری است که گلپر به عنوان یکی از گیاهان قاعده آور در دوران بارداری منع مصرف دارد. چرا که ممکن است باعث سقط جنین شود.

سیاهدانه، درمان عقب افتادگی عادت ماهیانه

خوردن پودر سیاه دانه باعث انقباض رحمی می‌شود؛ بنابراین اگر زمان پریودی شما عقب افتاده است، خوردن پودر سیاه دانه را امتحان کنید.

سایر مواد غذایی قاعده آور

در کنار مصرف برخی از گیاهان دارویی قاعده آور، شما می‌توانید از مواد غذایی زیر برای تنظیم قاعدگی خود استفاده کنید. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انار

آب انار تاثیر بسیار زیادی بر روی ایجاد قاعدگی دارد. در صورتی که پریودی نامنظمی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از شروع پریودی، روزی سه بار آب انار نوش جان کنید. تکرار این کار کمک می‌کند تا پریودی شما منظم شود.

ماهی سالمون

برای بهبود عملکرد هورمون‌های زنانه خود، پیشنهاد می‌کنیم که ماهی سالمون مصرف کنید. همچنین مصرف ماهی و روغن ماهی می‌تواند شما را از شر مشکلات قاعدگی مانند تاخیر در پریودی نجات دهد.

خرما

در کنار استفاده از گیاهان قاعده آور پیشنهاد می‌کنیم روزانه خرما مصرف کنید. خرما با ایجاد گرمی در بدن به ایجاد قاعدگی کمک می‌کند.

غذاهای سرشار از ویتامین C

برای افزایش سطح استروژن در بدن، پیشنهاد می‌کنیم که غذاهای سرشار از ویتامین سی مصرف کنید. افزایش این هورمون در بدن به تحریک انقباضات رحمی کمک می‌کند و باعث می‌شود تا خونریزی پریودی اتفاق بیفتد. از جمله غذاهای سرشار از ویتامین سی می‌توان به مرکبات، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و… اشاره کرد.

چغندر

چغندر از جمله مواد غذایی است که در لیست گیاهان دارویی قاعده آور قرار دارد. این سبزی پر خاصیت سرشار از آهن، کلسیم و اسید فولیک است و می‌تواند نفخ دوران قاعدگی را از بین ببرد.

آجیل

برای آماده‌سازی بدن جهت قاعدگی پیشنهاد می‌کنیم که آجیل مصرف کنید. آجیل به عنوانی یکی از داروهای قاعده آور کمک می‌کند تا دوران پریودی شما منظم شود. انواع آجیل از جمله بادام و گردو سرشار از فیبر و پروتئین بوده و می‌تواند سلامتی بدن شما را به خوبی تامین کند.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با گیاهان قاعده آور صحبت کردیم. استفاده از این گیاهان در شرایطی مجاز است که پریودی شما عقب افتاده است و مطمئن هستید که باردار نیستید. چرا که این گیاهان به شدت قاعده آور هستند و می‌توانند باعث سقط جنین شوند. این شرایط می‌تواند به صورت ناخواسته مشکلات بسیار زیادی را برای شما به وجود آورند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.