خانه دسته‌بندی نشده آشنا با شگفت‌انگیزترین خواص عرق اترج برای درمان بیماری‌ها

آشنا با شگفت‌انگیزترین خواص عرق اترج برای درمان بیماری‌ها

توسط kakooti
خواص عرق اترج

یکی از بهترین مرکبات در طب سنتی، اترج است. تمامی قسمت‌های این میوه مفید بوده و برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار موثر است. اگر شما هم می‌خواهید با این میوه شگفت‌انگیز آشنا شوید و از خواص عرق اترج بدانید، خواندن این مقاله از کاکوتی را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خاصیت باورنکردنی این میوه در درمان برخی از بیماری‌ها آشنا کنیم. ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص عرق اترج برای درمان بیماری‌ها

میوه اترج با نام‌های دیگری از جمله بالنگ و ترنج نیز شناخته می‌شود. این میوه جزو خانواده مرکبات بوده و برای درمان‌ بسیاری از بیماری‌ها بسیار موثر است. در طب سنتی اترج دارای دو نوع اترج صغیر و اترج کبیر است. پوست اترج صغیر نسبت به اترج کبیر صاف‌تر و نرم‌تر بوده و دو طرف آن باریک است. اما در نوع اترج کبیر، پوست آن ناهموار بوده و دو طرف آن پهن‌تر است. برخی از افراد اترج کبیر را به بالنگ می‌شناسند.

اترج پوست زرد رنگی دارد و طبع آن گرم و خشک است. اما قسمت گوشتی آن که به پوست زرد متصل است، طعم شیرینی دارد و طبع آن سرد و تر است. در کنار خواص بی‌نظیر این میوه، عرق اترج نیز فواید درمانی بسیار زیادی دارد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش التهاب با عرق اترج

یکی از خواص عرق اترج کاهش التهاب در صورت عفونت در بدن است. علاوه بر این ممکن است در اثر تجمع رادیکال‌های آزاد، در بدن التهاب ایجاد شود. این موضوع خود می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های بدن شود. از آنجایی که عرق اترج سرشار از آنتی‌اکسیدان است؛ در نتیجه می‌تواند جلوی تجمع رادیکال‌های آزاد را بگیرد. این شرایط خود باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود.

همچنین ویتامین سی موجود در عرق اترج، خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از این طریق می‌تواند هرگونه التهاب در بدن را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان با فواید درمانی عرق اترج

از آنجایی که در عرق اترج انواع مواد مغذی از جمله کاروتنوئید و آنتی‌اکسیدان وجود دارد، در نتیجه این عرق گیاهی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد. اگر شما هم می‌خواهید که دچار انواع سرطان از جمله سرطان پستان، سرطان دستگاه گوارش و… نشوید، از خواص عرق اترج بهره‌مند شوید.

بهبود سلامت قلب با خواص بی‌نظیر عرق اترج

مصرف عرق اترج می‌تواند جلوی تغییرات ظاهری عضلات قلب را بگیرد. این موضوع باعث کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف عرق اترج

یکی از فواید درمانی عرق اترج، تاثیر مثبت آن بر روی سیستم ایمنی بدن است. هرچقدر که سیستم ایمنی بدن بالا باشد، سلامت کلی بدن تامین می‌شود. این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را از بین ببرد. از آنجایی که عرق اترج سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است، در نتیجه می‌تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی و عفونت‌های دستگاه تنفسی را کاهش دهد.

از دیگر خواص بی‌نظیر اترج می‌توان به درمان بیماری‌هایی نظیر مالاریا، اسهال، ذات الریه و… اشاره کرد. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان موجود در این عرق گیاهی می‌تواند بدن شما را در برابر استرس به خوبی محافظت کند و جلوی آسیب به سلول‌های ایمنی بدن را بگیرد.

خوشبو کردن دهان با فواید درمانی عرق اترج

یکی از خواص عرق اترج از بین بردن بوی بد دهان است. ویتامین سی و عطر قوی این عرق گیاهی می‌تواند خوشبو شدن دهان را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر شما هم از این موضوع رنج می‌برید، برای این منظور کافی است تا مقداری از این عرق گیاهی را مصرف کنید تا دهان شما خوشبو شود.

