خانه گیاهان دارویی با خواص شب بو بیماری های خود را درمان کنید

با خواص شب بو بیماری های خود را درمان کنید

توسط مدیر مجله
خواص شب بو

خاطرات کودکی بسیاری از ما با عطر دل‌انگیز گل‌های شب بو گره خورده است. رایحه دل‌پذیر و آرام‌بخش این گیاه، نشان از این دارد که با خواص شب بو می‌توانید بسیاری از بیماری‌های خود را درمان کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به حال از این گیاه به عنوان زینتی استفاده می‌کنید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خاصیت شگفت‌انگیز شب بو برای درمان بیماری‌ها آشنا کنیم. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص شب بو برای درمان بیماری‌ها

یکی از زیباترین گل‌های معطر و تزیینی، گل شب بو است که با نام‌های دیگری از جمله خیری، خیری اصفر، ابوغلسن، خراما و غیره در طب سنتی شناخته می‌شود. این گل خوشبو در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی در طبیعت وجود دارد. اما بهترین نوع آن برای مصارف دارویی، شب بوی صحرایی است که از گل و برگ آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت قوای جنسی با خواص درمانی گل شب بو

میل و قدرت جنسی خانم‌ها و آقایان تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت زندگی می‌گذارد. به طوری که کمبود میل جنسی می‌تواند زندگی مشترک را دچار اختلال کند. اگر همسر شما قوای جنسی پایینی دارد یا دچار بی‌میلی جنسی شده است، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص شب بو استفاده کنید. دمنوش گل شب بو می‌تواند باعث افزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان شود. این دمنوش خوش عطر و طعم بدون هیچ‌گونه عوارضی می‌تواند باعث تقویت میل جنسی در افراد شود.

تنفس راحت‌تر با مصرف گل شب بو

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تنگی نفس دارید و این موضوع زندگی شما را دچار اختلال کرده است، پیشنهاد می‌کنیم که دمنوش گل شب بو را امتحان کنید. این دمنوش گیاهی خاصیت خلط‌آوری دارد؛ در نتیجه بعد از استفاده از این دمنوش راه تنفسی شما باز خواهد شد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در مواقعی که دچار تنگی نفس می‌شوید، از خوردن این دمنوش گیاهی غافل نشوید.

مبارزه با سلول‌های سرطانی با مصرف گل شب بو

اگرچه با طب سنتی امکان درمان سرطان وجود ندارد، اما با انجام برخی از راهکارها می‌توان علائم و نشانه‌های این بیماری را تسکین بخشید. به عنوان مثال به کمک خواص شب بو می‌توانید با علائم و نشانه‌های معمول سرطان از جمله حالت تهوع، خستگی، اضطراب و غیره را تسکین ببخشید. همچنین مصرف دمنوش این گیاه دارویی می‌تواند جلوی پیشرفت سلول‌های سرطانی را بگیرد.

البته توجه به این نکته ضروری است که قبل از مصرف این گیاه دارویی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین مصرف دمنوش گل شب بو به هیچ عنوان به معنای جایگزین درمان اصلی نخواهد بود.

ترمیم لثه با خاصیت درمانی گل شب بو

مشکلات مربوط به لثه علاوه بر تاثیر منفی روی سلامت دهان و دندان می‌تواند روی زیبایی چهره شما نیز تاثیرگذار باشد. حتی نادیده گرفتن مشکلات لثه می‌تواند به مرور باعث تحلیل آن شود. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که دمنوش گل شب بو را امتحان کنید. قرقره کردن با دمنوش گل شب بو می‌تواند هرگونه التهاب و خونریزی لثه را از بین ببرد. علاوه بر این خواص گل شب بو می‌تواند باعث خوشبو شدن دهان نیز شود.

درمان نیش حشرات با خاصیت دارویی گل شب بو

نیش برخی از حشرات اگرچه اغلب بی‌خطر است، اما برخی از حشرات مانند عنکبوت، مورچه آتشین و غیره نیش سمی دارند و باعث درد شدید و واکنش‌های آلرژیک در فرد می‌شود. اگر در شرایطی قرار گرفتید که توسط نیش سمی حشرات گزیده شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از گل شب بو به عنوان پادزهر استفاده کنید. گل شب بو می‌تواند اثرات سمی نیش حشرات را از بین ببرد.

