خانه گیاهان دارویی درمان گیاهی با خواص نارون کوهی

درمان گیاهی با خواص نارون کوهی

توسط مدیر مجله
خواص نارون کوهی

اگر اهل مصرف داروهای گیاهی باشید، مطمئنا نام نارون کوهی را زیاد شنیده‌اید. این گیاه دارویی به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر، فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. اگر شما هم دوست دارید تا با خواص نارون کوهی آشنا شوید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص این گیاه دارویی برای پوست و مو و درمان سایر بیماری‌ها آشنا کنیم. پس ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص نارون کوهی برای درمان بیماری‌ها

ممکن است شما نیز در مناطق جنگلی، پارک‌ها و باغ‌ها، درخت نارون کوهی را دیده باشید. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید این گیاه تزیینی، خواص درمانی بسیار زیادی دارد و قسمت‌های مختلف آن از جمله پوست درخت، برگ، میوه و غیره برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

برخی برای بهره‌مندی از خواص این گیاه، برگ‌های آن را می‌جوشانند. همچنین برخی از ضماد و روغن آن برای درمان بیماری‌های پوستی خود استفاده می‌کنند. البته توصیه می‌کنیم که تمام به هیچ عنوان بدون دستور پزشک اقدام به خوددرمانی با این گیاه نکنید. به صورت کلی نارون کوهی برای درمان بیماری‌های زیر بسیار مفید است:

دفع سنگ کلیه به کمک خواص درمانی نارون کوهی

یکی از خواص نارون کوهی دفع سنگ کلیه است. اگر شما هم دچار این مشکل هستید و می‌خواهید بدون عمل یا خوردن داروهای شیمیایی سنگ کلیه خود را دفع کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از جوشانده نارون کوهی استفاده کنید. برای این منظور کافی است تا مقداری از برگ‌های خشک شده این گیاه دارویی را در مقداری آب بجوشانید. سپس دمنوش حاصل را به صورت روزانه مصرف کنید. بعد از مدتی سنگ کلیه شما دفع خواهد شد.

رفع تبخال با استفاده از خواص دارویی نارون کوهی

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که گاهی اوقات، در اطراف دهان خود جوش‌های قرمزی را ببینید که معمولا همراه با خارش و سوزش هستند. این جوش‌های قرمز که تبخال نامیده می‌شوند، به خاطر ویروسی به نام هرپس سیمپلکس ایجاد می‌شوند. اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید، می‌توانید با خاصیت درمانی نارون کوهی تبخال خود را بهبود ببخشید.

روغن نارون کوهی خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی داشته و می‌تواند علائم بیماری را از بین ببرد. برای درمان کافی است تا هر روز پنبه آغشته به روغن این گیاه را روی محل تبخال خود بمالید. به کمک خواص نارون کوهی تبخال شما بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

از بین بردن جوش‌های سرسیاه با استفاده از نارون کوهی

بسته شدن منافذ باز پوست می‌تواند عامل مهمی برای ایجاد جوش‌های سر سیاه باشد. این شرایط می‌تواند زیبایی پوست صورت شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، استفاده از روغن نارون کوهی می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. روغن نارون کوهی می‌تواند منافذ پوست صورت شما را سفت کرده و از ورود هرگونه آلودگی به آن جلوگیری کند. کافی است تا یکبار امتحان کنید تا نتیجه مثبت آن را روی پوست صورت خود ببینید.

جلوگیری از خونریزی معده با نارون کوهی

میوه نارون و پوست آن خواص درمانی بسیار زیادی دارد. به خصوص کسانی که دچار خونریزی معده هستند، می‌توانند با خوردن میوه این گیاه دارویی، مشکل خود را برطرف سازند. البته بهتر است به جای خود درمانی حتما به پزشک مراجعه کنید تا مشکل خود را به صورت اصولی درمان کنید.

تسکین درد مفاصل با خاصیت درمانی نارون کوهی

از دیگر خواص نارون کوهی تسکین درد مفاصل است. اگر شما هم از دردهای مفصلی کلافه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که برگ درخت نارون کوهی را بپزید و آن را مانند ضماد روی ناحیه درد خود قرار دهید. تکرار این کار کمک می‌کند تا بعد از مدتی دردهای شما تسکین پیدا کنند.

