خانه دسته‌بندی نشده بهترین آبرسان های طبیعی به پوست شفادهنده پوست‌های خشک

بهترین آبرسان های طبیعی به پوست شفادهنده پوست‌های خشک

توسط مدیر مجله
آبرسان های طبیعی به پوست

استفاده از روغن‌های مرطوب‌کننده در بین خانم‌ها امر بسیار رایج است. چرا که اغلب خانم‌ها به زیبایی، سلامت و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهند. یکی از بهترین روغن‌ها برای نرم‌کنندگی پوست، روغن‌های گیاهی هستند. این آبرسان های طبیعی به پوست با خواص بسیار بالای خود می‌توانند تاثیرات شگفت‌انگیزی روی پوست صورت بگذارند. در ادامه این مقاله از کاکوتی قصد داریم تا شما را با این روغن‌ های گیاهی تقویت کننده پوست آشنا کنیم. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

آشنایی با آبرسان های طبیعی به پوست

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پوست خشکی دارید، تنها کافی است تا با آبرسانی مناسب به پوستتان، رطوبت را به پوست خود بازگردانید. روش‌های بسیار زیادی برای آبرسانی به پوست وجود دارد. برخی از ماسک‌های طبیعی، بخور، مرطوب کننده های گیاهی و غیره برای آبرسانی به پوست خشک استفاده می‌کنند.

یکی از پرطرفدارترین راهکارها برای رفع خشکی پوست، استفاده از نرم کننده های طبیعی برای پوست خشک است. این روغن‌های گیاهی به راحتی جذب پوست شما می‌شوند و می‌توانند در کمترین زمان ممکن خشکی پوست شما را از بین ببرند. البته توجه به این نکته ضروری است که شما باید به صورت روزانه از این روغن‌های گیاهی استفاده کنید تا نتیجه مثبت آن را روی پوست خود ببینید. از جمله بهترین روغن‌های

گیاهی برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن زیتون

یکی از آبرسان‌های طبیعی به پوست روغن زیتون است. این روغن گیاهی سرشار از مواد مغذی است و می‌تواند پوست خشک و کم آب شما را به خوبی شاداب کند. دلیل این موضوع این است که روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و به نوعی تغذیه‌کننده پوست به شمار می‌آید. بعد از استفاده از این روغن احساس خواهید کرد که پوست شما نرم‌تر از قبل شده و کم‌آبی پوست شما برطرف شده است. همچنین این روغن خاصیت تسکین‌دهندگی و ضد میکروبی داشته و پوستی سالم را برای شما به ارمغان می‌آورد.

روغن نارگیل

یکی دیگر از روغن‌های گیاهی جهت رفع خشکی پوست، روغن نارگیل است. زمانی که شما از روغن نارگیل به عنوان نرم‌کننده استفاده می‌کنید، این لایه نازک روغن باعث می‌شود تا پوست شما بازسازی شده و آبرسانی به آن انجام گیرد. این ویژگی باعث می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست، جلوی چین و چروک صورت نیز گرفته شود. این روغن شگفت‌انگیز در کنار آبرسانی طبیعی به پوست برای درمان برخی مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و غیره بسیار موثر است.

روغن هسته انگور

برای کسانی که پوست خشکی دارند، روغن هسته انگور می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای درمان باشد. این روغن به دلیل خاصیت قابض خود، باعث تقویت پوست و سفت شدن بافت پوست می‌شود. همچنین روغن هسته انگور سرشار از اسید لینولئیک بوده و می‌تواند برای بازسازی بافت پوست بسیار موثر باشد.

این روغن با توانایی بالا در رطوبت‌رسانی به پوست، به عنوان یکی از مرطوب‌کننده‌های قوی پوست به شمار می‌آید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن هسته انگور برای پوست خود غافل نشوید.

روغن جوانه گندم

روغن‌های گیاهی منبع بسیار عالی از ویتامین E هستند. روغن جوانه گندم نیز از این قاعده مستثنی نیست. این روغن به دلیل دارا بودن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان قوی، یک نرم‌کننده عالی به شمار می‌آید؛ در نتیجه برای پوست‌های خشک یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب به نظر می‌رسد که می‌تواند وظیفه آبرسانی طبیعی به پوست را به خوبی انجام دهد.