درمان نفخ معده با مصرف گل شب بو

یکی از مشکلات شایع بعد از خوردن غذا، نفخ معده است. دلیل این موضوع تجمع گاز در معده و روده بوده که می‌تواند باعث ایجاد دل‌درد و دردهای شکمی شود. همچنین عادت‌های نادرست غذایی، یبوست، فشارهای عصبی، عفونت‌های روده‌ای و غیره نیز می‌توانند عاملی برای ایجاد نفخ معده باشند. اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید، برای درمان خود می‌توانید از خواص شب بو بهره ببرید.

مصرف این دمنوش گیاهی می‌تواند علاوه بر درمان نفخ معده، سایر مشکلات گوارشی را نیز کنترل کند.

رفع تورم با استفاده موضعی گل شب بو

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در برخی از قسمت‌های خاص بدنتان، ورمی را احساس کرده باشید. مصرف برخی از داروها، نشستن طولانی‌مدت، مشکلات استخوانی، مصرف برخی مواد غذایی، ضربه و غیره می‌توانند عاملی برای ایجاد ورم در پاها، دست‌ها و سایر نقاط بدن باشند. در صورتی که قسمت‌های مختلف بدن شما دچار تورم شده باشد، پف غیر طبیعی را در آن ناحیه مشاهده خواهید کرد که اغلب همراه با درد نیز است.

در صورتی که ورم دست و پای شما ناشی از ضربه و آسیب باشد، می‌توانید برای برطرف شدن تورم از ضماد گل شب بو استفاده کنید. همچنین خواص شب بو می‌تواند برای باز شدن زخم‌ها و جراحات نیز بسیار مناسب باشد.

درمان سردرد با فواید درمانی گل شب بو

اگر از سردردهای میگرنی خود خسته شده‌اید، به جای استفاده از داروهای شیمیایی و تحمل عوارض آن، پیشنهاد می‌کنیم که داروهای گیاهی را جایگزین آن کنید. یکی از گیاهان دارویی با تاثیر قابل قبول روی سردرد می‌توان به گیاه شب بو اشاره کرد. با مصرف دمنوش گل شب بو، سردردهای شما از بین خواهد رفت و دیگر نیز به مصرف داروهای شیمیایی نخواهید داشت.

نرم شدن سینه با استفاده از گل شب بو

بسیاری از افراد بعد از سرماخوردگی و آنفولانزا دچار درد شدید در ناحیه سینه خود می‌شوند. یکی از راهکارهای مناسب برای نرم کردن سینه مصرف دمنوش شب بوی صحرایی است. این گیاه با خاصیت نرم‌کنندگی سینه می‌تواند برای درمان بیماری شما موثر و مفید باشد. برای این منظور کافی است تا خواص شب بو را امتحان کنید تا نتیجه مثبت آن را روی روند درمانی خود ببینید.

کاهش دردهای قاعدگی با فواید درمانی گل شب بو

دردهای پریودی جزو بخش جدانشدنی زندگی هر خانمی است. اگر دردهای پریودی شما خفیف تا متوسط است، به جای مصرف مسکن می‌توانید به کمک راهکارهای طب سنتی دردهای خود را تسکین ببخشید. گیاه شب بو به عنوان یکی از گیاهان دارویی موثر برای کاهش دردهای قاعدگی به شمار می‌آید. ترکیبات موجود در این گیاه دارویی، شباهت بسیاری به مسکن‌ها دارد؛ در نتیجه می‌تواند مانند یک مسکن دردهای پریودی را تسکین ببخشد.

پیشگیری از یرقان به کمک خواص درمانی شب بو

بیماری یرقان، یک نوع اختلال کبدی در بدن است که می‌تواند هم نوزادان و هم بزرگسالان را درگیر کند. هپاتیت، انسداد مجاری صفرا، تغییر مزاجی بدن و غیره از جمله علل این بیماری در بزرگسالان است. روش‌های بسیار زیادی برای پیشگیری و درمان یرقان در بزرگسالان وجود دارد. یکی از موثرترین روش‌ها، استفاده از خواص شب بو است. چرا که برگ‌های این درخت شب بو، سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند؛ در نتیجه مصرف آن می‌تواند باعث تقویت کبد در افراد بیمار شود.