رفع تلخی دهان با استفاده از روش‌های طب سنتی

درمان مشکلات معده با عرق اترج

اگر دچار مشکلات معده از جمله نفخ، حالت تهوع، یبوست و… هستید، پیشنهاد می‌کنیم که عرق اترج مصرف کنید. مصرف این عرق گیاهی باعث به تعادل رسیدن اسید روده می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث بهتر هضم شدن غذا شود. در نتیجه بعد از خوردن غذا دیگر نفخ نخواهید کرد. همچنین مصرف عرق اترج می‌تواند باعث بهبود حرکات روده شود. این شرایط می‌تواند یبوست را درمان کند.

به صورت کلی برای رفع مشکلات مربوط به معده و گوارش می‌توانید مربای اترج را به همراه عسل نوش جان کنید.

رفع مشکلات پوستی با مصرف اترج

یکی از خواص عرق اترج افزایش گردش خون در بدن است. این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی پوست بدن شما بگذارد. اگر شما هم به دنبال سفیدی و روشنی پوست صورت خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خوردن عرق اترج غافل نشوید.

زیبایی موها با خاصیت عرق اترج

برای داشتن موهایی زیبا پیشنهاد می‌کنیم که از خواص شگفت‌انگیز عرق اترج بهره ببرید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این عرق گیاهی را به کف سر خود بمالید. سپس بعد از یک ساعت می‌توانید موهای خود را بشویید. تکرار این کار علاوه بر افزایش رشد موها و تقویت ریشه، مشکلات مربوط به مو مانند شوره را از بین می‌برد.

کاهش فشار خون با مصرف عرق اترج

اگر فشار خون بالایی دارید، مصرف عرق اترج می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. از آنجایی که این میوه سرشار از پتاسیم است، این ویژگی باعث می‌شود تا فشار خون کاهش پیدا کند. از طرفی دیگر ویتامین سی و الکترولیت موجود در این میوه می‌تواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

برای بهره‌مندی از خواص عرق اترج کافی است تا هر روز به صورت ناشتا چند قطره از عرق اترج را نوش جان کنید تا اثرات شگفت‌انگیز آن را بر روی سلامتی خود ببینید.

کاهش وزن با مصرف عرق اترج

اگر دچار اضافه وزن هستید و به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت درمانی عرق اترج بهره‌مند شوید. برای این منظور کافی است تا هر روز صبح به صورت ناشتا مقداری از این عرق گیاهی را نوش جان کنید. خوردن این عرق گیاهی علاوه بر شادابی، به کاهش وزن شما نیز کمک می‌کند.

تسکین سردرد با خواص درمانی عرق اترج

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از سردردهای میگرنی رنج می‌برید، برای کاهش سردرد خود پیشنهاد می‌کنیم که از خواص عرق اترج استفاده کنید. خاصیت ضد التهابی این عرق گیاهی می‌تواند برای درمان انواع سردردها مفید باشد. از طرفی دیگر عرق اترج مانند یک مسکن قوی عمل کرده و می‌تواند سردردهای شما را تسکین ببخشد.

رفع عطش با مصرف عرق اترج

برای رفع عطش به خصوص در فصل تابستان، پیشنهاد می‌کنیم که عرق اترج مصرف کنید. خاصیت ضد عطش این عرق گیاهی می‌تواند جلوی گرمازدگی در فصل گرم تابستان را بگیرد.

کمک به درمان ناراحتی‌های تنفسی با مصرف عرق اترج

اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از خاصیت درمانی عرق اترج بهره‌مند شوید. برای این منظور کافی است تا مقداری از این عرق گیاهی را درون دستگاه بخور خود بچکانید. بخور عرق اترج می‌تواند تمام مشکلات تنفسی شما را از بین ببرد. در نتیجه سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی شما از بین می‌رود. همچنین اگر دچار مشکلات تنفسی مانند آسم هستید، این عرق گیاهی می‌تواند بسیار موثر باشد.

کمک به هضم غذا با مصرف عرق اترج

از دیگر خواص عرق اترج می‌توان به بهبود هضم بهتر مواد غذایی اشاره کرد. چرا که مصرف عرق اترج باعث افزایش ترشح اسیدها و آنزیم‌های ضروری خواهد شد. این ویژگی باعث می‌شود تا فرایند گوارش تسهیل پیدا کند. در نتیجه بعد از خوردن هر وعده غذایی دستگاه گوارش شما هضم راحت‌تری خواهد داشت.