برای استفاده از روغن جوانه گندم به عنوان یکی از آبرسان‌ های طبیعی به پوست کافی است تا پوست صورت خود را با این روغن ماساژ دهید. بعد از مدتی استفاده از این روغن متوجه خواهید شد که پوست شما نسبت به قبل نرم‌تر و شاداب‌تر شده است. شما نیز می‌توانید از این روغن برای پوست نازک اطراف چشم‌های خود نیز استفاده کنید. بعد از استفاده احساس خواهید کرد که کشش پوست اطراف چشم شما نسبت به قبل کمتر شده است.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین‌های ضروری پوست مانند ویتامین A، C، D و E است. اگر شما هم از خشکی پوست خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار روغن آفتابگردان را امتحان کنید. بعد از استفاده از این روغن گیاهی رطوبت مورد نیاز پوست شما تامین خواهد شد. همچنین این روغن به عنوان یک محافظت‌کننده طبیعی، پوست شما را در برابر هر نوع میکروب و باکتری به خوبی محافظت می‌کند.

روغن زردآلو

روغن زردآلو جزو آن دسته از آبرسان های طبیعی پوست بوده که نرمی و لطافت خاصی به پوست شما می‌بخشد. این محافظت‌کننده طبیعی پوست به دلیل دارا بودن خاصیت نرم‌کنندگی و مغذی خود، یک مکمل بسیار عالی برای روتین پوستی شما است. شما می‌توانید از این روغن گیاهی علاوه بر آبرسانی به پوست‌های خشک و پیر، برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما استفاده کنید.

روغن تخم کدو

روغن تخم کدو یکی دیگر از آبرسان‌های طبیعی به پوست است. این روغن به دلیل دارا بودن ترکیبات موثری مانند اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E، بتاکاروتن و غیره می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین کند؛ بنابراین اگر خشکی پوستتان شما را اذیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که روغن تخم کدو را امتحان کنید. این روغن گیاهی با تاثیر شگفت‌انگیز خود می‌تواند پوستی نرم و لطیف را برای شما به ارمغان بیاورد.

روغن دانه گلرنگ

استفاده موضعی از روغن دانه گلرنگ می‌تواند پوست شما را هیدراته نگه دارد. این روغن سرشار از ویتامین E بوده و رطوبت مورد نیاز پوست شما را به خوبی حفظ می‌کند. اگر شما هم به دنبال آبرسان‌ های طبیعی به پوست خود هستید تا جایگزینی مناسب برای نرم کننده‌های مصنوعی پیدا کنید، استفاده از روغن دانه گلرنگ را به شما توصیه می‌کنیم.

روغن چریش

روغن چریش جزو مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست به شمار می‌آید. این روغن به صورت یک لایه محافظ عمل کرده و چین و چروک پوست را به تاخیر می‌اندازد. همچنین اگر در اثر خشکی پوست دچار قرمز، خارش و سوزش شده باشید، این روغن گیاهی می‌تواند باعث تسکین پوست شما شود.

روغن شترمرغ

روغن شترمرغ یکی دیگر از مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست است. این روغن حیوانی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضروری پوست مانند امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹، باعث ایجاد تعادل در چربی پوست می‌شود. این کرم با نفوذ به عمق پوست شما، چربی مورد نیاز پوست را به خوبی تامین می‌کند. به طوری که بعد از چند بار استفاده از این روغن به عنوان یکی از آبرسان های طبیعی به پوست متوجه نرمی و لطافت پوست خود خواهید شد.

شما نیز می‌توانید علاوه بر رفع خشکی پوست خود، برای جوانسازی، رفع ترک‌های پوستی، ترمیم پوست و غیره از روغن شتر مرغ استفاده کنید.

روغن دانه‌های تمبر هندی

برای بهبود رطوبت پوست خود، این بار روغن دانه تمبر هندی را امتحان کنید. این روغن به دلیل دارا بودن پلی ساکارید خاصیت آبرسانی قوی داشته و علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست، جلوی چین و چروک صورت را می‌گیرد.

روغن بابونه

گیاه دارویی بابونه دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده و به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کند. در نتیجه اگر پوست شما در اثر خشکی دچار التهاب و اگزما شده است، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص روغن بابونه بهره ببرید. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در روغن بابونه می‌تواند درخشش و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد. این ویژگی‌ باعث شده است تا در اکثر مرطوب‌کننده‌های مصنوعی از عصاره بابونه برای آبرسانی به پوست استفاده شود.