بنابراین اگر دچار یرقان شده‌اید یا از سایر بیماری‌های کبدی رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم که برای درمان سریع‌تر و بهتر حتما دمنوش گیاه شب بو را امتحان کنید.

زیبایی پوست با استفاده از ماسک گل شب بو

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، گیاه شب بو سرشار از آنتی‌اکسیدان است. همچنین این گیاه دارویی دارای خواص ضد میکروبی نیز است. تمامی این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا زیبایی از دست رفته پوستتان، دوباره به صورت شما بازگردد.

به خصوص اگر دچار مشکلات پوستی مانند جای جوش، سوختگی و غیره هستید، ماسک برگ‌های گیاه شب بو می‌تواند به بازسازی جدید سلول‌های پوستی کمک کند. همچنین ماسک برگ‌های درخت شب بو می‌تواند شما را برای همیشه از شر آکنه نجات دهد. خواص شب بو زیبایی را به صورت شما هدیه می‌دهد.

درمان عفونت ادراری با فواید دارویی گیاه شب بو

یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها در بدن، عفونت دستگاه مجاری ادراری است. به خصوص خانم‌ها در مقایسه با آقایان بیشتر درگیر این بیماری هستند. عدم درمان به موقع عفونت ادراری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی‌تر در بدن شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دائما دچار عفونت ادراری می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از دمنوش شب بو استفاده کنید.

این گیاه دارویی در کنار خواص ضد میکروبی خود، باعث افزایش ادرار نیز می‌شود؛ در نتیجه می‌تواند علاوه بر دفع باکتری‌ها، جلوی رشد ویروس‌ها را بگیرد.

تقویت قلب با مصرف گیاه شب بو

سلامت جسمی و روانی شما در گروه سلامت قلب است؛ بنابراین توجه به سلامت قلب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از راهکارهای طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی استفاده از گیاه شب بو است. برای بهره‌مندی از خواص گل شب بو  برای تقویت قلب کافی است تا مقداری از پودر ساییده شده این گیاه را نوش جان کنید. البته اگر مشکلات قلبی دارید، این دستور به معنی جایگزینی این گیاه با داروهای اصلی شما نیست.

تسکین دندان درد با خواص درمانی شب بو

عدم درمان به موقع دندان درد می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به وجود بیاورد. در شرایطی که دسترسی به دندانپزشک ندارید، برای کاهش درد دندان می‌توانید برگ‌های شب بو را به صورت ضماد روی دندان‌های خود بگذارید. با این روش بعد از مدتی دندان درد شما تسکین پیدا می‌کند.

مضرات مصرف گیاه شب بو

با وجود مزایای بسیار زیاد این گیاه دارویی برای درمان بیماری‌ها، اما بهتر است از مصرف خودسرانه آن بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید. همچنین مصرف بیش از اندازه آن ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. از جمله مضرات مصرف گیاه شب بو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با وجود خواص شب بو مصرف بیش از اندازه این گیاه می‌تواند باعث ایجاد مشکلات قلبی و حتی مرگ شود.
  • در صورتی که مزاج گرمی دارید، مصرف خودسرانه گیاه شب بو می‌تواند باعث بروز سردرد در شما شود.
  • بهتر است زنان باردار و شیرده از مصرف این گیاه خودداری کنند.

روش مصرف گل شب بو

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از روش‌های مصرف گل شب بو، دم‌کرده قسمت‌های مختلف این گیاه است. برای این منظور کافی است تا مقدار ۴۰ تا ۷۰ گرم از ریشه خشک شده گل شب بو را در یک لیتر آب در حال جوش اضافه کنید. صبر کنید تا ترکیب حاصل به خوبی دم بکشد. بعد از کمی سرد شدن می‌توانید آب آن را طبق نظر پزشک نوش جان کنید.

سخن نهایی

گیاه شب بو جزو گیاهان زینتی و زیبا به شمار می‌آید. شما می‌توانید با کاشت این گیاه خوشبو در خانه، علاوه بر استفاده از زیبایی و رایحه خوش آن، از فواید درمانی آن نیز بهره‌مند شوید. تمامی قسمت‌های این درخت خواص درمانی بسیار زیادی دارد. اگر شما هم تجربه‌‌ی استفاده از این گیاه برای درمان بیماری‌های خود را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را در رابطه با خواص شب بو با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از تجربیات شما استفاده کنند.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.