تسکین اعصاب با مصرف عرق اترج

مواد موجود در اترج باعث افزایش ترشح هورمون‌های شادی یعنی دوپامین و سروتونین می‌شود. این شرایط می‌تواند هرگونه استرس و اضطراب را کاهش داده و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر شما هم دچار استرس و اضطراب هستید، برای آرامش بیشتر و رفع افسردگی پیشنهاد می‌کنیم که از عرق اترج استفاده کنید. همچنین مصرف این عرق گیاهی قبل از خواب می‌تواند به افزایش کیفیت خواب شبانه شما کمک کند.

پیشگیری از عفونت

اگر قسمتی از بدن شما دچار عفونت شده باشد، از خواص عرق اترج بهره ببرید. چرا که این عرق گیاهی خاصیت ضد عفونی‌کنندگی دارد. در نتیجه عصاره آن می‌تواند جلوی رشد میکروب، باکتری، ویروس و… را بگیرد. همچنین روغن این میوه خوش عطر و رنگ می‌تواند از عفونت هر نوع زخم جلوگیری کند. علاوه بر این از تشکیل مجدد عفونت در بدن نیز جلوگیری می‌کند.

کاهش تب با خواص دارویی عرق اترج

برای کاهش درجه حرارت بدن، عرق اترج بسیار موثر است. به خصوص اگر تب داشته باشید، خاصیت ادرارآوری این عرق گیاهی می‌تواند باعث پایین آمدن تب شود.

پیشگیری از بروز سنگ کلیه با مصرف عرق اترج

تجمع اوره در بدن می‌تواند باعث تشکیل سنگ در کلیه شود؛ بنابراین اگر شما هم دچار سنگ کلیه هستید، این موضوع بدین معناست که میزان اوره خون شما افزایش یافته است. همچنین علت تشکیل برخی از سنگ‌های کلیه، پایین بودن سیترات در اوره است. برخی از میوه‌ها از جمله اترج می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. مصرف عرق اترج می‌تواند میزان سیترات بدن را به حد طبیعی برساند. در نتیجه خواص عرق اترج می‌تواند از بروز سنگ کلیه در بدن جلوگیری می‌کند.

محافظت از مغز با خوردن عرق اترج

از آنجایی که در میوه اترج به میزان زیادی فلاونوئید وجود دارد، در نتیجه مصرف این عرق گیاهی می‌تواند از بروز آلزایمر و پارکینسون پیشگیری کند. دلیل اصلی به وجود آمدن این بیماری در مغز، التهاب بخش خاصی از عضو حیاتی بدن است. فلاونوئید موجود در میوه اترج خاصیت ضد التهابی داشته و می‌تواند جلوی تخریب سلول‌های مغز را بگیرد. اگر شما هم می‌خواهید در پیری دچار آلزایمر نشوید، پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف این عرق گیاهی غافل نشوید.

ارزش غذایی اترج

از خواص دارویی عرق اترج می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد. به این دلیل که این میوه مغذی سرشار از موادی مانند فلاوونوئید، کاروتنوئید، مالیک اسید، سیتریک اسید و… است. همچنین این میوه سرشار از عناصر ضروری از جمله آهن، فسفر و کلسیم است. حتی پوست میوه اترج نیز خواص بیشماری دارد. چرا که سرشار از لیمونن، گاما، ژرانیول، نرول و… است.

آب میوه اترج نیز دارای موادی از جمله نئوریوسیترین، پونسریتین، بلوتیریدین، نئوهیسپیریدین، نارنجین و… است. اما با وجود خواص بیشمار این میوه نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. چرا که مصرف بیش از حد آن می‌تواند مشکلات گوارشی برای شما به وجود بیاورد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با خواص عرق اترج صحبت کردیم. مصرف این عرق گیاهی می‌تواند برای درمان و پیشگیری بسیاری از مشکلات موثر باشد. اگر شما هم قصد استفاده از این عرق گیاهی را دارید، بهتر است قبل از استفاده حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا از میزان دقیق مصرف این عرق گیاهی مطلع شوید. چرا که مصرف خودسرانه آن ممکن است خطراتی برای شما به دنبال داشته باشد.

اگر قصد خرید عرق خالص و طبیعی ارتج را دارید، برای این منظور کافی است تا سفارش خود از طریق فروشگاه اینترنتی کاکوتی ثبت کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از این عرق گیاهی را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید به
فروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.