اگر شما هم به دنبال یک روغن گیاهی ایده‌آل برای پوست خشک دست‌ها و صورت خود هستید، روغن بابونه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

روغن گلاب

روغن گلاب به عنوان یکی دیگر از آبرسان های طبیعی به پوست مطرح است. خواص نرم‌کنندگی روغن گلاب آن را به یک انتخاب عالی برای تامین چربی مورد نیاز پوست تبدیل کرده است. این روغن که از گلبرگ‌های گل محمدی بدست می‌آید، سرشار از ویتامین C، A و B بوده و رطوبت مورد نیاز پوست را به خوبی تامین می‌کند. اگر شما هم به دنبال یک جایگزین طبیعی برای کرم‌های مصنوعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن گلاب را امتحان کنید. بعد از استفاده از این روغن پوست صورت شما شاداب‌تر و زنده‌تر از قبل خواهد شد.

آلوئه ‌ورا

آلوئه ورا خاصیت مرطوب‌کنندگی بسیار بالایی دارد؛ بنابراین استفاده از آن به حفظ رطوبت طبیعی پوست شما کمک می‌کند. از طرفی دیگر این گیاه دارویی دارای ترکیباتی است که باعث تغذیه پوست می‌شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا گرفته می‌شود. ترکیبات موثر در این روغن گیاهی مانند آبرسان های طبیعی به پوست عمل می‌کند و با هیدراته نگه داشتن پوست، پوستی مرطوب و پر آب را برای شما به ارمغان می‌آورد. این روغن بدون بو بوده و ترکیبات موثر در آن مانند اسیدهای چرب، نرمی و لطافت خاصی را به پوست شما می‌بخشد. یکی از ویژگی‌های خوب این روغن، سبک بودن آن است؛ بنابراین وقتی آن را روی پوست خود امتحان می‌کنید، احساس خوشایندی خواهید داشت.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی دیگر از روغن‌های نرم‌کننده پوست بوده که به طور معجزه‌آسایی می‌تواند پوستی نرم و لطیف را به شما هدیه دهد. این روغن گیاهی به عنوان یکی از بهترین نرم‌کننده‌های طبیعی، سرشار از اسیدهای چرب مفید مانند اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک و ویتامین E است و با قدرت نرم‌کنندگی بالا می‌تواند عملکردی بهتر از سایر روغن‌های گیاهی داشته باشد. بعد از استفاده از روغن آرگان، پوست شما مدت زمان بسیار زیادی نرم و لطیف خواهد ماند

روغن دانه چیا

دانه‌های چیا جزو یکی از مغذی‌ترین مواد برای بدن به شمار می‌آید. اما روغن این دانه‌های مغذی نیز برای پوست بسیار مناسب بوده و به عنوان یکی از آبرسان های طبیعی به پوست در طب سنتی شناخته می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان بالا در این روغن گیاهی از جمله ترکیباتی هستند که به هیدراته نگه داشتن پوست خشک شما کمک می‌کنند. روغن دانه‌های چیا علاوه بر اثر نرم‌کنندگی و آبرسانی، خاصیت آرام‌بخشی نیز دارند و می‌توانند باعث تسکین مشکلات پوستی مانند خارش، قرمزی و حساسیت شوند.

روغن گل مغربی

اسیدهای چرب امگا ۶ و ویتامین E دو ترکیب مهم در گل مغربی هستند که به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کنند. اگر شما هم پوست خشکی دارید، این روغن گیاهی می‌تواند پوست شما را آرام کرده و حساسیت آن را کاهش دهد. بعد از استفاده از روغن گل مغربی، جوانی و نشاط مهمان پوست شما خواهد شد.

سخن نهایی

آبرسانی به پوست می‌تواند باعث شادابی و سلامت پوست شده و روند پیری پوست را به تاخیر بیندازد. روش‌های مختلفی برای رطوبت‌رسانی به پوست وجود دارد. برخی برای نرمی و لطافت پوست خود از محصولات شیمیایی استفاده می‌کنند. اما برخی به دنبال آبرسان های طبیعی به پوست هستند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست آشنا کنیم. البته توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از هرکدام از روغن‌های گیاهی بالا حتما آن را در قسمت دیگری از پوست خود امتحان کنید تا در صورت نداشتن حساسیت بتوانید آن را برای پوست صورت خود استفاده کنید. اگر شما هم پوست خشک و حساسی دارید، بعد از استفاده از این روغن‌ها می‌توانید تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای تهیه هر کدام از این روغن‌ها می‌توانید سفارش خود را فروشگاه اینترنتی کاکوتی به ثبت برسانید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.