درمان عفونت گوش با خاصیت دارویی نارون کوهی

اگر گوش شما عفونی شده است، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص درمانی گیاه نارون کوهی استفاده کنید. این گیاه دارویی خاصیت ضد باکتری دارد و می‌تواند باکتری‌های ایجادکننده عفونت گوش را از بین ببرد. برای این منظور کافی است تا چند قطره از روغن نارون کوهی را درون گوش خود بچکانید. این کار باعث می‌شود تا هرگونه حساسیت شما از بین رفته و ترشحات داخل گوش خشک شوند.

جلوگیری از اسهال با خواص درمانی نارون کوهی

اگر دچار اسهال شده‌اید، از خواص نارون کوهی بهره ببرید. جوشانده پوست درخت نارون می‌تواند اسهال شما را بند بیاورد.

کاهش ترک‌های پوستی با خواص معجزه‌گر نارون کوهی

یکی از مشکلات خانم‌های باردار بعد از حاملگی، ایجاد ترک‌های پوستی است. همچنین بسیاری از افراد بعد از کاهش وزن دچار ترک‌های پوستی نیز می‌شوند. اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با خواص معجزه‌گر گیاه نارون کوهی، ترک‌های پوستی خود را محو کنید. ماساژ پوست بدن با روغن نارون کوهی باعث می‌شود تا سلول‌های پوستی شما سفت شوند.

درمان بواسیر به کمک نارون کوهی

یبوست درمان نشده می‌تواند باعث ایجاد بواسیر شود. اگر شما هم با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت درمانی نارون کوهی استفاده کنید. برای درمان کافی است تا مقداری از برگ‌های تازه این گیاه دارویی را به صورت ضماد روی محل درد قرار دهید.

تمیزی موها و محافظت از پوست سر با استفاده از نارون کوهی

یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین خواص نارون کوهی کمک به زیبایی پوست و مو است. این گیاه جادویی می‌تواند هر گونه چربی اضافی پوست را از بین ببرد؛ بنابراین ماساژ پوست سر با این گیاه دارویی می‌تواند چربی موهای شما را از بین ببرد. از طرفی دیگر، ماساژ با گیاه نارون کوهی می‌تواند باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده و جلوی ریزش موها را بگیرد.

درمان مشکلات ناحیه مجاری ادراری با نارون کوهی

هیچ چیز به اندازه نارون کوهی خاصیت معرق و ادرار آوری ندارد؛ بنابراین برای رفع مشکلات مجاری ادراری و تناسلی پیشنهاد می‌کنیم که از جوشانده پوست درخت نارون استفاده کنید.

برطرف کردن مشکلات دهان و لثه با برگ‌های نارون کوهی

آفت دهان، ورم لثه، خونریزی لثه و غیره از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است هر کسی در طول زندگی با آن بارها مواجه شود. برای جلوگیری از این مشکلات پیشنهاد می‌کنیم که به طور دائم دهان خود را با نارون کوهی شستشو دهید. به کمک خواص نارون کوهی می‌توانید عفونت‌های دهان و دندان را از بین برده و جلوی مشکلات نواحی دهان و لثه را بگیرد.

درمان نقرس با خواص درمانی نارون کوهی

برخی از عوامل مانند مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، افزایش وزن، مصرف الکل و غیره می‌تواند باعث ایجاد بیماری نقرس در افراد شود. اگر شما هم دچار بیماری نقرس هستید، برای درمان بیماری خود از جوشانده پوست درخت نارون استفاده کنید.

بهبود گلودرد با فواید درمانی نارون کوهی

برای کاهش ورم و درد گلو پیشنهاد می‌کنیم که حتما از خاصیت گیاه نارون کوهی استفاده کنید. مصرف این گیاه دارویی می‌تواند علاوه بر خشک کردن مخاط اضافی، هر گونه ورم و درد گلو را از بین ببرد. برای این منظور کافی است تا برگ‌های این گیاه دارویی را داخل آب بجوشانید. سپس سرد شده این گیاه را روزی چند بار غرغره کنید. تکرار این کار باعث بهبود گلودرد شما می‌شود.

درمان اگزما و پسوریازیس با فواید دارویی نارون کوهی

به کمک خواص نارون کوهی می‌توانید از شر خارش‌های دردناک اگزما و پسوریازیس راحت شوید. خاصیت ضد التهابی این گیاه دارویی می‌تواند هرگونه خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و غیره را از بین ببرد.

کاهش دردهای روماتیسم با نارون کوهی

روماتیسم از جمله بیماری‌های مفصلی است که اغلب با درد و التهاب همراه است. اگرچه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما با برخی راهکارهای طب سنتی می‌توانید دردهای این بیماری را تسکین ببخشید. برای این منظور کافی است تا مقداری جوشانده برگ‌های نارون کوهی را به صورت ضماد روی محل درد خود قرار دهید.

توقف سریع خونریزی به کمک برگ‌های نارون کوهی

در صورت ایجاد هرگونه بریدگی و خراشیدگی به همراه خونریزی کافی است تا از برگ‌های نارون کوهی به صورت ضماد استفاده کنید. این گیاه دارویی خاصیت منقبض‌کنندگی داشته و با سفت کردن منافذ پوست می‌تواند جلوی خونریزی را بگیرد. از طرفی دیگر استفاده از برگ‌های نارون کوهی می‌تواند مانند یک لایه محافظتی روی زخم جلوی عفونت را گرفته و درد و ورم ناشی از عفونت را از بین ببرد.

کاهش پف چشم با نارون کوهی

از دیگر خواص نارون کوهی می‌توان به از بین بردن هرگونه حساسیت و خستگی پوست زیر چشم اشاره کرد. از آنجایی که اطراف چشم پوست نازک و ظریفی دارد؛ در نتیجه نسبت به سایر قسمت‌های صورت زودتر دچار مشکل می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از گیاه نارون کوهی هرگونه سوزش و پف این ناحیه را از بین ببرید.

آشنایی با بهترین روغن‌های گیاهی دور چشم

درمان آکنه و جوش صورت با نارون کوهی

نارون کوهی خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد؛ در نتیجه می‌تواند برای از بین بردن آکنه و جوش بسیار موثر عمل کند. برای این منظور کافی است تا مقداری از برگ‌های نارون کوهی را درون مقداری آب بجوشانید. سپس به کمک یک پنبه تمیز صورت خود را ماساژ دهید.

بهبود رگ‌های واریسی با فواید درمانی نارون کوهی

ممکن است شما نیز روی ساق پای خود، رگ‌های برجسته‌ای را ببینید. این رگ‌ها اغلب دردناک و متورم بوده و ظاهری بدشکل به پاها می‌دهند. برای کاهش درد و بهبود رگ‌های واریسی توصیه می‌کنیم که از خواص نارون کوهی استفاده کنید. روغن نارون کوهی با منقبض کردن رگ‌های خونی، ورم پا را کاهش داده و هرگونه درد ناشی از واریس را تسکین می‌بخشد.

تقویت معده با خواص شگفت‌انگیز نارون کوهی

اگر دچار ضعف معده هستید، بهترین دارو برای شما مصرف جوشانده پوست نارون کوهی است. با تقویت معده عمل هضم بهتر شده و جذب غذا بهتر اتفاق می‌افتد.

جلوگیری از آفتاب‌سوختگی با خاصیت نارون کوهی

یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان، آفتاب‌سوختگی است. به خصوص اگر دائما زیر آفتاب کار می‌کنید، آفتاب سوختگی می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن پوست صورت شما شود. برای کاهش علائم آفتاب‌سوختگی پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت نارون کوهی استفاده کنید. ترکیبات موجود در این گیاه دارویی، خاصیت ضد التهابی دارد؛ در نتیجه می‌تواند با کاهش میزان آفتاب‌سوختگی، باعث نرم شدن پوست صورت شود.

درمان کبودی‌های با استفاده از نارون کوهی

یکی از خواص نارون کوهی خاصیت ضد التهابی آن است. علاوه بر این همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، گیاه دارویی نارون کوهی خاصیت منقبض‌کنندگی داشته و می‌تواند التهاب رگ‌ها را از بین ببرد؛ در نتیجه برای رفع کبودی قسمت‌های مختلف بدن، پیشنهاد می‌کنیم که پوست خودتان را با مقداری نارون کوهی ماساژ دهید.

عوارض استفاده از نارون کوهی

برخلاف سایر گیاهان دارویی، نارون کوهی دارای عوارض شدید یا خطرناک نیست. اما استفاده از موضعی از آن ممکن است در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت کند؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از روغن گیاه نارون کوهی حتما اول آن را تست کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که از مصرف خوراکی نارون کوهی بدون مشورت پزشک خودداری کنید. چرا که ترکیبات سمی این گیاه می‌تواند مشکلاتی را برای گوارش شما ایجاد کند. علاوه بر این توصیه می‌کنیم که خانم‌های باردار و شیرده در این دوران حساس از خوردن نارون کوهی جدا خودداری کنند.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص نارون کوهی صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای از مصرف این گیاه دارویی دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. در صورت تمایل به خرید روغن نارون کوهی می‌توانید سفارش خود را از طریق فروشگاه اینترنتی کاکوتی ثبت کنید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.